Vorige week viel echter mijn motorvermogen weg en ontstond er een flinke rookwolk achter mij (kenmerken van een kapotte turbo). Hierop zette ik de auto zonder verdere problemen direct op de pechtstrook, de motor is niet op "hol" geslagen ofzo. Hierna heb ik de auto naar een garage laten takelen en de turbo laten vervangen. Deze heeft verder de katalysator leeg gehaald en de intercooler gereinigd (omdat er olie in gekomen was)
Gisteren is heeft de garage de auto voor het eerst weer gestart en nu bljift hij vreselijk "dompen", normaal zou dit na een paar minuten over moeten zijn volgens de garage, dit is dus niet het geval. Nu blijkt dat ook het inlaatspruitstuk vol olie zit en vermoedelijk heeft het blok zelf ook de nodige olie binnen gehad waardoor het motorblok volgens de garage ook aan vervanging toe is. Deze zou na een week steeds minder worden totdat hij helemaal de geest geeft. Hoe kan dit? Het is niet dat ik hem niet geloof, maar ik snap niet wat er zo erg is aan olie in de motor zolang hij hierdoor niet op "hol" slaat.
Is er hier iemand die mij meer uitleg kan geven hoe die olie in mijn motorblok kan raken en die kan uitleggen wat er dan eigenlijk mis gaat? Voor zo ver ik weet gaat de turbo stuk, die pompt dan de olie via de intercooler in je inlaatspruitstuk en dan zo de motor in, maar wat gebeurt er dan... ??
Als je een duidelijk antwoord op je vraag wilt is het wel prettig als mensen je vraag ook kunnen begrijpen.