Kijk. Hier ben ik blij mee. Auto wel mooi laag, maar niet te erg dat ik niet eens meer over een biggenruggetje kan staan:
Na een mailtje naar het magazijn van bimmerproducts te hebben gestuurd, gister ook nog het 2e setje spacers met wielbouten ontvangen. Nu moeten ze nog geplaatst worden.
Maarja, om ze te plaatsen heb ik wel een krik nodig. Kon niemand vinden die er zo 1 2 3 een had, want die bij de auto hoort vertrouw ik echt niet, als die uberhaupt al werkt. Deze dus maar ff snel bij de Gamma gehaald.
Nu was vandaag het plan om de spacers te monteren. Een goede vriendin van mij, die zelf ook al wat aan auto's gewerkt heeft met een ex van haar, heeft me hierbij geholpen. Soms zijn 4 handen gewoon HANDiger (haha) dan 2.
We begonnen achter. Op het oog leek het alsof de banden zouden aanlopen met de 1,5cm spacers, maar daar is maar een manier voor om achter te komen.

Het eerste wiel eraf. Even met een staalborstel geschuurd/schoongemaakt...

En zo ziet een spacer er dan toch wel heel shiny uit.
Wiel er weer terug op. Heh, wat is dit nou? Waarom staat de auto nu een stuk hoger? Of lijkt dat maar zo?
Nee hoor, op 1e foto is te zien hoe de auto stond zonder spacer. 2e is met.

Geen paniek. Na wat tijd was deze ook gewoon weer normaal ingezakt.
Hup, andere kant er ook op, ff de veer weer laten zetten, en een klein rondje met wat drempels rijden om te kijken of de band aan zou lopen. In eerste instantie leek het van niet, maar bij het afrijden van de 2e drempel hoorde we het toch wat schuren.

Hrmpf, toch te brede spacers voor de huidige kast. Misschien dat 1cm wel gepast had. Toch maar weer erafhalen en wachten tot de kasten gerold zijn. Michel kan me hier bij helpen, maar die is vrij druk en woont 2 uur rijden van mij af. Kevin heb ik niet eens gevraagd, want daarvan weet ik dat ie druk is, al woont hij wel dichterbij.
Is er toevallig iemand in de omgeving Arnhem/Nijmegen en omstreken (bijv half uurtje rijden) die mij kan helpen met de kasten rollen? Ter vergoeding van een kratje bier of fles whisky ofso? Ik ben u eeuwig dankbaar!
Wat Michel ook nog zei is dat ik dinsdag bij het uitlijnen ook kan vragen of ze er wat camber op kunnen zetten/houden, maar dan slijten mn banden alsnog dus dat is ook geen ideale oplossing.
Achja. Niet gelukt wat we wilden, dus hebben we er maar een poetsdagje van gemaakt. Inclusief de gedipte velgen behandelen. Ze shinet nu iig wel weer mooi