Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
nou ik zou het wel weten, mijn elektrische achterklep inleveren voor een originele webasto standkachel. Hoef ik geen 2 seconden over na te denken.Bart70 schreef:Hahaha, leuk geprobeerd Anton, maar dan moet ik een motorswap gaan doen want jij hebt een diesel
En de dimmende spiegels heb ik ook al, de standkachel is wel weer een mooie optie, maatja, ik verkies dan de automatische achterklep boven de standkachel.
Ik weet wel dat de volgende bij aankoop al heel erg vol uitgerust zal zijn
Elektrische achterklep is superleuke gadget maar gaat veel te langzaam open.
Mvg,
Vincent
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Hahaha, geduld is een schone zaak Vincent, de standkachel gebruik je hooguit twee weken per jaar effectief, de achterklep wekelijks
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Bij de meeste mensen wel ja, maar aangezien mijn vrouw een enorme kou kleum is en omregelmatige diensten draait zou deze bij ons wel meer gebruikt worden. Ik schat zo in alleen in juli en augustus niet. Nou ja zo ongeveer
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Ik gebruik hem geregeld met koud weer. Het is gewoon lekker om in een warme wagen te stappen. Daarnaast gebruikt de bimmer de standkachel ook om de boel sneller op te warmen. Dus ja, ik weet het wel. Die achterklep gaat heel snel de laan uit als ik moet kiezen. Maar goed, ik heb enkel de standkachel dus ik ben een zielig jongetje.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Tijd voor een retrofit Anton, de achterkleo heb je meer plezier aan, ik laat de auto altijd netjes een paar minuten warm draaien, stoelverwarming aan, heerlijk warm is mijn lichaaam als ik weg rijd, beide is natuurlijk ideaal, maar een ideale wereld bestaat niet
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Ik denk dat je Anton bedoelt Bart .
Ik heb alleen de automatische achterklep, vind het wel een erg fijne optie moet ik zeggen . Hij gaat vaak open met 2 jonge kids . In het klimaatmenu kan ik wel een tijd instellen maar dit is volgens mij geen standkachel (die optie heb ik niet) maar puur wat blazen ofzo? :S
Ik heb alleen de automatische achterklep, vind het wel een erg fijne optie moet ik zeggen . Hij gaat vaak open met 2 jonge kids . In het klimaatmenu kan ik wel een tijd instellen maar dit is volgens mij geen standkachel (die optie heb ik niet) maar puur wat blazen ofzo? :S
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Weer die fout Verbeterd
Klopt Joost, is een optie van niets eigenlijk, standkachel is mooi, maar in ons klimaat maar paar weken echt nuttig.
Als het nu een retrofit van onder de 1000 euro was ging er over nadenken, maar dat is het niet en heb dat geld er niet voor over.
Klopt Joost, is een optie van niets eigenlijk, standkachel is mooi, maar in ons klimaat maar paar weken echt nuttig.
Als het nu een retrofit van onder de 1000 euro was ging er over nadenken, maar dat is het niet en heb dat geld er niet voor over.
Re: Oud en nieuw E61/ i hate water
Was stiekum al weer een hoop pagina's terug zoeken maar vond hem weer.tom_il schreef:Bij mij ging het redelijk snel. Moeilijk te zeggen hoelang het was.
Ik vermoed het afdekkapje, best de gehele lamp eruit nemen, anders is het moeilijk te checken.
Lange stilstand kan idd dit veroorzaken, maar ze moeten terug opdrogen.
Reden waarom ik de AE vermoed is omdat ik de AE overgekocht had van iemand hier op het forum en deze had niet gemerkt dat je ze niet goed kon sluiten. Die koelblokken op de AE zijn zo groot mogelijk gemaakt voor goed koeling. Soms word ook een gat in de kap gemaakt om de ballast van de AE niet in de lamp te moeten zetten, dit is ook weer een plaats waar ze kunnen lekken.
Je ziet wel eens op fora dat men klaagt over opgedroogde druppels in de binnenzijde wat niet meer te kuisen is, maar echt water erin zoals op jouw foto zonder een slecht gemonteerde kap heb ik zelf nog niet tegengekomen.
Op de koplamp zitten 2 naar beneden gebogen rubbere darmpjes. Deze dienen om te onluchten.
