Inhouden E39 Touring Diesel
Inhouden E39 Touring Diesel
Hoi allemaal,
Ik heb enkele weken geleden een E39 touring automaat Diesel uit 1999 gekocht.
De auto rijdt prima en ik had dan ook geen vermoeden dat er iets "geks" mee zou zijn.
Gisteren vol verwachting naar de A31 in Duitsland en tot mijn verbazing rijdt de auto niet harder dan 160 km/uur. In het hoger toerental lijkt het ook of hij inhoudt en de automaat schakelde bij een volledig ingedrukt gaspedaal continue van 4 naar 5 en terug.
Een vriend van me heeft hem uitgelezen en geen foutmelding in het systeem te vinden. Vandaag diverse testjes uitgevoerd en hij is, vergeleken met de BMW van die vriend, ook wel heel traag. Hij trekt niet door boven de 3.500 toeren en valt dan bijna stil. Ik zie de bui al hangen wanneer de caravan erachter moet richting Italie.
Kent iemand dit probleem, en kan me helpen het op te lossen?
Bij voorbaat dank.
Raimond
Ik heb enkele weken geleden een E39 touring automaat Diesel uit 1999 gekocht.
De auto rijdt prima en ik had dan ook geen vermoeden dat er iets "geks" mee zou zijn.
Gisteren vol verwachting naar de A31 in Duitsland en tot mijn verbazing rijdt de auto niet harder dan 160 km/uur. In het hoger toerental lijkt het ook of hij inhoudt en de automaat schakelde bij een volledig ingedrukt gaspedaal continue van 4 naar 5 en terug.
Een vriend van me heeft hem uitgelezen en geen foutmelding in het systeem te vinden. Vandaag diverse testjes uitgevoerd en hij is, vergeleken met de BMW van die vriend, ook wel heel traag. Hij trekt niet door boven de 3.500 toeren en valt dan bijna stil. Ik zie de bui al hangen wanneer de caravan erachter moet richting Italie.
Kent iemand dit probleem, en kan me helpen het op te lossen?
Bij voorbaat dank.
Raimond
Re: Inhouden E39 Touring Diesel
..........
Laatst gewijzigd door Dennisb op 17 nov 2014, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Inhouden E39 Touring Diesel
Of misschien de luchtmassa meter? Die had ik in iedergeval stuk toen ie niet meer lekker doortrok, maar ik heb dan ook geen turbo op mn blok. Bij mn Audi turbo diesel was het destijds ook de LMM (lucht massa meter) die ervoor zorgde dat ie inhield.
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 11 jun 2010, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Re: Inhouden E39 Touring Diesel
dat vermoeden heb ik eerder...
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Inhouden E39 Touring Diesel
Bedankt voor je inbreng. Ik hoop niet dat het de turbo is, qua kosten dan wel te verstaan.
Dennisb schreef:Hallo,
Waarschijnlijk is er iets mis met je turbo! Als ik jou was zou ik even naar de dealer gaan en een diagnose laten stellen.
Succes ermee
Re: Inhouden E39 Touring Diesel
Hoi, thanx voor de reactie(s).
Bedoel je dat je eerder vermoedt dat het de luchtmassameter is? of juist de turbo?
Raimond
Bedoel je dat je eerder vermoedt dat het de luchtmassameter is? of juist de turbo?
Raimond
Opt1mus schreef:dat vermoeden heb ik eerder...
Re: Inhouden E39 Touring Diesel
Hoi, jij ook bedankt voor je reactie. Was die van jou ook zo "traag" bij lagere snelheden? Ik heb het gevoel bij de auto dat ie gewoon niet los komt. En harder dan 160 wil ie niet. Was jouw auto na vervanging in zijn algemeenheid sneller/feller?
Raimond
Raimond
xandyx schreef:Of misschien de luchtmassa meter? Die had ik in iedergeval stuk toen ie niet meer lekker doortrok, maar ik heb dan ook geen turbo op mn blok. Bij mn Audi turbo diesel was het destijds ook de LMM (lucht massa meter) die ervoor zorgde dat ie inhield.
Re: Inhouden E39 Touring Diesel
LMM
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"