Differentieel
Differentieel
Goeiendag! - Ik heb op dit moment last van een lekkende diff. veroorzaakt door kapotte lagers, dit gaat gepaard met een fluitend geluid bij verschillende snelheden en toerentallen. Nu heb ik pas a.s dinsdag een afspraak staan om de diff. te vervangen tegen een gebruikte met garantie.
Nu moet ik dagelijks op en neer naar Den Bosch vanuit Eindhoven, kan het kwaad om dan alsnog door te rijden in deze toestand? Zijn de lagers gemakkelijk te vervangen of zal ik gaan voor een gebruikte of geconditioneerde diff.?
Als er nog tips zijn m.b.t. het vervangen ervan hoor ik het graag, bijvoorbeeld waar op te letten, en welke werkzaamheden er toch uitgevoerd kunnen worden als de diff. eronderuit is, reviseren of vervangen.
Nu moet ik dagelijks op en neer naar Den Bosch vanuit Eindhoven, kan het kwaad om dan alsnog door te rijden in deze toestand? Zijn de lagers gemakkelijk te vervangen of zal ik gaan voor een gebruikte of geconditioneerde diff.?
Als er nog tips zijn m.b.t. het vervangen ervan hoor ik het graag, bijvoorbeeld waar op te letten, en welke werkzaamheden er toch uitgevoerd kunnen worden als de diff. eronderuit is, reviseren of vervangen.
Increase the Peace!
Re: Differentieel
Door rijden is zeker niet goed in deze toestand, zou dan ook veel toeren vermijden, snel opschakelen zodat er weining koppel vrijkomt.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ik heb er zelf ervaring mee gehad en stond met mijn vorige e46 op de snelweg met een vastgeslagen diff op de vluchtstrook...
geen beweging meer in de auto te krijgen....
als ik het advies mag geven.... rij er NIET meer mee.... voorkomt een hoop ellende...
geen beweging meer in de auto te krijgen....
als ik het advies mag geven.... rij er NIET meer mee.... voorkomt een hoop ellende...
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Waren bij ook de lagers versleten? En hoelang heb jij er dan mee doorgereden vraag ik me af?
Increase the Peace!
Ik zou er ook zeker niet meer mee rijden, voor hetzelfde geld slaat je dif vast in de bocht van de afrit. Je achterwielen blokkeren en je staat METEEN dwars, knappe Bibic als je hem dan nog kunt houden.
Nog niet te denken als ie vastklapt bij 120km/u op de snelweg, maar dan geef ik je iets meer kans om er ongeschonden vanaf te komen dan in een (flauwe) bocht.
Ga een weekje met de trein, of huur een auto als je eigen leven en dat van andere weggebruikers je lief is.
Nog niet te denken als ie vastklapt bij 120km/u op de snelweg, maar dan geef ik je iets meer kans om er ongeschonden vanaf te komen dan in een (flauwe) bocht.
Ga een weekje met de trein, of huur een auto als je eigen leven en dat van andere weggebruikers je lief is.
Ik ben er gisteren nog wel mee naar het werk gereden, maar dat was voordat ik de reacties op dit topic had gezien. DOM DOM DOM!!! Ik heb daarom ook vandaag de auto laten staan en met de OV naar het werk gegaan.
Tot aan met as maandag avond kan ik de Twingo gebruiken, want dan laat ik mij auto door de ANWB naar de garage slepen, waar er een gebruikte Diff erin word geschroefd voor €+/- €330 (€250 voor de diff. en €80 voor arbeid) Is dit een redelijke prijs btw? Ik heb ook de dealert gebeld maar die vragen voor alleen de Diff. €950 ex BTW en montage :?
Aangezien er al een aantal zijn die hetzelfde hebben gehad, vraag ik me af hoe dat zomaar ineens kan? En wat hebben jullie toen gedaan? Complete diff vervangen of alleen de lagers er opnieuw in laten persen of gereviseerd?
Bedankt!
Tot aan met as maandag avond kan ik de Twingo gebruiken, want dan laat ik mij auto door de ANWB naar de garage slepen, waar er een gebruikte Diff erin word geschroefd voor €+/- €330 (€250 voor de diff. en €80 voor arbeid) Is dit een redelijke prijs btw? Ik heb ook de dealert gebeld maar die vragen voor alleen de Diff. €950 ex BTW en montage :?
