Project airbox
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: Project airbox
Goed bezig, weer mooie reportage en mooie foto's.
Re: Project airbox
Zo vanddag weer paar uurtjes bezig geweest en de ducting in orde gemaakt. De airbox heeft zelf ook een luchtaansluiting welke onderin zit en gebruikt word als de flap dicht zit. Deze moet dus wel wat koude lucht hebben dus heb ik de luchtinlaat links beetje aangepast en de dichte uitstulping erin open gemaakt en deze gebruikt en via een luchtslang op de airbox aangesloten. Veel ruimte is er niet, zelfs als je originele csl buis gebruikt maar met een slangeklem en cable tie zit het goed op zn plek, moet ook wel want de dynamo poelie is niet ver weg
De originele luchtslang welke in originele luchtfilterhuis uitkomt iets ingekort en daar ook een andere luchtslang overheen gedaan welke nu op de flap uitomt aan de onderkant voor wat extra lucht zodra de flap open gaat. De lucht komt er toch wel maar nu in ieder geval wat rijlucht direct via de luchtinlaat in bumper. Ik wil de voor de rest optisch origineel houden dus vandaar niet de csl voorbumper met de speciale inlaat.
De sensoren in de airbox zelf zijn nu ook voorzien van connectoren en morgen nog de MAP sensor connector monteren en dan ff met de ecu stekkers stoeien en wat extra sensoren toevoegen. Dat word geen probleem en dan is de auto klaar voor ontvangst van een CSL ecu, SMG ecu en natuurlijk dat verdomde MAP sensortje
Word vervolgd
De originele luchtslang welke in originele luchtfilterhuis uitkomt iets ingekort en daar ook een andere luchtslang overheen gedaan welke nu op de flap uitomt aan de onderkant voor wat extra lucht zodra de flap open gaat. De lucht komt er toch wel maar nu in ieder geval wat rijlucht direct via de luchtinlaat in bumper. Ik wil de voor de rest optisch origineel houden dus vandaar niet de csl voorbumper met de speciale inlaat.
De sensoren in de airbox zelf zijn nu ook voorzien van connectoren en morgen nog de MAP sensor connector monteren en dan ff met de ecu stekkers stoeien en wat extra sensoren toevoegen. Dat word geen probleem en dan is de auto klaar voor ontvangst van een CSL ecu, SMG ecu en natuurlijk dat verdomde MAP sensortje
Word vervolgd
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Vandaag maar eens electrisch alles in orde gemaakt. Allereerst de MAP sensor connector gemonteerd. De bedrading wel eerst door de buis getrokken waar ook de injector bedrading in zit. Was wel ff wat geklooi maar voordeel is dat je draad niet ziet en het niet los ligt te bungelen onder de airbox
Daarna alle bedrading aangesloten op de twee ecu stekkers. De draden die op pinnen moesten komen welke al bedraad waren gespliced en vervolgens voorzien van krimpkous, ik heb gekozen om ze te splicen en niet te solderen omdat de draden dan soepeler blijven en heb bij mijn race auto bedrading ervaring juist gemerkt dat het zo minder storing gevoelig is.
Twee pinnen heb ik gedemonteerd uit de ecu stekker en afgeisoleerd van de originele bedrading en daar de nieuwe bedrading op aangesloten met een nieuwe pin, toch handig als het je dagelijkse werk is en dus alle soorten pinnen aanwezig zijn. Daarna twee nieuwe pinnen aan de flap actuator gezet en deze aangesloten op een andere ecu stekker
Zo nu is alles verder gedaan en nu word het wachten op derden .
Nu is het nog leeg maar hopelijk binnenkort twee ecu's en de map sensor
Daarna alle bedrading aangesloten op de twee ecu stekkers. De draden die op pinnen moesten komen welke al bedraad waren gespliced en vervolgens voorzien van krimpkous, ik heb gekozen om ze te splicen en niet te solderen omdat de draden dan soepeler blijven en heb bij mijn race auto bedrading ervaring juist gemerkt dat het zo minder storing gevoelig is.
Twee pinnen heb ik gedemonteerd uit de ecu stekker en afgeisoleerd van de originele bedrading en daar de nieuwe bedrading op aangesloten met een nieuwe pin, toch handig als het je dagelijkse werk is en dus alle soorten pinnen aanwezig zijn. Daarna twee nieuwe pinnen aan de flap actuator gezet en deze aangesloten op een andere ecu stekker
Zo nu is alles verder gedaan en nu word het wachten op derden .
Nu is het nog leeg maar hopelijk binnenkort twee ecu's en de map sensor
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Ziet er veel belovend uit, ben benieuwd naar je ervaring me rijden.
Zal wel erg verslavend worden ben ik bang.
Alles netjes ingebouwd en ziet er keurig uit.
Zal wel erg verslavend worden ben ik bang.
Alles netjes ingebouwd en ziet er keurig uit.
Re: Project airbox
Ziet er echt heel netjes uit zeg !!
Reuze benieuwd naar het geluid. Je hebt echt een andere auto dadelijk.
