BMW 320D E46
BMW 320D E46
Vamiddag proefritje gemaakt in onderstaande 320D en daar had ik wat vraagjes over
Specs auto: BMW 3 320D Touring Executive. Type E46
KM stand: 160000
Bouwjaar: 2000
ABS, Alarmsysteem, Boordcomputer, Buitentemp. meter, Bumpers in carrosseriekleur, Centr. deurvergrendeling afst.bed., Cruise control, Deelb. achterbank, Dubbele Airbag, Elektr. ramen voor, Geregelde airco, Lichtmetalen velgen 17, Metallic lak, Mistlampen, Radio/CD, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Stuur in hoogte verstelbaar , Trekhaak, Zij-airbags.
1e indruk garage: Enorm vriendelijk. Geen tijdsdruk om de auto weer in te leveren, fijn gesprek gehad met de eigenaar. Prima tent
1e indruk auto: Duidelijk dat het een gezinsauto is geweest. Her en der wat krasjes op de lak. Deurgrepen zagen er niet uit en velgen zaten vol met krassen. Iemand kon niet parkeren
Tijdens de proefrit kwamen we wat dingen tegen die ik hier toch even dubbel wil checken:
[*] Motor lijkt soms wat meer tijd nodig te hebben om te starten. Dit zei de garage eigenaar ook al. Probleem?
[*] Bij het uitzetten van de motor lijkt het alsof ie verzuipt. Zie filmpje
[*] Soms wil de 3e versnelling alleen met redelijk wat kracht uit de versnelling en soms heeft de 4e versnelling ook redelijk wat kracht nodig om erin te willen zeg maar. Probleem? Dit vertrouw ik niet helemaal....â™
[*] De beide deuren kraakten... Vooral als je over een drempeltje reed. Dit lijkt me iets heel er niets BMW achtigs? Idem voor de middensteun...
[*] Handgrepen zitten onder de krassen. Zijn deze makkelijk te vervangen?
[*] Linkervoorlamp zat vol met zand.... Lijkt me ook redelijk makkelijk te vervangen maar toch een aandachtspuntje.
Voor de rest van de auto: zie foto's. Iemand die nog wat zinnigs kan zeggen?
En wat voor onderhoudsdingen kan ik nog tegenkomen de komende 40k km? En wat voor aandachtspunten heeft deze E46 diesel?
Video:
Foto's: http://crew.tweakers.net/Atlas/BMW/
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen? Vooral of dit een goeie lijkt
Thnx
Specs auto: BMW 3 320D Touring Executive. Type E46
KM stand: 160000
Bouwjaar: 2000
ABS, Alarmsysteem, Boordcomputer, Buitentemp. meter, Bumpers in carrosseriekleur, Centr. deurvergrendeling afst.bed., Cruise control, Deelb. achterbank, Dubbele Airbag, Elektr. ramen voor, Geregelde airco, Lichtmetalen velgen 17, Metallic lak, Mistlampen, Radio/CD, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Stuur in hoogte verstelbaar , Trekhaak, Zij-airbags.
1e indruk garage: Enorm vriendelijk. Geen tijdsdruk om de auto weer in te leveren, fijn gesprek gehad met de eigenaar. Prima tent
1e indruk auto: Duidelijk dat het een gezinsauto is geweest. Her en der wat krasjes op de lak. Deurgrepen zagen er niet uit en velgen zaten vol met krassen. Iemand kon niet parkeren
Tijdens de proefrit kwamen we wat dingen tegen die ik hier toch even dubbel wil checken:
[*] Motor lijkt soms wat meer tijd nodig te hebben om te starten. Dit zei de garage eigenaar ook al. Probleem?
[*] Bij het uitzetten van de motor lijkt het alsof ie verzuipt. Zie filmpje
[*] Soms wil de 3e versnelling alleen met redelijk wat kracht uit de versnelling en soms heeft de 4e versnelling ook redelijk wat kracht nodig om erin te willen zeg maar. Probleem? Dit vertrouw ik niet helemaal....â™
[*] De beide deuren kraakten... Vooral als je over een drempeltje reed. Dit lijkt me iets heel er niets BMW achtigs? Idem voor de middensteun...
[*] Handgrepen zitten onder de krassen. Zijn deze makkelijk te vervangen?
[*] Linkervoorlamp zat vol met zand.... Lijkt me ook redelijk makkelijk te vervangen maar toch een aandachtspuntje.
Voor de rest van de auto: zie foto's. Iemand die nog wat zinnigs kan zeggen?
En wat voor onderhoudsdingen kan ik nog tegenkomen de komende 40k km? En wat voor aandachtspunten heeft deze E46 diesel?
Video:
Foto's: http://crew.tweakers.net/Atlas/BMW/
Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen? Vooral of dit een goeie lijkt
Thnx
Laatst gewijzigd door Gast op 03 jul 2010, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube film ingesloten
Reden: Youtube film ingesloten
- yourenotmytype
Re: BMW 320D E46
Welkom,
Leuk, een e46 touring, k ben ook opzoek naar een touring (dus k ga dit threadje volgen). Dat van dat verzuipen en t technische kan ik niet veel over zeggen...
