Probleem met alarm (klasse 3)
Probleem met alarm (klasse 3)
Ik heb een probleem met mijn alarm (klasse 3) want die gaat de afgelopen dagen steeds een paar keer per dag spontaan af!
Ik dacht eerst aan een of ander beest (mug o.i.d.) wat af en toe beweegt in de auto maar ik kan toch echt niets vinden.
Iemand enig idee wat het anders zou kunnen zijn? :?
Ik dacht eerst aan een of ander beest (mug o.i.d.) wat af en toe beweegt in de auto maar ik kan toch echt niets vinden.
Iemand enig idee wat het anders zou kunnen zijn? :?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Probleem met alarm (klasse 3)
Motorkap schakelaar.
Zit aan de passagierszijde, vlak bij de voorruit.
Bij mij was 1 van de binnensensoren defect waardoor het alarm spontaan afging. Ik ben daar achtergekomen door de binnensensoren uit te schakelen als het alarm erop gaat (samen met deurvergrendeling). Bij mijn bmw kun je dat doen door het alarm in te schakelen en direct daarna de sleutelknop nogmaals 2 seconden in te drukken. Je ziet het lampje dan wat langer aangaan. Wellicht kun je hierdoor e.e.a. elimineren. (net zoals de moterkapschakelaar los te halen overigens).
Wish it, dream it, do it!
-
Bij mijn was het ook de schakelaar van de motorkap. Het spontaan afgaan gebeurde bij mij op de vreemste momenten :? . Waarschijnlijk door het opwarmen en afkoelen van de motorkap.
Je kunt het testen door de stekker van deze schakelaar te trekken. Gaat het alarm daarna niet meer spontaan af dan is het die schakelaar.
Je kunt het testen door de stekker van deze schakelaar te trekken. Gaat het alarm daarna niet meer spontaan af dan is het die schakelaar.
Yeps,
ook hier was het de motorkapschakelaar.
Wat ook wel eens wil gebeuren is dat deze wegzakt en het dus soms wel en soms niet doet.
Eerst even met de stekker los, is je probleem opgelost zet em daarna even vast met iets om te controleren.
Scheelt je weer 8 euro
oplossing is dan om de schakelaar iets omhoog te brengen
ook hier was het de motorkapschakelaar.
Wat ook wel eens wil gebeuren is dat deze wegzakt en het dus soms wel en soms niet doet.
Eerst even met de stekker los, is je probleem opgelost zet em daarna even vast met iets om te controleren.
Scheelt je weer 8 euro
oplossing is dan om de schakelaar iets omhoog te brengen
Met deze optie zet je de binnensensoren, en ook de hellingshoeksensor uit. Alarm werkt dus alleen op schakelaars in de deuren, motorkap en achterklep.remind99 schreef:Bij mij was 1 van de binnensensoren defect waardoor het alarm spontaan afging. Ik ben daar achtergekomen door de binnensensoren uit te schakelen als het alarm erop gaat (samen met deurvergrendeling). Bij mijn bmw kun je dat doen door het alarm in te schakelen en direct daarna de sleutelknop nogmaals 2 seconden in te drukken. Je ziet het lampje dan wat langer aangaan. Wellicht kun je hierdoor e.e.a. elimineren. (net zoals de moterkapschakelaar los te halen overigens).
Euhh ...geen idee waar ik moet kijken ....bjornc schreef:Motorkap schakelaar.
Onder de motorkap ergens bij het raam? Of vanaf de passagiersstoel ergens in/op het handschoenenkastje zoeken? En hoe kan ik dat ding herkennen? Iemand een foto van toevallig?
Aha ....daar dus ...maar waar dient die motorkapschakelaar voor eigenlijk? Gewoon een sensor die kan controleren of iemand de motorkap aan het 'openbreken' is?
Yes,
als de motorkap open gaat wordt de schakelaar niet meer ingedrukt en verbindt door.
Deze doorverbinding doet het alarm af gaan.
Dit zit ook in de portieren, niet met zo'n simpel knopje, maar wel hetzelfde principe.
Als de schakelaar (in die duffe plastic houder) dus ietsje zakt gaat het alarm af. Simpel te testen dus door de schakelaar even kunstmatig ingedrukt te houden
als de motorkap open gaat wordt de schakelaar niet meer ingedrukt en verbindt door.
Deze doorverbinding doet het alarm af gaan.
Dit zit ook in de portieren, niet met zo'n simpel knopje, maar wel hetzelfde principe.
Als de schakelaar (in die duffe plastic houder) dus ietsje zakt gaat het alarm af. Simpel te testen dus door de schakelaar even kunstmatig ingedrukt te houden
Thanks! ...ik zal dat morgen eens gaan testen ...
Irritante ding ging vandaag weer 2x af.
Irritante ding ging vandaag weer 2x af.
Laatst gewijzigd door Gast op 28 mei 2010, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Mocht dat het niet zijn.
Ze kunnen met de betere apparatuur ook in het alarmmanagement komen.
Dit lukt vaak alleen niet met de standaard OBD systemen (|
Dan kan je uitlezen op welke en hoe vaak het alarm op een bepaalde sensor/ schakelaar is af gegaan.
Nadeel is echter dat de meeste deze systemen niet hebben dus ben je vaak op de dealer aangewezen (|
Ze kunnen met de betere apparatuur ook in het alarmmanagement komen.
Dit lukt vaak alleen niet met de standaard OBD systemen (|
Dan kan je uitlezen op welke en hoe vaak het alarm op een bepaalde sensor/ schakelaar is af gegaan.
Nadeel is echter dat de meeste deze systemen niet hebben dus ben je vaak op de dealer aangewezen (|
Nog even in het geval dat je een nieuwe nodig hebt. De schakelaar ( met art. nummer ) is vreemd genoeg te vinden in het ETK onder 61_1059 Diverse Schakelaars.
Ook te vinden via http://bmwfans.info/parts/catalog/E46
Het gaat om nummer 5 met artikel nummer: 61 31 9 119 052 aangezien de andere artikel nummers niet meer geleverd zouden worden.
Deze geschiedenis heb ikzelf namelijk ook achter de rug en pas na een nieuwe schakelaar kwam het niet meer voor.
Ook te vinden via http://bmwfans.info/parts/catalog/E46
Het gaat om nummer 5 met artikel nummer: 61 31 9 119 052 aangezien de andere artikel nummers niet meer geleverd zouden worden.
Deze geschiedenis heb ikzelf namelijk ook achter de rug en pas na een nieuwe schakelaar kwam het niet meer voor.
Ik heb het stekkertje van de motorkapschakelaar een week of 3 geleden losgetrokken en sindsdien geen last meer gehad.
Daar zit inderdaad het probleem dus.
Ik zal bij de volgende onderhoudsbeurt zal ik de schakelaar + stekker laten vervangen.
Daar zit inderdaad het probleem dus.
Ik zal bij de volgende onderhoudsbeurt zal ik de schakelaar + stekker laten vervangen.