TSL toevoeging aan olie motor carter
-
TSL toevoeging aan olie motor carter
Dit is geen reklame; het is een verslag gebaseerd op waarneming en ervaring gedurende 8 jaren.
In 2002 heb ik een test geobserveerd van een produkt TSL dat aan motorolie toegevoegd wordt. Op de website ( http://www.lare.nl) wordt uiteengezet wat dit produkt is en wat het doet.
De test omvatte een door een elektromotor aangedreven metalen schijf die in een oliereservoir draaide. De schijf kon belast worden met metalen sleep-gewichten zodat deze geremd werd. De stroom naar de motor werd gemeten (A-meter). Naarmate de gewichten toenamen nam de druk op de draaiende schijf toe en daarmee de stroom naar de elektromotor. Dit alles was zeer goed waarneembaar en de handelingen duidelijk te volgen.
Nadat deze stroom maximaal was werd aan het oliebad TSL toegevoegd waardoor de stroom naar de elektromotor beduidend afnam. De conclusie lag voor de hand dat door de toevoeging van TSL aan de olie, de wrijving aanzienlijk afnam.
Ofschoon de BMW fabrikant in zijn handboeken geen voorstander zegt te zijn van toevoegingen heb ik de voorgeschreven hoeveelheid (5 % ) aan het carter van mijn 320-i toegevoegd. De motor draait zeer rustig en geruisarm.(nu 100.000km) Het heeft m.i. een levensduur verlengende en brandstof besparend effect op de motor. Ook de prestaties verbetern door een verbeterd mechanichs rendement.
Ook heb ik het bij een motorfiets gebruikt (K-100) met dezelfde resutaten. Ook kan het aan de versnellingsbak worden toegevoegd of het differentieel. Niet bij een automatische transmissie. De TSL is vrij prijzig, maar ik ben er erg tevreden over .
In 2002 heb ik een test geobserveerd van een produkt TSL dat aan motorolie toegevoegd wordt. Op de website ( http://www.lare.nl) wordt uiteengezet wat dit produkt is en wat het doet.
De test omvatte een door een elektromotor aangedreven metalen schijf die in een oliereservoir draaide. De schijf kon belast worden met metalen sleep-gewichten zodat deze geremd werd. De stroom naar de motor werd gemeten (A-meter). Naarmate de gewichten toenamen nam de druk op de draaiende schijf toe en daarmee de stroom naar de elektromotor. Dit alles was zeer goed waarneembaar en de handelingen duidelijk te volgen.
Nadat deze stroom maximaal was werd aan het oliebad TSL toegevoegd waardoor de stroom naar de elektromotor beduidend afnam. De conclusie lag voor de hand dat door de toevoeging van TSL aan de olie, de wrijving aanzienlijk afnam.
Ofschoon de BMW fabrikant in zijn handboeken geen voorstander zegt te zijn van toevoegingen heb ik de voorgeschreven hoeveelheid (5 % ) aan het carter van mijn 320-i toegevoegd. De motor draait zeer rustig en geruisarm.(nu 100.000km) Het heeft m.i. een levensduur verlengende en brandstof besparend effect op de motor. Ook de prestaties verbetern door een verbeterd mechanichs rendement.
Ook heb ik het bij een motorfiets gebruikt (K-100) met dezelfde resutaten. Ook kan het aan de versnellingsbak worden toegevoegd of het differentieel. Niet bij een automatische transmissie. De TSL is vrij prijzig, maar ik ben er erg tevreden over .
Re: TSL toevoeging aan olie motor carter
Hai Dick,
Lees toevallig dit stukje van jou, is al van even terug.
Nog steeds tevreden over dit toevoegmiddel ??
Heb jaren terug ook zoiets geprobeerd bij een wat oudere auto met wat "rauwe" motor.
Dat spul heet Slick 50 en is vlg's mij nog steeds te koop.
Als ik mij goed herinner laat het een Teflon laagje achter op de draaiende delen in je motor waardoor er minder wrijving ontstaat en dus minder slijtage.
Of het destijds geholpen heeft weet ik niet meer.
Ik denk dat als je een goede LL04 synthetische olie koopt ( bv. Castrol Edge ) je geen spul toe hoeft te voegen aan je motor.