[*] Deurgrepen / deurhendels zijn naar mijn weten te vervangen/spuiten...
[*] de auto ziet er top uit op de foto's, dat roest vlak onder de motorkap lijkt me niet helemaal verontrustend en dat zand ook niet dat is zo weinig zand, daar hoef je misschien niet eens de koplamp unit voor te vervangen... wellicht demonteren en ff op de kophouden/schoonblazen ofzo... (iemand anders meer over deze dingen?)
[*] wat mij persoonlijk wel ongerust maakt, Atlas, is wat roest bij je... :? subframe :? dit schijnt een vervelend euveltje te zijn bij vroeg-model e46 dieseltjes...
Suc6!
ps: stel je ff voor, k ben best benieuwd, tweaker-crewlid
ps2: moet je ff op dit forum zoeken naar optielijst... dan moet je ff naar bmw-KIS mailen, als je t chassisnummer, model gegevens bij je hebt, kan je de optielijst van deze touring even opvragen... (sommigen kunnen ook historie na laten vragen)
Leuk, een e46 touring, k ben ook opzoek naar een touring (dus k ga dit threadje volgen). Dat van dat verzuipen en t technische kan ik niet veel over zeggen...
[*] Deurgrepen / deurhendels zijn naar mijn weten te vervangen/spuiten...
[*] de auto ziet er top uit op de foto's, dat roest vlak onder de motorkap lijkt me niet helemaal verontrustend en dat zand ook niet dat is zo weinig zand, daar hoef je misschien niet eens de koplamp unit voor te vervangen... wellicht demonteren en ff op de kophouden/schoonblazen ofzo... (iemand anders meer over deze dingen?)
[*] wat mij persoonlijk wel ongerust maakt, Atlas, is wat roest bij je... :? subframe :? dit schijnt een vervelend euveltje te zijn bij vroeg-model e46 dieseltjes...
Suc6!
ps: stel je ff voor, k ben best benieuwd, tweaker-crewlid
ps2: moet je ff op dit forum zoeken naar optielijst... dan moet je ff naar bmw-KIS mailen, als je t chassisnummer, model gegevens bij je hebt, kan je de optielijst van deze touring even opvragen... (sommigen kunnen ook historie na laten vragen)
Hallo
Mooie touring
(*) De motor klinkt wel goed zo te horen het aan en uit zetten is bij mij niet anders
wel wacht ik met starten tot het gloeilampje uit is start meteen
(*) Deurgreep kun je opnieuw laten spuiten of andere er op is wel te doen
(*) Roest is ook niet het grootste probleem onder de motorkap die beugel heeft de mijne ook
(*) Verder is het gewoon een keer goed poetsen
(*) Het schakelen is bij e46 altijd een probleem mischien een keer bak olie vervangen schijnt goed te helpen
en anders kijken of de cdv (is een topic van) er nog tussen zit
Als er andere meeningen zijn hoor ik het ook graag
Groet Robert
Mooie touring
(*) De motor klinkt wel goed zo te horen het aan en uit zetten is bij mij niet anders
wel wacht ik met starten tot het gloeilampje uit is start meteen
(*) Deurgreep kun je opnieuw laten spuiten of andere er op is wel te doen
(*) Roest is ook niet het grootste probleem onder de motorkap die beugel heeft de mijne ook
(*) Verder is het gewoon een keer goed poetsen
(*) Het schakelen is bij e46 altijd een probleem mischien een keer bak olie vervangen schijnt goed te helpen
en anders kijken of de cdv (is een topic van) er nog tussen zit
Als er andere meeningen zijn hoor ik het ook graag
Groet Robert
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Versnellingsbak vertrouw ik ook niet helemaal.
Starten/stoppen lijkt me prima.
Voor wat betreft de krakende deuren: Klik
Het zijn de rubbers die uitgedroogd zijn, daardoor gaat het kraken.
Starten/stoppen lijkt me prima.
Voor wat betreft de krakende deuren: Klik
Het zijn de rubbers die uitgedroogd zijn, daardoor gaat het kraken.
Even mijn 2 centjes:
- Motor hoort snel en strak te starten. Dat ie dat niet doet (zeker met dit weer) lijkt me apart
- Bij filmpje zie ik niets raars (even zonder geluid)
- Bak van deze wagens is vrij stug, maar bij mij is het vooral de 1e
- Het gekraak is bekende kwaal, van zowel deuren als armsteun. Helaas, de E46 is absoluut niet de beste BMW, ze hebben tov de E36 stevig proberen te bezuinigen op afwerking (niet alleen kraken, ook het snelle krassen van interieurdelen)
- Roest van steuntje onder motorkap is standaard...zie opmerking afwerking E46.
Wat ik verder nog kan zeggen?:
De kilometerstand lijkt me overdreven laag. 160k met een 10 jaar oude diesel? Het kan, maar het licht zeker niet voor de hand en dit punt zou ik erg goed controleren. Doorgaans mag je van deze wagens verwachten dat ze 30k per jaar maken, dus nu 3 ton.