Aangezien er al een aantal zijn die hetzelfde hebben gehad, vraag ik me af hoe dat zomaar ineens kan? En wat hebben jullie toen gedaan? Complete diff vervangen of alleen de lagers er opnieuw in laten persen of gereviseerd?
Bedankt!
Increase the Peace!
Vanwege de garantie heb ik een nieuw diff, aandrijfassen enz enz gekregen. Geen revisie dus. Geen idee wat de kosten waren
Kijk ; Dat zijn nou de betere gevallen! al lijkt het mij niet fijn om mee te maken
Increase the Peace!
Is dat gebonk achterin waar veel e46's last van hebben nu weg met die nieuwe dif? (als je dat natuurlijk ook hebt gehad )Ariedude schreef:Vanwege de garantie heb ik een nieuw diff, aandrijfassen enz enz gekregen. Geen revisie dus. Geen idee wat de kosten waren
350 euro is zeker geen geld,
mijn diff is toen vastgeslagen bij het opdraaien van de oprit de snelweg op.....
kostenplaatje voor een revisie diff incl. arbeid € 1350 ,-
dus als je meer schade kan voorkomen doe het zeker en rij niet met de meer!!!!
mijn diff is toen vastgeslagen bij het opdraaien van de oprit de snelweg op.....
kostenplaatje voor een revisie diff incl. arbeid € 1350 ,-
dus als je meer schade kan voorkomen doe het zeker en rij niet met de meer!!!!
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Mij BMW is er weer helemaal klaar voor, er zit een gebruikte diff onder met 3 maanden garantie. Diff is lekker stil dus dat zal wel goed zitten. Ik heb gelijk alle 3 de diff ophanging rubbers laten vervangen en de achter draagarm rubbers, was in totaal €650 kwijt voor deze operatie.
Alleen had ik wel verwacht dat het gebonk bij het schakelen wel weg zou zijn maar dat is alles behalve waar... Ook dacht ik dat het ietwat gekraak bij het optrekken wel weg zou zijn maar het is er nog?? Met de gedachte dat ik alle diff rubbers zou vervangen inclusief de achterste draag arm rubbers, ook meteen verlost was van de boven genoemde issues is dus niet gelukt.. Wat kan het dan zijn??
Alleen had ik wel verwacht dat het gebonk bij het schakelen wel weg zou zijn maar dat is alles behalve waar... Ook dacht ik dat het ietwat gekraak bij het optrekken wel weg zou zijn maar het is er nog?? Met de gedachte dat ik alle diff rubbers zou vervangen inclusief de achterste draag arm rubbers, ook meteen verlost was van de boven genoemde issues is dus niet gelukt.. Wat kan het dan zijn??
Increase the Peace!
Heee, dat gebonk heb ik ook bij schakelen...dacht het zal wel aan mij liggen...
Wat is dat nou eigenlijk dan?
Wat is dat nou eigenlijk dan?
BMW 320i 1999
Hallo
ik heb ook last van het bonken
ben gisteren bij een vriend geweest ff op de brug gezet (op ze werk)
daar hebben we de achter kan om hoog gezet en is hij gaan schakelen bij het onder de auto kijken en voelen met me hand op de dif voelde ik dat deze bonkte
later kwam zijn collega er bij die zei dat ik het beste kon proberen om de olie te vervangen voor een dikker olie zo dat dit minder hoorbaar is en als dat niet helpt dan een andere dif eronder te zetten
is het verstandig om er een dikkere vloeistof er in te gooien???
en wat kost een 2dehandse of gereviseerde dif ??
ik heb ook last van het bonken
ben gisteren bij een vriend geweest ff op de brug gezet (op ze werk)
daar hebben we de achter kan om hoog gezet en is hij gaan schakelen bij het onder de auto kijken en voelen met me hand op de dif voelde ik dat deze bonkte
later kwam zijn collega er bij die zei dat ik het beste kon proberen om de olie te vervangen voor een dikker olie zo dat dit minder hoorbaar is en als dat niet helpt dan een andere dif eronder te zetten
is het verstandig om er een dikkere vloeistof er in te gooien???
en wat kost een 2dehandse of gereviseerde dif ??