Het betreft een Amerikaans model in de kleur Daytona Violet. Ik ben in 2007 ca 4 maanden opzoek geweest naar een M3 3.0. Toen ik deze zag was ik verkocht. De auto had slechts 27.000 miles op de teller staan en verkeerde werkelijk in nieuwstaat. Het enige wat me tegenhield was dat het een Amerikaans model betrof. Ik heb toen in 2 weken tijd het hele www afgezocht naar informatie over deze modellen. Na de 2e proefrit heb ik dan toch maar de knoop doorgehakt en de auto gekocht. Dat hij een paar pk minder had interesseerde me niet meer, de staat van de auto maakte dat verschil helemaal goed.
Ondertussen heb ik de auto ca 2.5 jaar en heeft hij 40.000 miles gelopen (=ca 60.000km). Ik heb hem een tijdje te koop gezet maar er was geen serieuze interesse voor de prijs die ik in gedachten had.
Ik heb dus besloten de auto te houden. Wel komt er komt een Vortech V2 SQ Supercharger op. Hoop deze volgende week uit USA te mogen ontvangen en in het daaropvolgende weekend begin ik dan meteen met de montage.
Ik laat hem eerst eens op 6psi draaien. Hiermee komt het vermogen op 350-360pk en 400nm. Dmv andere poelies en riemen kan hij nog naar max 12-13psi toe. Vermogen zal daarbij op 500pk komen maar ik betwijfel of dat ooit gaat gebeuren. Denk namelijk dat ik deze kit in de winter weer verkoop en een custom turbokit met Garrett GT35R ga beginnen. Maargoed, dat is iets voor over een half jaartje.
De veranderingen tot nu toe:
-Vortech V2 SQ supercharger
-BBS LM 8.5J en 9.5J
-Weitec Hicon TX schroefkit (deze week bestellen)
-Kenwood MP3/DVD touchscreen
-Clifford alarm (met starten op afstand, automatische verlichting bij schemering etc)
-Pilot Xenon 6000k
-Korte M3 versnellingspook
Nog bestellen:
-M3 vloermatjes (uit USA)
-E46 M3 stuur
-Nieuwe BMW emblemen
-Nieuwe koplampglazen
Ook wordt de motorkap en voorbumper overgespoten. De motorkap ivm een vogel die het nodig vond om erop te kakken en de bumper neem ik dan direct mee omdat er een klein beetje steenslag opzit. Dan is de voorkant weer helemaal vers.
Verder laat ik de auto deze maand nog ff polijsten want dit is volgens mij nog nooit gebeurd. Er zitten na al die jaren natuurlijk wel een paar swirls op die moeten eruit, deze zomer moet de auto gewoon 100% strak zijn.
Hier alvast een paar foto’s (nog zonder de Supercharger en Weitec TX schroefset aangezien die er pas volgende week opkomen):