- Motor hoort snel en strak te starten. Dat ie dat niet doet (zeker met dit weer) lijkt me apart
- Bij filmpje zie ik niets raars (even zonder geluid)
- Bak van deze wagens is vrij stug, maar bij mij is het vooral de 1e
- Het gekraak is bekende kwaal, van zowel deuren als armsteun. Helaas, de E46 is absoluut niet de beste BMW, ze hebben tov de E36 stevig proberen te bezuinigen op afwerking (niet alleen kraken, ook het snelle krassen van interieurdelen)
- Roest van steuntje onder motorkap is standaard...zie opmerking afwerking E46.
Wat ik verder nog kan zeggen?:
De kilometerstand lijkt me overdreven laag. 160k met een 10 jaar oude diesel? Het kan, maar het licht zeker niet voor de hand en dit punt zou ik erg goed controleren. Doorgaans mag je van deze wagens verwachten dat ze 30k per jaar maken, dus nu 3 ton.
Nou... de mijne start ook niet binnen een halve seconde 's ochtends... duurt eigenlijk net langer dan leuk is.Motor hoort snel en strak te starten. Dat ie dat niet doet (zeker met dit weer) lijkt me apart
Loopt op zich niet zo verkeerd maar loopt ie verder goed door z'n toeren heen? Dat zegt meer namelijk. 160.000km: boekjes en/of NAP aanwezig? Zo niet, reken dan x2 zo ja dan kun je een brandstofpomp verwachten (1500,-) die houdt het zo'n 2 ton vol gemiddeld (bij dit type)
Het moeilijke starten van de BMW 320 kan duiden op een lekke verstuiver. Heb zelf dit probleem ook gehad.
Deurrubbers die kraken bij drempels of oneffenheden in de weg even met [url=http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... pflege.jpg[Gummipflege[/url] inspuiten en na wrijven met een doek (deden we bij de dealer ook) kan ooit schelen.
-- Houdoe wanne --
Dankjulliewel voor alle reacties
Ik ga toch verder kijken naar een andere, deze heeft niet de prijs/ kwaliteit verhouding die ik zoek.
Ik ga lekker vrolijk doorposten hier op het forum en misschien zien jullie binnenkort wel een topic in het gezocht forum of met een beetje geluk er 1tje in het showcase deel
Ik ga toch verder kijken naar een andere, deze heeft niet de prijs/ kwaliteit verhouding die ik zoek.
Ik ga lekker vrolijk doorposten hier op het forum en misschien zien jullie binnenkort wel een topic in het gezocht forum of met een beetje geluk er 1tje in het showcase deel
Hey Atlas,
Ik zag dat je in de buurt van Gorinchem naar die auto keek, ik woon zelf in Dordrecht en als je eens een auto in de buurt vindt dan wil ik eventueel wel met je mee.
Het geluid van het filmpje is goed te noemen. Ik denk dat deze 320d heeft veel door pekel heeft gereden! Maar niets verontrustends overigens.
Als je wat vindt stuur me maar een PB!
Ik zag dat je in de buurt van Gorinchem naar die auto keek, ik woon zelf in Dordrecht en als je eens een auto in de buurt vindt dan wil ik eventueel wel met je mee.
Het geluid van het filmpje is goed te noemen. Ik denk dat deze 320d heeft veel door pekel heeft gereden! Maar niets verontrustends overigens.
Als je wat vindt stuur me maar een PB!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Motor beweegt wel veel dan kan duiden op motorsteunen die versleten zijn. Ik zou ook voor een andere kijken succes
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Het (trage) startprobleem had ik ook. Bij mij bleek het uiteindelijk de startmotor te zijn. Deze ging uiteindelijk kapot bij mij. Ik had deze laten vervangen voor een gereviseerde startmotor. En nu start de auto echt meteen als je de auto start.
Maar het kan natuurlijk ook je accu zijn etc. Maar bij mij was het de startmotor.
Maar het kan natuurlijk ook je accu zijn etc. Maar bij mij was het de startmotor.
For the record: hij staat nog steeds te koop... Bijzonder voor zo'n lage km-stand....
Ik ben op dit moment even wat minder hard op zoek naar een auto, maar voorliefde voor BMW blijft
Ik ben op dit moment even wat minder hard op zoek naar een auto, maar voorliefde voor BMW blijft
op het filmpje hoor je bij het starten een vreemd gefluit 1 second maar , wanneer i net opstart de motor
nu ik heb sinds kort het zelfde geluid en het baard me wat zorgen vermits ik al serieus wat euro's heb uit gegeven aan men BMW
kan iemand dit verklaren
of moet ik gewoon minder freaken bij het minste geluid
nu ik heb sinds kort het zelfde geluid en het baard me wat zorgen vermits ik al serieus wat euro's heb uit gegeven aan men BMW
kan iemand dit verklaren
of moet ik gewoon minder freaken bij het minste geluid