Delen uitwisselbaar sedan & coupé

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Joost K

Delen uitwisselbaar sedan & coupé

Bericht door Joost K » 01 mei 2010, 18:53

Hallo,

Even een paar vraagjes hier voor de kenners, ik heb vanaf volgende week een 318i sedan E36 en nu wilde ik graag het volgende weten...

- Zijn de standaard buitenspiegels van de sedan en coupé hetzelfde qua werking en montage?
- Passen de M3 voorbumper, zijskirts en achterbumper van een coupé plug & play op een sedan?

Dat laatste is op dit moment nog even een "nice to know" maar zeker wel leuk voor de nabije toekomst. De auto die ik gekocht heb heeft namelijk (imitatie) M3 spiegels en ik moet zeggen dat ik het wel mooi vind maar het zicht wat ik naar achteren heb vind ik minder. Ik wil dus normale spiegels monteren maar daarvoor wil ik weten of deze van de coupé en sedan hetzelfde zijn...

Alvast bedankt voor de info...

:///m: Greetz
Joost.
PLEZIER GEEFT VORM AAN DE IDEALE LIJN... :///m:

Fabian79

Re: Delen uitwisselbaar sedan & coupé

Bericht door Fabian79 » 01 mei 2010, 18:58

nee en nee.

De spiegelplaten van een coupé zijn anders dan van een sedan dus past het niet.
Mischien dat het wel om te bouwen is t.o.v. elkaar maar de kans is denk ik erg klein omdat ze gewoon heel veel verschillen.
Daarbij doel ik dan op de adapterplaat over zetten op de spiegels.

En voor de bumpers enzo. Dit past dus ook niet. Achter zeker niet omdat de wangen van de bumper een andere lengte hebben (het deel van de achterzijde tot het wiel)

Voor past wel met ietwat lichte aanpassingen in de luchtgeleiders., maar omdat de schermen van een coupé breder staan aan de voorzijde hou je 1 cm bumper over aan beide zijden t.o.v. de schermen.
Ik het het wel (mtech1 coupé op sedan)
De zijskirts weet ik niet.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Opt1mus
Contacteer:

Re: Delen uitwisselbaar sedan & coupé

Bericht door Opt1mus » 01 mei 2010, 19:03

QPskirt is ietsje korter
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails: