Oekiwoeki heeft een 535d touring van 2004 gekocht
Oekiwoeki heeft een 535d touring van 2004 gekocht
Hallo iedereen,
Bij mijn zoektocht naar informatie over een 335d en later 535d kwam ik (weer) op deze site terecht.
Ik ben 41 jaar en woon in het zuiden van friesland. Werk in de industriele automatisering.
Even in het kort mijn autohistorie:
Ford Escort 1.6 van 1986 op LPG. (Heel veel fun mee gehad).
Peugeot 205 GTI 1.9 zonder kat (130 pk) (1990?) (Met loskomend achterwiel door de bochten).
Lancia Delta HF Integrale 2.0 turbo (186 pk, 300Nm) (Plank gas optrekken op een kruispunt, zonder wielspin).
Honda CRX vtec 1.6 (160pk) (slechts 3 maanden gehad i.v.m. te weinig grip, haha x| ).
Nissan Sunny 2.0 GTI (LPI) (143 pk).
BMW 325 TDS (143 pk, 260 Nm). Mijn eerste zescilinder.
BMW 320D (136 pk, 280 Nm). Even een stapje terug naar een viercilinder.
BMW 330D (184 pk, 390 Nm, maar gechipt dus werd iets meer) Echt een hele fijne auto met een heerlijke motor.
Verder ben ik ook nog motorrijder en heb door de jaren heen de volgende motoren gehad:
Yamaha RD350F (tweetakt)
Suzuki GSX600F Katana
Suzuki GSX-R 750
Suzuki GSX-R1100
Yamaha R-6 (1999) Deze motor heb ik nu nog, maar ik rijd er bedroevend weinig meer op.
En dan nu dus een 535D Touring!
Ik was al een tijdje op zoek naar een 335D maar die waren me nog wat te duur (zijn er pas vanaf 2006) en bovendien begon de weinige ruimte in mijn 330d (zonder neerklapbare achterbank) ook wel eens te ergeren.
Praktische overwegingen (en gezinsuitbreiding) hebben me daarom doen besluiten om eens te gaan kijken naar een 5 serie touring die in de buurt te koop stond.
De auto heeft 175000km gelopen en is van 2004. De motor in deze serie heeft 272 pk in tegenstelling tot de versie vanaf 2006 die 286 pk heeft. Zoals altijd bij deze motor heeft ie een automaatbak. Een zestraps.
Verder zit er active front steering op, comfortstoelen, dynamic drive, headup-display, standkachel, grote navigatie en natuurlijk een hele rits standaard gadgets.
Ik kan de auto deze week ophalen. Bumpers en motorkap worden opnieuw gespoten i.v.m. steenslag.
Zodra ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen en mijn eerste ervaringen met jullie delen.
O ja, mijn naam is Johan.
Edit: het heeft even geduurd maar ik heb wat fotos staan op mijn picasa webalbums:
https://picasaweb.google.com/oekiwoeki/ ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mijn zoektocht naar informatie over een 335d en later 535d kwam ik (weer) op deze site terecht.
Ik ben 41 jaar en woon in het zuiden van friesland. Werk in de industriele automatisering.
Even in het kort mijn autohistorie:
Ford Escort 1.6 van 1986 op LPG. (Heel veel fun mee gehad).
Peugeot 205 GTI 1.9 zonder kat (130 pk) (1990?) (Met loskomend achterwiel door de bochten).
Lancia Delta HF Integrale 2.0 turbo (186 pk, 300Nm) (Plank gas optrekken op een kruispunt, zonder wielspin).
Honda CRX vtec 1.6 (160pk) (slechts 3 maanden gehad i.v.m. te weinig grip, haha x| ).
Nissan Sunny 2.0 GTI (LPI) (143 pk).
BMW 325 TDS (143 pk, 260 Nm). Mijn eerste zescilinder.
BMW 320D (136 pk, 280 Nm). Even een stapje terug naar een viercilinder.
BMW 330D (184 pk, 390 Nm, maar gechipt dus werd iets meer) Echt een hele fijne auto met een heerlijke motor.
Verder ben ik ook nog motorrijder en heb door de jaren heen de volgende motoren gehad:
Yamaha RD350F (tweetakt)
Suzuki GSX600F Katana
Suzuki GSX-R 750
Suzuki GSX-R1100
Yamaha R-6 (1999) Deze motor heb ik nu nog, maar ik rijd er bedroevend weinig meer op.
En dan nu dus een 535D Touring!
Ik was al een tijdje op zoek naar een 335D maar die waren me nog wat te duur (zijn er pas vanaf 2006) en bovendien begon de weinige ruimte in mijn 330d (zonder neerklapbare achterbank) ook wel eens te ergeren.
Praktische overwegingen (en gezinsuitbreiding) hebben me daarom doen besluiten om eens te gaan kijken naar een 5 serie touring die in de buurt te koop stond.