Reuze benieuwd naar het geluid. Je hebt echt een andere auto dadelijk.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Project airbox
Thnx en ik ben zelf ook wel tevreden behalve het smg reservoir. Ik vind de plek niet mooi en heb m nu op een beugel zitten en niet rechtstreeks in mn veerpoot geboord. Alleen kan niemand zeggen wat een inhoud een reservoir moet hebben, ik heb al gekeken naar andere waaronder rempot achter van een motor maar moet eerst weten hoeveel reserve je moet hebben. ik weet dat het de originele plek is van een csl maar ik vind t gewoon geen pan daar en dan ook nog door de sticker heen van het chassisnummer
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Cabrioot schreef:Thnx en ik ben zelf ook wel tevreden behalve het smg reservoir. Ik vind de plek niet mooi en heb m nu op een beugel zitten en niet rechtstreeks in mn veerpoot geboord. Alleen kan niemand zeggen wat een inhoud een reservoir moet hebben, ik heb al gekeken naar andere waaronder rempot achter van een motor maar moet eerst weten hoeveel reserve je moet hebben. ik weet dat het de originele plek is van een csl maar ik vind t gewoon geen pan daar en dan ook nog door de sticker heen van het chassisnummer
inhoud ben je zo achter.. even dikke inejctiespuit halen, vullen en rustig weer leegzuigen, zoveel gaat er niet in.. zo vul en haal ik hem ook leeg, dan ben je dr zo achter hoeveel erin zit.
@ Martijn, je blijft achter joh... S54 hoort gewoon airbox op met CSL revmatching etc.. snap niet dat mensen nog in een standaard M3 blijven rijden, box houdt zijn waarde, en het is zo weer oem.
Re: Project airbox
Thnx .....Ik kan de oude gebruiken om de inhoud te bepalen dus das geen probleem. Ik wil alleen weten wat je minimaal nodig hebt want kan me niet voorstellen dat tank helemaal leeg gaat bij gebruik. ik denk zelfs dat het nivo helemaal niet zakt aangezien het een systeem is wat op druk word gebracht en daarna op druk blijft. Tevens is het een gesloten systeem dus verdwijnt er normaal gesproken niets. Het tankje wat ik op t oog hebt is een stuk kleiner maar daarin tegen is aansluitleiding stuk langer dus daar staat ook olie in wat je moet optellen bij inhoud, de oude is kort en de nieuwe is minimaal halve meter......denk dat ik als de auto weer rijd maar eens ga kijken wat t niveau is bij auto helemaal uit en als motor loopt, misschien zie ik dan evt verschil
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Ik denk dat als je alles zoveel mogelijk voorbereid je in een dag de conversie heb gedaan en je weer kan rijden, ik heb het rustig aan gedaan en heb wat andere dingen extra gedaan, ik heb twee dagen eraan gewerkt en dat ging op zns54vert schreef: @ Martijn, je blijft achter joh... S54 hoort gewoon airbox op met CSL revmatching etc.. snap niet dat mensen nog in een standaard M3 blijven rijden, box houdt zijn waarde, en het is zo weer oem.
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Aangezien er ietsjes uitgaat, en hij hem automatisch afsluit bij de nippel op de pomp.
Moet je straks gewoon bijvullen totdat het op peil is, dan in de auto gaan zitten, niet starten en op contact en gewoon wat gaan schakelen,dan is het peil onder het peil, dan weer bijvullen , even zelfde ritueel en dan voor de laatste keer even bijvullen.
Het komt ook zeker niet precies op die hoeveelheid, dus je kunt zo een ander potje gebruiken, heb wel gezien dat ze van een aftermarket pedalenset het potje hebben gebruikt, of van een BMW motorfiets ofzo..
De mijne zit nu goed, uit het zicht , dus voorlopig kom ik er niet meer aan
Succes
Moet je straks gewoon bijvullen totdat het op peil is, dan in de auto gaan zitten, niet starten en op contact en gewoon wat gaan schakelen,dan is het peil onder het peil, dan weer bijvullen , even zelfde ritueel en dan voor de laatste keer even bijvullen.
Het komt ook zeker niet precies op die hoeveelheid, dus je kunt zo een ander potje gebruiken, heb wel gezien dat ze van een aftermarket pedalenset het potje hebben gebruikt, of van een BMW motorfiets ofzo..
De mijne zit nu goed, uit het zicht , dus voorlopig kom ik er niet meer aan
Succes
Re: Project airbox
Je hebt geen lotto nodig hoor, gewoon een keer een dikke 13e maand, kerstbonus of zo en je handen "vies" maken en je hebt t ook
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
Re: Project airbox
Cabrioot schreef:Je hebt geen lotto nodig hoor, gewoon een keer een dikke 13e maand, kerstbonus of zo en je handen "vies" maken en je hebt t ook
Zou het net zeggen, dit is redelijk in reach voor iedereen...
Re: Project airbox
Ondertussen staat de rustig te wachten op zn electronische brein in goed gezelschap
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: Project airbox
Vind de kleur van de linker auto minder mooi dan de jouwe