Airbag lampje/matje
Re: Airbag lampje/matje
Klinkt logisch...thanks.
Als het lampje niet brand en je steekt dan de stekker er in (zonder accu afkoppelen en niet op contact) dan hoeft de E46 ook niet gereset te worden.
Brand het lampje continu dan is het een kwestie van resetten na de stekker te plaatsen en is het alweer klaar.
Brand het lampje continu dan is het een kwestie van resetten na de stekker te plaatsen en is het alweer klaar.
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
ik heb afgelopen vrijdag de sensormat laten repareren bij de bmw-dealer in alkmaar.
fout uitlezen week eerder was 55,-
laten repareren was 330,-
maar ben blij met een gerepareerd matje, en heb toch liever dat zo'n systeem werkt zoals bedoeld en niet via een doorlus-stekkertje.
Vertellen degene die dit doen dat ook als de auto verkocht wordt aan de nieuwe koper? en zou je zelf blij zijn als je er achter komt dat een vorige eigenaar op zo'n manier de auto onderhoud...?
JP
fout uitlezen week eerder was 55,-

laten repareren was 330,-
maar ben blij met een gerepareerd matje, en heb toch liever dat zo'n systeem werkt zoals bedoeld en niet via een doorlus-stekkertje.
Vertellen degene die dit doen dat ook als de auto verkocht wordt aan de nieuwe koper? en zou je zelf blij zijn als je er achter komt dat een vorige eigenaar op zo'n manier de auto onderhoud...?
JP
Ja. Waarom niet. Wat heeft de nieuwe eigenaar met mijn (on)veiligheid te maken. Bovendien staat het hem vrij de auto niet te kopen als hij het niet vertrouwd.jpb schreef: Vertellen degene die dit doen dat ook als de auto verkocht wordt aan de nieuwe koper?
Overdrijf je nou niet of probeer je het voor jezelf een beetje goed te praten dat je zo'n 370 euro teveel betaald hebt?[/quote]en zou je zelf blij zijn als je er achter komt dat een vorige eigenaar op zo'n manier de auto onderhoud...?
en ik ben blij met mijn 9 euro kostende prima werkende alternatief. Dat matje is geen magisch duur onderdeel maar gewoon een grote weerstand die veranderd naar gelang er niemand of iemand op de stoel zit.jpb schreef:
maar ben blij met een gerepareerd matje
JP
Laatst gewijzigd door kaasplank op 24 jan 2011, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok

- frenske1973
Gisteren ook een weerstand geplaatst om het matje uit te schakelen.
Prima oplossing voor een af en toe oplichtend airbaglampje. ;-)
Prima oplossing voor een af en toe oplichtend airbaglampje. ;-)
die van mij brand lange tijd niet dan 5 sec wel daarna weer een tijdje niet dan weer een paar seconden, maar alleen als de passagiersstoel wordt gebruikt volgens mij, is dit dan hetzelfde probleem met de mat in de stoel? :?
Het kan ook aan het stekkertje liggen die zich onder je stoel bevind. Kijk daar even naar..even goed vast drukken
bedankt, ga ik eerst proberen.
Ik zit helaas met hetzelfde probleem en denk dat ik ook dat ding van twee tientjes ga scoren. Ik ga er vanuit dat ik zelf geen aanrijding veroorzaak, dus mocht ie ploffen als een ander me aanrijdt, dan wordt het vergoedt. Als ie ploft als ik alleen in de auto zit en ik veroorzaak het zelf, dan heb ik pech en moet er rechts ook een nieuwe airbag in. Da's dan jammer, maar net waarschijnlijk net zo duur als nu een nieuwe mat laten plaatsen bij de dealer. Dan stel ik dat risico wel uit 
Wat ik me wel afvraag: het lampje brandt bij mij nu al een tijdje. Als ik die unit van twee tientjes erin steek, kan ik dan resetten door de accu een uurtje af te koppelen of moet ik daarvoor echt die OBD-software gebruiken? Anders wordt het al snel rendabel om zelf zo'n stekker en software te halen, aangezien de dealer de hoofdprijs rekent voor een reset.

