Voorwielaandrijving voor BMW

Nieuwe modellen, dealer nieuws, aanbiedingen etc...
Griffendahl

Voorwielaandrijving voor BMW

Bericht door Griffendahl » 17 mar 2010, 12:15

Afbeelding
BMW en voorwielaandrijving? Dat was altijd als vloeken in de kerk. Nu heeft CEO Norbert Reithofer bevestigd wat wij al een tijdje wisten, namelijk dat er een compacte BMW met voorwielaandrijving in de pijplijn zit.

Wen er maar vast aan: achterwielaandrijving is geen heilig huisje meer bij BMW. We hebben nog wel even respijt: het nieuwe platform, geschikt voor voorwiel- en vierwielaandrijving, debuteert in 2013 onder de volgende generatie Mini. Enige tijd daarna volgt de kleine BMW. Na verloop van tijd zal het platform volgens ingewijden voor niet minder dan twintig auto’s van BMW en Mini worden gebruikt.
De komst van een kleine, voorwielaangedreven BMW is eigenlijk heel logisch. Momenteel heeft het Duitse concern immers al een voorwielaangedreven platform voor Mini ontwikkeld, dat alleen voor auto’s van dat merk wordt gebruikt. De rijkwaliteiten van de Mini zijn dusdanig goed, dat ook het platform zeker niet onder een BMW misstaat. Door het gemeenschappelijk gebruik stijgen de winstmarges op de auto’s, iets wat het BMW-concern in deze tijden goed kan gebruiken.

Bron: Autoweek.nl

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Voorwielaandrijving voor BMW

Bericht door bjornc » 17 mar 2010, 19:53

Zolang ze de 3 serie of groter niet FWD maken, vind ik het best.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 18 mar 2010, 00:06

het segment onder de Mini? :? Een soort BMW Lupo dus... ben benieuwd :>
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 18 mar 2010, 07:02

Meer een soort van Isetta :!

Farl

Bericht door Farl » 22 mar 2010, 13:02

bjornc schreef:Zolang ze de 3 serie of groter niet FWD maken, vind ik het best.
:stupid:

Jaapi

Bericht door Jaapi » 24 mar 2010, 13:40

In de nieuwste autovisie staan twee computertekeningen van de nieuwe kleinste bmw, op het forum knallen?

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 24 mar 2010, 15:46

Altijd leuk om te zien! Ik zou dus zeggen: doen! 8)

Jaapi

Bericht door Jaapi » 24 mar 2010, 17:31

Bij deze

Afbeelding

JA dat achterwiel staat scheef , komt door mijn hand :P

Afbeelding

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 24 mar 2010, 18:02

Die komt mij best groot over voor een auto die qua maat onder de Mini moet vallen...

De Isetta verhalen nemen ook weer toe, kortom, ik wacht in spanning af...

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 24 mar 2010, 21:06

Ziet er leuk uit deze computertekening! Echt klein ziet die er niet uit nee.

Wat ik uit het verhaal lees is dat deze auto op hetzelfde paltform staat als van de volgende generatie mini. Dus dan is dat kleine BMW-tje waarschijnlijk vergelijkbaar van grootte als de nieuwe mini.

Verheeske

Bericht door Verheeske » 24 mar 2010, 21:19

dat is dus helemaal geen BMW meer te noemen.. er zitten nieren op en het logo.... en das ook alles
-- Houdoe wanne --

john1987

Bericht door john1987 » 24 mar 2010, 22:39

beetje in de maat van concurrentie Audi A1 Afbeelding pittig autotje deze S1 uitvoering met 200pk zie hier...
Spoiler: Laat zien
Nu de Audi A1 onthuld is kunnen we al beginnen dromen over de komst van de Audi S1. Onder de motorkap komt waarschijnlijk een 1.4 TSI met minstens 200 pk.

Volgens designer Theophilus Chin krijgt de Audi S1 aan de buitenkant de typische S-kuur die Audi voor al zijn S-modellen voorop stelt. Zo worden de single-frame grille en de zijspiegels in chroom afgewerkt en worden de wielkasten wat uitgeklopt om er 19″ velgen in te laten passen. Een standaard A1 kan maar 18″ velgen herbergen, dus met die grotere velgen zal je dus wat meer opvallen.

Onder de motorkap komt naar alle waarschijnlijkheid een 1.4 TSI-motor met turbo èn supercharger die ook gebruikt wordt in de Polo GTI en Ibiza Cupra, deze motor zou in de Audi S1 minstens 200 pk genereren. Dat vermogen wordt via een S-Tronic automaat met dubbele koppeling verstuurd naar alle vier de wielen via het bekende Quattro-vierwielaandrijvingssysteem. Daarbij zal een 40:60 verhouding toegepast worden, met dus een kleine voorkeur voor de achterwielen. 0 naar 100 km/u zou gezien het lage gewicht in iets meer dan 6 seconden voltooid moeten zijn. De topsnelheid wordt begrensd op 250 km/u.
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*

Johnny

Bericht door Johnny » 25 mar 2010, 15:17

De 1 serie was bedoeld als concurrentie voor de A3 en de Golf, logisch dat BMW dan concurrentie zoekt voor de A1/Polo klasse.

Als ie betaalbaar wordt (in de lease) dan GRAAG ... weet zeker dat de leaserijders er iig zwaar van gecharmeerd zullen zijn.
Wat men al niet doorstaat om een BMW badge op de motorkap en kofferklep te hebben ;)
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 25 mar 2010, 15:45

Precies, mij lijkt het een leuke auto voor de lease. Ik moet waarschijnlijk dit jaar een nieuwe leaseauto en dan zal de 0-serie (of hoe die ook gaat heten) er nog niet zijn. Maar de keer daarna...??? :P

Farl

Bericht door Farl » 26 mar 2010, 17:04

Ik vind hem er echt goed uitzien! :D

Ben alleen wel benieuwd welke nu echt is? Er is mee geknoeid. Bekijk de verschillen in de handgrepen, de knippers aan de zijkant, de lijnen aan de zijkant, de achterknippers, o.a..

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW Nieuws”