
De nieuwe M6 krijgt de motor van de volgende generatie BMW M5 onder de kap. Dat betekent dat ook in BMW’s duurste coupé de V10 plaatsmaakt voor een V8 met twee turbo’s. Zodoende levert de auto een deel van z’n uitlaatgeluid in, maar als wisselgeld krijgt de koper wel meer vermogen. De huidige M6 heeft een 5,0-liter V10 met 507 pk, de volgende generatie doorbreekt de barrière van 550 pk. Bij 250 km/h zal er weer een begrenzer ingrijpen, maar in principe ligt een top van ver boven de 300 km/h in het verschiet.
De SMG-transmissie keert niet terug. BMW gaat bij de nieuwe M6 voor de M DCT transmissie met dubbele koppeling. Er zijn hardnekkige geruchten dat BMW het KERS-systeem introduceert op de M5, wat zonder meer zou betekenen dat ook de M6 de beschikking krijgt over deze Formule 1-technologie.
De nieuwe BMW 6-serie laat in ieder geval tot eind 2011 op zich wachten. M-modellen komen traditioneel iets later, dus we gokken op een marktintroductie in 2012.
Bron: Autoweek.nl