Betere remvertraging 330d
Betere remvertraging 330d
Hey, ik heb de remblokken rondom zo goed als op...nu kan ik die laten vervangen bij de dealer maar ik wil eigenlijk een betere remvertraging...heb nu standaard OEM schijven (gewoon glad) en blokken...op m'n e30 heb ik rondom gegroefde en geboorde remschijven en dat remt echt goed...veel beter dan mijn e46...wel een gewichts verschil van bijna 400 kg tussen beide autos, maar de schijven van de e46 zijn daarintegen veel groter...heeft iemand ervaring met niet OEM (en betere) remmerij? Er staat nu in het aangeboden topic een set gegroefde en geboorde schijven met blokken te koop van mimtex...iemand ervaring mee? Ik hoor graag van jullie...mvg Boy
Re: Betere remvertraging 330d
EBC heeft goede remschijven voor de 330d.
Neem daarbij een setje EBC Redstuff Remblokken en je remt als nooit tevoren... (h)
Neem daarbij een setje EBC Redstuff Remblokken en je remt als nooit tevoren... (h)
www. M3 register .nl
Redstuff's lijken overigens niet echt harder te remmen, maar het pedaalgevoel is zo anders dat het supermoeilijk is om een vergelijk te maken. Volgens mij remmen ze vooral harder op wat hogere snelheid, en lijken ze wat minder bijterig op lage snelheden...
Dat voel ik idd ook, hoe warmer ze worden hoe beter ze vertragen.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik rij zelf met de Brakemax sportremschijven in combinatie met Textar remblokken. Schijven inwendig geventileerd en uitwendig geperforeerd vindt het beter remmen dan de OEM combinatie en ben er uitermate tevreden over. Hennep heeft ze er rondom onder ik alleen voor. De hoeveelheid remstof is ongeveer hetzelfde als bij de OEM-blokken. Dus als je juist minder remstof wil zou ik voor EBC (is specifiek ontwikkelt om remstof te verminderen) gaan en dan meteen de variant voor de zwaarste auto's idd Redstuff imo.
Wil je nog harder remmen kies dan bijvoorbeeld de Ferodo DS2500 of iets dergelijks stoft als de ziekte maar remt ook bovengemiddeld goed. Ik zou dan wel alles rondom vervangen want hoe zachter het blokje (lees hogere wrijvingsfactor welke achterop het blokje staat vermeld) hoe harder het remt en daarmee komt de rembalans (achter) in het gedrang. Je kunt natuurlijk ook de OEM-schijven met deze blokjes combineren maar als je echt veel van de remmen verlangd dan zou ik ook voor de sportieve schijven gaan welke de warmte beter afvoeren (lees geperforeerd of gegroefd).
Succes
Wil je nog harder remmen kies dan bijvoorbeeld de Ferodo DS2500 of iets dergelijks stoft als de ziekte maar remt ook bovengemiddeld goed. Ik zou dan wel alles rondom vervangen want hoe zachter het blokje (lees hogere wrijvingsfactor welke achterop het blokje staat vermeld) hoe harder het remt en daarmee komt de rembalans (achter) in het gedrang. Je kunt natuurlijk ook de OEM-schijven met deze blokjes combineren maar als je echt veel van de remmen verlangd dan zou ik ook voor de sportieve schijven gaan welke de warmte beter afvoeren (lees geperforeerd of gegroefd).
Succes

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Bedankt voor jullie reacties...ik ben er nog niet helemaal over uit wat het gaat worden...er komen iig rondom nieuwe schijven en blokken op...ik houd jullie op hoogte wat het gaat worden...meer tips en ervaringen met andere merken zijn uiteraard welkom!
Ik heb slechte ervaringen met de brakemax schijven icm textar remblokken op mijn vorige auto cupra sleten ze als drop , sneller als oem blokkenbmwpeter schreef:Ik rij zelf met de Brakemax sportremschijven in combinatie met Textar remblokken. Schijven inwendig geventileerd en uitwendig geperforeerd vindt het beter remmen dan de OEM combinatie en ben er uitermate tevreden over. Hennep heeft ze er rondom onder ik alleen voor. De hoeveelheid remstof is ongeveer hetzelfde als bij de OEM-blokken. Dus als je juist minder remstof wil zou ik voor EBC (is specifiek ontwikkelt om remstof te verminderen) gaan en dan meteen de variant voor de zwaarste auto's idd Redstuff imo.
Succes
De wrijvingsfaktor is ook groter dan bij OEM vandaar waarschijnlijk de hogere slijtage. Ik vind het prima remmetjes zo en dat de blokkies snel slijten heb ik liever dan een kapotte voorbumper hihihi 
Hoeveelheid remstof maak ik me ook niet druk om, gewoon een keertje extra poetsen en prijs/kwaliteitsverhouding is helemaal top
Heb ook nog even naar de Brembo High Performance lijn gekeken maar daar betaal je helaas de hoofdprijs voor en is op een 316i enigszins overdreven leek me. x|
Zimmermann remschijven heb ik ook nog bekeken en zijn via duitsland iets goedkoper dan de Brakemax, tientjes werk. Mocht er echter iets mis zijn dan heb je wel een klein probleempje natuurlijk want daar rij je niet zomaar ff langs.
Succes met het maken van de voor jou beste keuze BMWBoy