Dit is misschien dan zelfs wel af te raden ?!
Zijn er hier nog anderen die hier ervaring mee hebben ??
gr. Ruud
Lees toevallig dit stukje van jou, is al van even terug.
Nog steeds tevreden over dit toevoegmiddel ??
Heb jaren terug ook zoiets geprobeerd bij een wat oudere auto met wat "rauwe" motor.
Dat spul heet Slick 50 en is vlg's mij nog steeds te koop.
Als ik mij goed herinner laat het een Teflon laagje achter op de draaiende delen in je motor waardoor er minder wrijving ontstaat en dus minder slijtage.
Of het destijds geholpen heeft weet ik niet meer.
Ik denk dat als je een goede LL04 synthetische olie koopt ( bv. Castrol Edge ) je geen spul toe hoeft te voegen aan je motor.
Dit is misschien dan zelfs wel af te raden ?!
Zijn er hier nog anderen die hier ervaring mee hebben ??
gr. Ruud
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
- Marvin 328iT
Ja
Ik gebruik al vanaf m'n eerste auto ook TSL.
Heb in al m'n auto's TSL gebruikt, en gebruik ook het TSL vetpatroon om lagers enz. mee te smeren.
Heb zelf het idee dat de motor nèt ff iets mooier, stiller, en lekkerder loopt met TSL erin, ook al is de auto gewoon goed onderhouden!
Ik heb pas bij het olieverversen ook weer TSL bijgevoegd...binnenkort een keer de versnellinigsbakolie, en de differentieel-olie vervangen, en dan gaat daar ook TSL bij.
Heb ook met meerder toevoegingen getest, o.a. Flon25, Slick50, Xeramic..maar TSL beviel mij het beste.
Moet wel zeggen dat Slick50 ècht de delen in je motor gladder maakt, want ik heb eens een kennis een verpakking Slick50 voor motorfietsen gegeven als bedankje/cadeau...maar hij was er achteraf niet zo blij mee.
Hij had net nieuwe olie, en koppelingsplaten in z'n KTM supermotard zitten, en na dat toevoegen van die Slick50 begon z'n koppeling ineens erg te slippen...dus geen goed idee Slick50 met natte koppelingsplaten!
gr.
Marvin
Ik gebruik al vanaf m'n eerste auto ook TSL.
Heb in al m'n auto's TSL gebruikt, en gebruik ook het TSL vetpatroon om lagers enz. mee te smeren.
Heb zelf het idee dat de motor nèt ff iets mooier, stiller, en lekkerder loopt met TSL erin, ook al is de auto gewoon goed onderhouden!
Ik heb pas bij het olieverversen ook weer TSL bijgevoegd...binnenkort een keer de versnellinigsbakolie, en de differentieel-olie vervangen, en dan gaat daar ook TSL bij.
Heb ook met meerder toevoegingen getest, o.a. Flon25, Slick50, Xeramic..maar TSL beviel mij het beste.
Moet wel zeggen dat Slick50 ècht de delen in je motor gladder maakt, want ik heb eens een kennis een verpakking Slick50 voor motorfietsen gegeven als bedankje/cadeau...maar hij was er achteraf niet zo blij mee.
Hij had net nieuwe olie, en koppelingsplaten in z'n KTM supermotard zitten, en na dat toevoegen van die Slick50 begon z'n koppeling ineens erg te slippen...dus geen goed idee Slick50 met natte koppelingsplaten!
gr.
Marvin
neem een redelijk oude auto, laat het stationair lopen en gooi het gewoon erbij door de olie dop..Marvin 328iT schreef:Heb zelf het idee dat de motor nèt ff iets mooier, stiller, en lekkerder loopt met TSL erin, ook al is de auto gewoon goed onderhouden!
je zult merken dat in een paar slagen de auto al rustiger gaat lopen
en het verbruik erna wat afneemt (benzine liter/km)
ik gebruik het in alle auto's die ik tot nu toe gereden heb (benzine en diesel)
en het is heel goed voor de motor...
maar of een motor nu 600.000 km mee gaat of 800.000, dat zal je nooit merken,
het was voor mij altijd het zuiverder lopen, zuiniger rijden en makkelijker starten.
niet gek voor een flesje van 6-8 euro bij de Brezan.
