diesel lekkage 118d
diesel lekkage 118d
Beste mensen,
ik heb een probleem met mijn 118d uit 2006, wellicht dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
Als ik de tank geheel vol heb, lekt hij behoorlijk wat diesel. Het drupt er constant uit. Heb inmiddels een behoordlijke vlek veroorzaakt op de stenen :p
de diesel lekt er uit net voor het achterwiel (aan de rechter kant)
Maar als ik bijvoorbeeld 50 km heb gereden, en de tank dus niet meer geheel vol is, is de lekkage ook verdwenen.
Iemand tips? Zou de tank lek zijn (aan de bovenkant van de tank) of kan het wellicht iets anders zijn?
alvast bedankt voor de reacties.
ik heb een probleem met mijn 118d uit 2006, wellicht dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
Als ik de tank geheel vol heb, lekt hij behoorlijk wat diesel. Het drupt er constant uit. Heb inmiddels een behoordlijke vlek veroorzaakt op de stenen :p
de diesel lekt er uit net voor het achterwiel (aan de rechter kant)
Maar als ik bijvoorbeeld 50 km heb gereden, en de tank dus niet meer geheel vol is, is de lekkage ook verdwenen.
Iemand tips? Zou de tank lek zijn (aan de bovenkant van de tank) of kan het wellicht iets anders zijn?
alvast bedankt voor de reacties.
BMW 320d 2006
Re: diesel lekkage 118d
Tankdop vergeten?
Neej sorry...ik zou t niet weten..

Neej sorry...ik zou t niet weten..

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Lijkt me gewoon een overdrukventiel wat open gaat als de druk oploopt, bijvoorbeeld na (te) vol tanken in de volle zon parkeren. Iets minder vol doen of na het tanken meteen wat kilometers maken.
Als ik hem niet geheel vol doe, bijvoorbeel een liter of 2 minder, dan lekt hij ook nog steeds. heb ik vanmorgen vastgesteld. Diesel zet toch, als het warmer word, niet zoveel uit? vind het zowieso een vreem verschijnsel, dit zou toch niet mogen?
(ik denk maar even aan het milieu wat tegenwoordig zo een hot item is of aan brandgevaar)
(ik denk maar even aan het milieu wat tegenwoordig zo een hot item is of aan brandgevaar)
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 23 jun 2010, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
BMW 320d 2006
Kan hoogstwaarschijnlijk lekken via de ontluchtingslang die op je tank vast zit, dit is niet de slang waar je in tankt! Op de E 90 heb ik er al enkele moeten vervangen, de tank moest er telkens in die gevallen gedeeltelijk onderuit.
En wat is er dan aan de hand met de ontluchtingsslang?
is deze dan lek - of verstopt of zoiets?
is deze dan lek - of verstopt of zoiets?
BMW 320d 2006
weet iemand toevallig waar ik die ontluchtingsslang kan vinden?
ik heb inmiddels de achterbank er uit gehad, daar is ieder geval alles droog.
heb zelf het vermoeden dan het bij de vulpijp ergens weg komt
ik heb inmiddels de achterbank er uit gehad, daar is ieder geval alles droog.
heb zelf het vermoeden dan het bij de vulpijp ergens weg komt
BMW 320d 2006
Voor de mensen die het interessant vinden:
het bleek inderdaad de ontluchtingsslang. Deze moest samen met de hele vulhals vervangen worden.
dit probleem is bekend bij BMW, maar komt wel voor mijn eigen rekening.
het bleek inderdaad de ontluchtingsslang. Deze moest samen met de hele vulhals vervangen worden.
dit probleem is bekend bij BMW, maar komt wel voor mijn eigen rekening.
BMW 320d 2006