Hoeveelheid remstof maak ik me ook niet druk om, gewoon een keertje extra poetsen en prijs/kwaliteitsverhouding is helemaal top

Heb ook nog even naar de Brembo High Performance lijn gekeken maar daar betaal je helaas de hoofdprijs voor en is op een 316i enigszins overdreven leek me. x|
Zimmermann remschijven heb ik ook nog bekeken en zijn via duitsland iets goedkoper dan de Brakemax, tientjes werk. Mocht er echter iets mis zijn dan heb je wel een klein probleempje natuurlijk want daar rij je niet zomaar ff langs.
Succes met het maken van de voor jou beste keuze BMWBoy

Je kan ook geboorde Performance schijven van BMW zelf kopen.
Mmm ik wil eigenlijk niet nog meer remstof...poets me al gek op m'n wielen...heeft er iemand ervaring met de performance OEM schijven?
Dat klopt.
Laatst gewijzigd door Gast op 02 jun 2010, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Kan iemand mij een prijsindicatie geven voor rondom EBC turbo groove schijven + redstuff blokken (330cd)...Heb op ebay.de gekeken maar daar lijken ze stukker duurder te zijn dan in de UK...zou logisch kunnen zijn omdat EBC een engels product is...maar ben wel benieuwd wat diegene betaald hebben die ermee rijden/remmen...
Oh ja en als ik nieuwe schijven + blokken ga monteren is het dan altijd nodig de sensoren te vervangen of nog andere onderdelen?
Oh ja en als ik nieuwe schijven + blokken ga monteren is het dan altijd nodig de sensoren te vervangen of nog andere onderdelen?
Sensoren hoeven alleen te vervangen worden als het lampje van de remblokken op je dash al brand. Dit is gewoon een massadraad die in het remblokje geklikt zit met een veertje/klemmetje en zijn dus her te gebruiken mits het lampje op het dash niet gebrand heeft. Want dit betekent dat deze contact heeft gemaakt met de remschijf en zodoende een stroomcircuitje rond heeft gemaakt en het lampje op je dash gaat branden.
Linksvoor zit zo'n "sensor" en als ik me niet vergis rechtsachter. Als je ze vervangt dan heb je er dus twee nodig, eentje voor en eentje achter.
Linksvoor zit zo'n "sensor" en als ik me niet vergis rechtsachter. Als je ze vervangt dan heb je er dus twee nodig, eentje voor en eentje achter.
In theorie heeft Peter gelijk, in de praktijk zou ik ze echter gewoon mee vervangen, kosten 10 euro per stuk en je hebt er twee nodig. Die dingen komen behoorlijk gaar uit je oude blokken en zitten daarna ook gewoon minder lekker in je nieuwe blokken. Verkeerd bezuinigen om die te gaan hergebruiken, maar dat zie je zelf ook wel direct als je een keer die blokken vervangt.
Zo heb ik ook al eens gezien dat iemand de ouden had laten zitten en die bleven slecht in de blokken zitten, later keken we er een keer naar waren die sensors gewoon uit de blokken gevallen
Gewoon ff nieuwe halen, zijn niet de kosten op zo'n bedrag. Ik was zelf voor gegroefde EBC schijven en RedStuff blokken rondom zo'n 600 euro kwijt, incl sensors... Maar dit was wel op een 320d.
Zo heb ik ook al eens gezien dat iemand de ouden had laten zitten en die bleven slecht in de blokken zitten, later keken we er een keer naar waren die sensors gewoon uit de blokken gevallen

Gewoon ff nieuwe halen, zijn niet de kosten op zo'n bedrag. Ik was zelf voor gegroefde EBC schijven en RedStuff blokken rondom zo'n 600 euro kwijt, incl sensors... Maar dit was wel op een 320d.