Wat ik me wel afvraag: het lampje brandt bij mij nu al een tijdje. Als ik die unit van twee tientjes erin steek, kan ik dan resetten door de accu een uurtje af te koppelen of moet ik daarvoor echt die OBD-software gebruiken? Anders wordt het al snel rendabel om zelf zo'n stekker en software te halen, aangezien de dealer de hoofdprijs rekent voor een reset.
Dag Mikkie,
Het helpt niet om je accu los te koppelen, dat heb ik ook geprobeerd! Je moet idd echt even een reset laten uitvoeren door iemand die obd unit heeft. Had het gelukkig gratis kunnenr regelen bij de auto materialen zaak bij mij in de buurt. Universele garages kunnen het ook, die vragen er geloof ik 25 euro voor.
Gr Tan
Het helpt niet om je accu los te koppelen, dat heb ik ook geprobeerd! Je moet idd echt even een reset laten uitvoeren door iemand die obd unit heeft. Had het gelukkig gratis kunnenr regelen bij de auto materialen zaak bij mij in de buurt. Universele garages kunnen het ook, die vragen er geloof ik 25 euro voor.
Gr Tan
@ mikkie, ik weet niet of je al gekeken hebt op realoem wat 1 airbag kost... maar daar kun je heel wat orginele sensormatjes voor ophalen 

E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Mja, je kunt ook eBayen of Marktplaatsen voor een airbag hè
.
Hoe dan ook: beetje zonde om een geeltje te betalen voor een reset. Nu kan ik wel naar die kerel in Wezep rijden, maar dan ben ik met sensor, reset en brandstof e.d. weer 50 euro verder, ook best zonde. Of ik koop dat ding, prik 'm erin en vraag binnenkort of ze bij de chiptuningboer even die airbag resetten. Dat zou wel moeten kunnen lijkt me...

Hoe dan ook: beetje zonde om een geeltje te betalen voor een reset. Nu kan ik wel naar die kerel in Wezep rijden, maar dan ben ik met sensor, reset en brandstof e.d. weer 50 euro verder, ook best zonde. Of ik koop dat ding, prik 'm erin en vraag binnenkort of ze bij de chiptuningboer even die airbag resetten. Dat zou wel moeten kunnen lijkt me...
oke dan moet je het zelf weten.
maar ik ga zelf persoonlijk niet lopen knutselen met airbag dingen.
bij mij was 't matje ook kapot, ik heb dan geluk gehad dat ik alleen het matje (100 euries) hoefde te betalen.

bij mij was 't matje ook kapot, ik heb dan geluk gehad dat ik alleen het matje (100 euries) hoefde te betalen.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
-
Even wat onder het stof vandaan halen
kan er verder niets anders over vinden...
Heb sinds kort dat mijn airbaglampje blijft branden na een aantal weken aan en uit te gaan. Nu heb ik hem al uitgelezen en gereset maar de storing blijft terug komen.
Het betreft de druksensor van de passagier.
Een duur grapje lees ik zo al maar zo lees ik ook over een stekkermodule die de auto gewoon fopt?? zodat de airbag in alle gevallen werkt, met of zonder passagier?!
wie weet hier meer over en/of heeft er een mooie oplossing voor?
mvg Frank
*edit* sorry had ff niet gezien dat er 7 pagina's waren in het topic

Heb sinds kort dat mijn airbaglampje blijft branden na een aantal weken aan en uit te gaan. Nu heb ik hem al uitgelezen en gereset maar de storing blijft terug komen.
Het betreft de druksensor van de passagier.
Een duur grapje lees ik zo al maar zo lees ik ook over een stekkermodule die de auto gewoon fopt?? zodat de airbag in alle gevallen werkt, met of zonder passagier?!
wie weet hier meer over en/of heeft er een mooie oplossing voor?
mvg Frank
*edit* sorry had ff niet gezien dat er 7 pagina's waren in het topic

Als je het topic had doorgelezen, of zelfs al de laatste pagina, had je je antwoord al gehad.