Voor de touring is het iets anders, vergelijkbaar met de cabrio. De roundel zit ook nog eens met een kleeflaag vast aan de carosserie. Ik heb deze laatst bij mijn touring ook vervangen omdat het logo er volledig af was. Helaas geen uitgebreide DIY van gemaakt omdat ik alleen was en beide handen tegelijkertijd nodig had.
Eerst heb ik een nieuwe roundel besteld, toen ik die bekeek zag ik al direct dat er een kleeflaag op zat. Vervolgens eens wat gezocht op het internot en daar vond ik deze link:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... cf-t34867/. Dat was heel leerzaam.
Ik ben vervolgens met een stevig stuk karton, plamuurrubber, platte schroevendraaier uit de gereedschapset en een microfiber doek aan de slag gegaan.
- Eerst de tip van de schroevendraaier in de doek gewikkeld, vervolgens daarmee van de zijkant onder de roundel gedrukt. Daarbij ook met je andere hand de roundel wat oplichten.
- Als je eenmaal een klein begin hebt, het karton onder de schroevendraaier schuiven om de lak te beschermen en héél voorzichtig wrikken. Met de andere hand nog steeds de roundel proberen op te lichten
- Als er meer ruimte komt, het rubber onder de schroevendraaier geschoven en dat als hefboom gebruiken, al snel kwam de roundel los en kon ik hem er af trekken.
Let er wel op dat de andere kant van de roundel niet in de laklaag gaat drukken, anders daar ook een beetje ruimte maken en er een stukje karton onder schuiven.
Anders als op de afbeelding bleef een deel van de kleeflaag bij mij op de carrosserie zitten, maar dat heb je zo los gepeuterd. Vervolgens de plek netjes schoongemaakt en de nieuwe roundel er weer op geplakt.
Alles bij elkaar ben ik een half uurtje aan het prutsen geweest.