De auto heeft 175000km gelopen en is van 2004. De motor in deze serie heeft 272 pk in tegenstelling tot de versie vanaf 2006 die 286 pk heeft. Zoals altijd bij deze motor heeft ie een automaatbak. Een zestraps.
Verder zit er active front steering op, comfortstoelen, dynamic drive, headup-display, standkachel, grote navigatie en natuurlijk een hele rits standaard gadgets.
Ik kan de auto deze week ophalen. Bumpers en motorkap worden opnieuw gespoten i.v.m. steenslag.
Zodra ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen en mijn eerste ervaringen met jullie delen.
O ja, mijn naam is Johan.
Edit: het heeft even geduurd maar ik heb wat fotos staan op mijn picasa webalbums:
https://picasaweb.google.com/oekiwoeki/ ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door oekiwoeki op 24 apr 2011, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Oekiwoeki heeft een 535d touring van 2004 gekocht
Hey Johan!
Klinkt allemaal goed!
Laat maar komen die foto's...
Owja, de foto's van de voorgangers zijn ook welkom
Klinkt allemaal goed!
Laat maar komen die foto's...
Owja, de foto's van de voorgangers zijn ook welkom
Re: Oekiwoeki heeft een 535d touring van 2004 gekocht
Welkom Johan!
Leuk verhaaltje erbij.
Leuk verhaaltje erbij.
Re: Oekiwoeki heeft een 535d touring van 2004 gekocht
Welkom! Ben benieuwd naar de foto's!
Re: Oekiwoeki heeft een 535d touring van 2004 gekocht
leuke auto oekiwoeki! de motorkap ziet er alleen uit of is ie overgespoten?!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 sep 2010, 09:23
Re: Oekiwoeki heeft een 535d touring van 2004 gekocht
Welkom, genieten!!!
Re: Oekiwoeki heeft een 535d touring van 2004 gekocht
Mijn 535d is na 375000 km economisch total loss!
Hij gaf al een hele tijd een krijsend/fluitend geluid bij optrekken/gasgeven. Dit bleek een lek te zijn tussen uitlaatspruitstuk en blok. Maar tijdens het uit elkaar halen bleek dat de tapeinden in het blok afgebroken waren. Waarschijnlijk door het kromtrekken van het uitlaatspruitstuk. Ondanks dat op een 535d een gietijzeren spruitstuk zit, kan ie dus toch kromtrekken blijkbaar.
Bovendien bleek er ook een scheurtje in het huis van 1 van de turbo's te zitten.
Spruitstuk, turbo, demontage blok en arbeidsloon zou minimaal 4200 euro gaan kosten. Bij inruil zou hij mischien 500 euro meer opbrengen. Dus ik heb hem niet laten repareren.
Uiteindelijk verkocht via ikwilvanmijnautoaf. Er was een bieder die 4000 euro wou geven! Uiteindelijk is het bij het afhalen 3850 euro geworden, maar daar kon ik ook tevreden mee zijn.
Het is niet goedkoop rijden (uitendelijk verbruik was 9.5l/100km), maar ik heb er heel veel plezier van gehad gedurende 7 jaar en 200000 km. Fantastich stuurgedrag (AFS) en wegligging (dynamic drive).
Ik heb nu een 330d E91 van 2008 gekocht en hoop daar weer even mee vooruit te kunnen.
Hij gaf al een hele tijd een krijsend/fluitend geluid bij optrekken/gasgeven. Dit bleek een lek te zijn tussen uitlaatspruitstuk en blok. Maar tijdens het uit elkaar halen bleek dat de tapeinden in het blok afgebroken waren. Waarschijnlijk door het kromtrekken van het uitlaatspruitstuk. Ondanks dat op een 535d een gietijzeren spruitstuk zit, kan ie dus toch kromtrekken blijkbaar.
Bovendien bleek er ook een scheurtje in het huis van 1 van de turbo's te zitten.
Spruitstuk, turbo, demontage blok en arbeidsloon zou minimaal 4200 euro gaan kosten. Bij inruil zou hij mischien 500 euro meer opbrengen. Dus ik heb hem niet laten repareren.
Uiteindelijk verkocht via ikwilvanmijnautoaf. Er was een bieder die 4000 euro wou geven! Uiteindelijk is het bij het afhalen 3850 euro geworden, maar daar kon ik ook tevreden mee zijn.
Het is niet goedkoop rijden (uitendelijk verbruik was 9.5l/100km), maar ik heb er heel veel plezier van gehad gedurende 7 jaar en 200000 km. Fantastich stuurgedrag (AFS) en wegligging (dynamic drive).
Ik heb nu een 330d E91 van 2008 gekocht en hoop daar weer even mee vooruit te kunnen.