Re: /\/\ats' BMW E36 320i Cabrio, motor opgehaald, nieuw kop

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
/\/\ats

Re: /\/\ats' BMW E36 320i Mini modje + quizvraag

Bericht door /\/\ats » 21 mar 2011, 18:32

onmogelijk is niets :) en ik ben momenteel van mening dat het beter is om vanaf niks te beginnen, als ik al 7 knops had lijkt dit me alleen maar verwarrend. je moet bij dit soort dingen vooral logisch blijven denken lijkt me, draadje naar verbruiksmeter = verbruik opslaan en gemiddelde berekenen, gemiddeld verbruik + draadje naar tank niveau = rij bereik. enz. enz. heb trouwens al een Engelse DIY gevonden over het inbouwen van 18 knops OBC vanaf klok, of clock zoals ze dat daar noemen. als ik zelf bezig ga zal der natuurlijk ook een DIY komen met volop foto's :P
Afbeelding
BMW E36 320i Cabrio, M-Pakket = Freude am Fahren :W

/\/\ats

Bericht door /\/\ats » 26 mar 2011, 11:26

Gisteren mn achterbank gemaakt, deze was bovenaan bij de gordels gescheurd op een stiksel ( geen leer stuk dus ) weer netjes genaaid :gay: en daarna 2 strookjes leer overheen getrokken, klinkt gaar maar resultaat is mooi :D nog geen foto's omdat vaders het toestel mee heeft naar het buitenland -_-
Afbeelding

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 26 mar 2011, 13:47

Haha, klinkt chill.

Altijd naai als er een naadje ofzo los zit, alles moet perfect zijn :ja:

Bimmergirl87

Bericht door Bimmergirl87 » 01 apr 2011, 10:49

Hey mats,

mooie cab heb je gekocht !!, heb hem niet zien staan op de haven?!..
Vanavond gaat me nieuwe uitlaat eronder, dus als je me auto ziet staan moet je maar even kijken !..
Maareh help me even, wie ben je nou??..

Gr Deb
Eens BMW, altijd BMW

/\/\ats

Bericht door /\/\ats » 01 apr 2011, 22:10

Ik zit op de Johan de WItt, daar staat ie ook dagelijks op de parkeerplaats, de grootste zegmaar, meestal aan de linkerkant vanaf de Jwitt gezien, zal binnenkort ff kijken naar de nieuwe pijp, zal wel vooruitgang zijn ! :duim:

Vandaag overigens flink wat tijd gestoken in het volledig poetsen van de auto, hij glimt weer als een gek :W
Hardtop is ook aan zijn zomerslaap begonnen, staat nu bij een vriend op zolder :D
Afbeelding

Richy

Bericht door Richy » 01 apr 2011, 23:28

Haha beter geregeld! Kmoet iedere keer weer smeken of me pa zijn auto wil buitenzetten zodat de hardtop binnen kan :P

Denk dat het best raar is als ik hem straks weer zie staan in Utrecht. Het blijft een prachtige caab 8)

/\/\ats

/\/\ats' BMW E36 320i Bad News...

Bericht door /\/\ats » 02 apr 2011, 19:36

3x ( of 1 keer mag ook ) raden wat dit betekend:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Vandaag een mooie rit gemaakt met de cabrio, en eenmaal aangekomen bij een stoplicht op de N245( zeer lange rij ) sta ik achteraan, precies op het punt waar je kunt voorsorteren om naar links of rechts te gaan, stilstaand zie ik al met een bloedgang een vrachtwagen op me af komen van achteren, waarvan ik je meteen al kon vertellen dat die het nooit ging redden om nog langs mij te kunnen om linksaf te gaan slaan, Meneer deed het toch en nam een stuk van mijn vers gepoetste lak mee :( daarna meteen al toeterend achter hem aangegaan en tot stilstand gebracht, daarna even staan 'praten' op een parkeerplaats ( ik zal maar niet neerzetten waar ik hem allemaal voor uit had gemaakt, straks word ik nog gebanned ook :tong: ) maar duidelijk mag zijn dat het niet vriendelijk bleef. toen de man zei dat het wel weg te poetsen valt brak helemaal mijn klomp. Daarna het schadeformulier ingevuld en afgesproken dat de man de reparatie zelf zou betalen mits dit onder de 600 euro bleef, en daarboven anders toch via de verzekering. Flink staan balen natuurlijk en de rit in het mooie weer was alweer te snel afgelopen! Anderzijds had dit -gezien het een vrachtwagen is- ook heel anders af kunnen lopen met het toch kwetsbare chassis van een cabrio en natuurlijk mijzelf.. ik zal de boel hier op de hoogte houden van de reparatie ;)

De gevolgen:

Afbeelding
Afbeelding

Ook een nieuwe stootlijst zien te vinden met PDC uitsparing :( EDIT: Check, bedankt richard :)

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door /\/\ats op 04 apr 2011, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: /\/\ats' BMW E36 320i Bad News...

Bericht door bjornc » 02 apr 2011, 19:48

Damn.. dat is een zware tegenvaller.
En dan toch gewoon doorrijden he.. takkevolk.

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 02 apr 2011, 19:50

nah, als die m-achterbumper niet te reperaren valt kannie alvast de verzekering gaan inlichten. Valt me mee dattie stopte, maja dat is weer een weekje voor niks werken voor de beste man.

j0eyv

Bericht door j0eyv » 02 apr 2011, 19:50

De schade valt nog wel mee toch? Je hebt iig erg veel geluk gehad en gelukkig heb je de meneer nog tot stilstand kunnen brengen. Lekker laten repareren! :)
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Richy

Bericht door Richy » 03 apr 2011, 00:36

Phoe das even schrikken Mats...
Ben maar blij dat het bij de wielkasten is gebleven ;)

Na het slechte nieuws, ook goed nieuws; die stootlijst met PDC uitsparing kost ongeveer 20,-
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Nog beter nieuws is dat ik precies deze lijst (links achter; boven de uitlaatkant toch?) inclusief PDC nog heb liggen thuis :)
Als je de 10e gewoon komt dan neem ik hem voor je mee ;)
Mag je zo hebben.

Verder wordt het allemaal netjes hersteld voor je dus komt allemaal goed ;)

Gr. Richy

Verheeske

Bericht door Verheeske » 03 apr 2011, 11:48

als ie door was gereden had die er veel slechter op gestaan. heeft ie geluk dat je niet alleen zijn kenteken op hebt geschreven, maar dat je erachteraan bent gegaan
-- Houdoe wanne --

/\/\ats

Bericht door /\/\ats » 03 apr 2011, 12:45

Bedankt jongens!! 10 april ben ik natuurlijk gewoon van de partij :)
En uiteindelijk zal de auto er nog beter uitkomen dan het geval was, kan meteen een plekje meenemen op de bumper, en op die wielkast LV. maar dat moet allemaal nog geregeld worden.

Ander puntje is dat ik de bumper nu kan indrukken aan de zijde van de schade, en de andere kant gewoon vast is, heeft dat met die hoekklem te maken ? Nog een ander puntje, gezien de plek van de schade moet hij mijn velg wel geraakt hebben, misschien na laten kijken of deze nog recht is ? :whistle:
Afbeelding

johnsdale

Bericht door johnsdale » 03 apr 2011, 18:07

Balen man! Maar volgens mij word het veel minder zichtbaar als je er ff overheen gaat met een polijstmachine....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”