Toerenteller valt terug tussen 3000 en 3500 toeren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kessie

Toerenteller valt terug tussen 3000 en 3500 toeren

Bericht door kessie » 25 mei 2010, 09:11

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem: Bij het optrekken valt de toerenteller een stukje terug en lijkt de auto ook in te houden: Dit gebeurt tussen de 3000 en 3500 toeren. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb alle vaccuumslangetjes al vervangen en ook de lmm heb ik reeds vervangen. Ook de regeklepjes van de EGR en turbo zijn reeds vervanen. Het gaat om een E46 330D sedan

Opt1mus
Contacteer:

Re: Toerenteller valt terug tussen 3000 en 3500 toeren

Bericht door Opt1mus » 25 mei 2010, 09:40

bij mij werkte een sw update tbv de LMM / het resetten van de oude waardes defecte van de vorige LMM.
Edit:
wat moet je trouwens in dat toerengebied met je diesel? ;)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

kessie

Bericht door kessie » 25 mei 2010, 11:48

Puntje voor jou.

Verdr niet storend maar niet helemaal zoals het hoort lijkt mij.

Waardes zijn trouwens gereset. Nog andere ideeën?

kessie

Bericht door kessie » 18 jun 2010, 12:00

Hallo Allemaal,

Ik ben nog iets tegengekomen namelijk de verbruiksmeter zakt terug wanneer de automaat overschakeld van de 3e naar de 4e versnelling. Ook de toerenteller valt dan verder terug dan die zou moeten.
Verder gaat de auto in noodloop bij ongeveer 140 - 160. Alle vaccumslangetjes heb ik al vervangen en ook de regelklep voor de turbo en EGR heb ik al vervangen.
Kan dit allemaal te maken hebben met de LMM (Pierburg) of vast zittende turbo? Wie kan me hier verder mee helpen.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 18 jun 2010, 15:00

De auto gaat in noodloop als de verbranding niet optimaal is. Dit kan betekenen dat de motor even te weinig of veels te veel brandstof krijgt. Meestal is het te weinig brandstof of een verkeerde calculatie van de hoeveelheid brandstof door een slechte LMM.

Aangezien je ook nog een automaat hebt maakt het nog iets lastiger want deze kan ook op de verkeerde momenten op of terug gaan schakelen waardoor de boel ontregeld wordt. Je moet voor de gein als test maar eens direct met de hand terugschakelen als de motor raar gaat doen, zodat de motor weer buiten het probleemgebied komt (qua toerental) en kijken wat er dan gebeurd.

Wanneer de motor op noodloop gaat dan helpt meestal alleen het uitzetten van de motor zodat het systeem zich reset.

Zou in eerste instantie de brandstoftoevoer controleren te beginnen met het brandstoffilter. Kost bijna niets en is makkelijk zelf te vervangen. Geeft dit verbetering dan zou ik eens Shell V-power tanken. Gaat het dan weer wat beter dan zou ik reinigingsmiddel voor de verstuivers kopen en in je tank gooien. Hopelijk is hiermee je probleem al opgelost anders dient je brandstofpomp nog gecontroleerd te worden.

Succes :zwaai:
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Feluchie

Bericht door Feluchie » 21 jun 2010, 16:32

Laat de injectors eens meten.. Ik had dit probleem ook. Bij mij waren 2 injectors aant zeiken. Vervuild dus..

kessie

Bericht door kessie » 16 sep 2010, 14:59

Hallo,

Probleem is ondertussen opgelost. Dit kwam door een verstopte katalysator. De maximum snelheid was maar 170 km/u meer.
Auto begon pas vanaf de 3000 toeren te trekken.
Katalysator leeg geklopt en auto rijdt weer als nooit tevoren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”