Verwarming wordt niet koud
Verwarming wordt niet koud
Hallo,
Ik heb het volgende probleem:
Als ik mijn verwarming aanzet op de rode stand helemaal warm dus dan wordt uiteraard mijn verwarming heel warm,
maar als ik deze naar de koude stand zet dan word hij niet lauw, maar hij blijft snikheet.
Ik denk dat het dan aan de kachel kraan ligt? Of kan het nog iets anders zijn?
Alvast bedankt
Ik heb het volgende probleem:
Als ik mijn verwarming aanzet op de rode stand helemaal warm dus dan wordt uiteraard mijn verwarming heel warm,
maar als ik deze naar de koude stand zet dan word hij niet lauw, maar hij blijft snikheet.
Ik denk dat het dan aan de kachel kraan ligt? Of kan het nog iets anders zijn?
Alvast bedankt
Re: Verwarming wordt niet koud
Hi Mario,
Dat is inderdaad je kachelkraan, waarschijnlijk is het metalen palletje dat verantwoordelijk is voor het bedienen van je kraan losgeraakt of gebroken.
Groeten,
Bram
Dat is inderdaad je kachelkraan, waarschijnlijk is het metalen palletje dat verantwoordelijk is voor het bedienen van je kraan losgeraakt of gebroken.
Groeten,
Bram
Gebeurt dit ook als je hem niet eerst op rood zet, maar vanaf starten motor op koud laat staan?
M.a.w. wordt die dan na verloop van tijd ook snikheet?
M.a.w. wordt die dan na verloop van tijd ook snikheet?
Mr. OEM
Het is dus ook als ik hem op koud zet bij het starten dat hij warm is. Hij blijft heet en na verloop snikheet zelfs op de koude stand.
Ik heb vandaag een andere kachelkraan van de sloop erop gezet, maar alsnog heb ik dit probleem? Ligt het misschien niet aan de bedieningspaneel? Misschien deze ook vervangen?
Ik heb deze metalen kopje eraf gehaald en zag zo'n pinnetje met een driehoekige punt erop. Nu weet ik niet of die goed is of wel goed is. En wat kan anders het probleem zijn?
Ik heb vandaag een andere kachelkraan van de sloop erop gezet, maar alsnog heb ik dit probleem? Ligt het misschien niet aan de bedieningspaneel? Misschien deze ook vervangen?
Ik heb deze metalen kopje eraf gehaald en zag zo'n pinnetje met een driehoekige punt erop. Nu weet ik niet of die goed is of wel goed is. En wat kan anders het probleem zijn?
MParallel, dat wat jij noemt, wat is dan het probleem? daar heb ik namelijk last van... het rare is dat dit alleen is als ik de blazers onder de ruit gebruik... blazers op het dashbord zijn altijd koud, ook al zet ik hem op het warmst. blazers bij voeten weet ik niet...
Als ik dat zo lees heb jij het non-airco systeem. Die kan ook niet warm blazen uit gezichts (dashboard) rooster. Dat was destijd voor de veligheid, zodat je niet in slaap zou doeselen.JuulvH schreef:MParallel, dat wat jij noemt, wat is dan het probleem? daar heb ik namelijk last van... het rare is dat dit alleen is als ik de blazers onder de ruit gebruik... blazers op het dashbord zijn altijd koud, ook al zet ik hem op het warmst. blazers bij voeten weet ik niet...
Deze vraag heb ik zovaak gekregen, dat ik dit plaatje altijd toon, dan is het direct duidelijk:

Mr. OEM
Als je met een andere kraan (er vanuit gaande dat die wel(ook) goed is) dan moet je het zoeken in de aansturing van de kraan. Je moet even meten wat de spanning is op de stekker die op de kachelkraan zit. Het lijkt erop dat daar nog maar een voltage op zit, ook al draai je aan de knop. Dat is snel en eenvoudig te meten.mariosss schreef:Het is dus ook als ik hem op koud zet bij het starten dat hij warm is. Hij blijft heet en na verloop snikheet zelfs op de koude stand.
Als dat het is, dan zal je geen of een lage spanning meten. Er zit immers een veiligheidsstand op, dat als de aansturing het niet doet, die altijd naar de klep-open stand gaat, en niet de klep-dicht. Waarom dat zo is zal volkomen logisch zijn en behoeft geen uitleg.
Zo werkt het ook met de kachel weerstand.
Mr. OEM