Iphone, Carkit en Audio

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
nielsdorp

Iphone, Carkit en Audio

Bericht door nielsdorp » 09 jun 2010, 11:13

In mijn 525d uit 2004 zit geen BMW fabriekscarkit, maar een simpele Parrot, zonder bedienig op stuur e.d.

Nu met mijn Iphone wil ik deze zowel als telefoon en Ipod gebruiken. Wat heb ik nodig en kan ik als 'leek' op gebied van multimedia dit eenvoudig installeren?

Heb iets gelezen/gevonden over Bension gateway5000 en BTA1500. Is dit wat ik nodig heb, en hoe zijn de ervaringen mt deze componenten? Is het eenvoudig in te bouwen? moet ik ook mijn software updaten daarna? en wat kost dit allemaal ong?

Dank, een "leek"
Speltip 9: Weet wanneer je moet stoppen!!

doezel
Contacteer:

Re: Iphone, Carkit en Audio

Bericht door doezel » 09 jun 2010, 12:14

Als je eens goed gaat zoeken op de woorden "Dension" en "Parrot" ga je heel veel vinden hier.

OverSoft

Re: Iphone, Carkit en Audio

Bericht door OverSoft » 15 jun 2010, 12:34

Wat je moet doen:

- iDrive software laten updaten naar de laatste versie, MP3 functie laten aanzetten en telefoon functie laten aanzetten.
- Originele Bluetooth module afgekoppeld (werkt niet met de iPhone bij mij) (zit in de kofferbak, links tegen de wielkast aan. Alleen de glasvezel kabel lostrekken, de andere is voor de GPS. Daarna de glasvezel kabel doorverbinden via het koppelstukje die boven de bluetooth module zit)
- Dension Gateway 500 ingebouwd (www.dension.com), deze tussen de computer en de cd wisselaar gezet.
- Dension BTA1500 module ingebouwd (is plug en play, kan niet mis gaan)
- iPhone houder in mijn armsteun gebouwd (originele Motorola telefoon er uit gesloopt).

Dus je hebt nodig: Dension Gateway 500 en de Dension BTA1500 (en eventueel nog een houdertje, is wel makkelijk)

Kosten:
Updaten software: 100 euro
Gateway 500: 450 euro
BTA1500: 150 euro

(ongeveer, is al weer anderhalf jaar geleden dat ik het gedaan heb)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”