Marvin 328iT schreef:
gr.
Marvin
Dat is ook wel heek suf om te doen. Motorfietsolie voor natte koppeling is ook echt een verhaal apart.
Die olie heeft echt helemaal niks met normale smeerolie te maken qua toevoegingen.
Ik geloof je als je zegt dat het bij jou helpt, alleen zet ik hier toch even wat vraagtekens bij. Als dit spul zo goed werkt zoals jij beweert, dan mag ik toch aannemen dat de dealer en daarmee ook alle andere garage houders ons dit spul slijten.
Is toch weer een inkomsten bron en geloof mij maar daar doen ze niet te verlegen over. Ik hou het bij goed onderhoud en goeie olie voor de motor.
Is toch weer een inkomsten bron en geloof mij maar daar doen ze niet te verlegen over. Ik hou het bij goed onderhoud en goeie olie voor de motor.
- Marvin 328iT
Fabian79 schreef:Marvin 328iT schreef:
gr.
Marvin
Dat is ook wel heek suf om te doen. Motorfietsolie voor natte koppeling is ook echt een verhaal apart.
Die olie heeft echt helemaal niks met normale smeerolie te maken qua toevoegingen.
Het was dus speciale Slick50 motorfiets toevoeging...dus dan ga je ervan uit dat het toepasbaar is in een motorfiets met natte koppeling(dat heeft 95% van de motorfietsen denk ik).
Maar goed, het spul heb ik later ook nooit meer gezien in nde automaterialenshop...zal wel uit de handel genomen zijn.
gr.
Marvin
Vlg's mij is Slick50 nog steeds te koop bij Halforts ??!!
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
hier ook een blije TSL gebruiker zowel in de diesel als in de M3
- Marvin 328iT
ivanho schreef:Vlg's mij is Slick50 nog steeds te koop bij Halforts ??!!
Ja 'normale' slick50 is nog steeds te koop...maar die ik toen cadeau heb gegeven aan een kennis was speciale 'motorfiets slick50'...en die heb ik niet meer te koop gezien!
gr.
Marvin
- Albert..M3
Mag ik vragen welk Bj je M3 heeft??sebasel* schreef:hier ook een blije TSL gebruiker zowel in de diesel als in de M3
We gebruiken op mijn werk ook TSL.In een motor wel diesel van 400 pk. en die word s`morgens gestart warm draaien en dan vol gas er voor onder belasting en die word avond`s tegen 21.uur weer stil gezet . en die motor is nu 7 jaar oud .en gebruikt geen drup olie . Met TSL er in.
Deel dezelfde mening.tan_n86 schreef:Ik geloof je als je zegt dat het bij jou helpt, alleen zet ik hier toch even wat vraagtekens bij. Als dit spul zo goed werkt zoals jij beweert, dan mag ik toch aannemen dat de dealer en daarmee ook alle andere garage houders ons dit spul slijten.
TSL is zeker geen Slick50. Ga maar eens vragen bij een revisie bedrijf wat ze van Slick50 vinden x| TSL wordt in de industrie al jaren gebruikt en ik heb er zeer positieve verhalen over gehoord en gelezen. Alleen bij normaal gebruik krijg je een motorblok gewoonlijk al niet versleten dus om dan geld uit te geven aan TSL.... Verder heb ik nog nooit bewezen gezien dat een automotor zuiniger van wordt. Industrie motoren draaien constant i.t.t. een auto motor dus ik vraag me af of daar het verschil niet in zit.
- Albert..M3
met auto valt ook niet mee om te zegen dat hij zuiniger is met TSL er in.
want de ene week rij je wat mee lange afstanden . en met de volgende tank wat kortere afstanden . dan heb je al heel veel verschil.
want de ene week rij je wat mee lange afstanden . en met de volgende tank wat kortere afstanden . dan heb je al heel veel verschil.
gisteren de olie ververst op de vliegclub;
heen gereden (Rotterdam-Nijmegen met 110km/uur op de cruise control);

terug met verse olie en Teflon erbij;

heen gereden (Rotterdam-Nijmegen met 110km/uur op de cruise control);

terug met verse olie en Teflon erbij;