Eentje staat onderaan daar komt de lucht binnen en de andere bovenaan om de waterdamp te laten ontspannen.
Zie foto's hierbeneden van mijn oude lampen. Deze darmpjes kunnen ontbreken, zeker de bovenste waardoor water kan binnenlopen, je kan ze er aftrekken.
De wagen was vandaag bij Gijsbertsen en heb kem gevraagd meteen even hier naar te kijken, schijnt dat er een soort zeefjes/filters horen te zitten in de ontluchting, deze ontbreken, echter in ETK niet te vinden
Nu dus even zoeken naar iemand die een paar koplampen heeft waar de hamer in mag, haal ik de zeefjes er uit.
Probleem water heeft hij ook nog naar gekeken, ik heb een aparte wagen geloof ik, niets kunnen vinden.
Vervolgens vanuit Odijk naar Bodegraven gereden, niets aan de hand. In Bodegraven 4 uur stil gestaan in de regen, rij ik naar huis, komen de druppels uit de verlichting voor het dak, ik wordt er echt helemaal gek van
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Hier aan de voorkant kwamen de druppels naar beneden
Met als resultaat
Dit was een ritje van 1,5 km.
Met als resultaat
Dit was een ritje van 1,5 km.
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Poehhh das flink nat zeg . Als het helemaal van voren komt dan zou je toch eerder de voorruit verdenken...Panodak zit wat verder naar achteren toch?
Daar bij de lampen is het puur plaatwerk waar het niet vandaan kan komen lijkt me...kun je voelen of het ergens nat is in de hemel?
Daar bij de lampen is het puur plaatwerk waar het niet vandaan kan komen lijkt me...kun je voelen of het ergens nat is in de hemel?
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Zit eigenlijk net aan het begin van het panodak, daar de wagen voor iets lager staat dan achter is dit de meest logische veroorzaker, bij de verlichting kwamen de druppels naar beneden en is het dus echt nat.
Ik wordt er echt gek van, de ene keer lek, de andere keer niet, en het is net als bij de dokter, als je er heen gaat is er niets te vinden, de volgende keer als je thuis bent is de klacht er weer, ik snap er echt niets meer van en twee bedrijven ook niet meer.
Ik ga het rubber maar eens vervangen maar heb er een hard hoofd in, je zou zeggen, eens lek, altijd lek, maar bij mij is het dus soms lek, meestal niet lek, bij mij is het spoor even bijster
Ik wordt er echt gek van, de ene keer lek, de andere keer niet, en het is net als bij de dokter, als je er heen gaat is er niets te vinden, de volgende keer als je thuis bent is de klacht er weer, ik snap er echt niets meer van en twee bedrijven ook niet meer.
Ik ga het rubber maar eens vervangen maar heb er een hard hoofd in, je zou zeggen, eens lek, altijd lek, maar bij mij is het dus soms lek, meestal niet lek, bij mij is het spoor even bijster
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Sow he, zelfs mijn vrouw word niet zo nat.....
Das echt knudde kerel. Hopen dat je de oorzaak vind.
Das echt knudde kerel. Hopen dat je de oorzaak vind.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
op de achterkant van de hemel moet toch een spoortje te zien zijn omdat het toch regelmatig voorkomt.
Heb je nu al eens drie weken voor 'joker' gereden met een dikke streep tape langs de bovenzijde van je raam? Het zou nu het ideale weer ervoor zijn. Lekt het niet in deze paar weken dan kan je je voorruit uitsluiten.
Best trickie zo voor je i-drive controller.
Mvg,
Vincent
Heb je nu al eens drie weken voor 'joker' gereden met een dikke streep tape langs de bovenzijde van je raam? Het zou nu het ideale weer ervoor zijn. Lekt het niet in deze paar weken dan kan je je voorruit uitsluiten.
Best trickie zo voor je i-drive controller.
Mvg,
Vincent
Re: Oud en nieuw E61/ Grote retrofit ;-)
Ik denk dat ik het lek wel gevonden heb, slordige fout van de garage waar ik hem vandaan heb, hier hebben ze een half jaartje geleden de voorruit vervangen omdat de kit half weg was/nietaangebracht was en hier dus enorm veel water naar binnen kwam, nu hebben ze volgens mij het rubber niet goed geplaatst wat hier zit een behoorlijke oneffenheid in :