Haaienvin inplaats-Pikkie voor Telefoon*

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Special-Designs
Contacteer:

Haaienvin inplaats-Pikkie voor Telefoon*

Bericht door Special-Designs » 16 jul 2010, 00:03

Goeden dag heren,

Ik heb een vraagje..

Ik heb een bmw 318CI COUPE Executive met een telefoon erin, daardoor zit er ook een pikkie op me dak voor de ontvangst.
Nu is dus me vraag zou ik een haaienvin erop kunnen zetten en dat me telefoon nog steeds zal werken ?

Ik heb op marktplaats een advertentie gevonden die volgens hem zelf, Origineel van BMW zijn
Zou zijn haaienvin op mijn dak kunnen over het kleine pikkie of eventueel het pikkie eraf en dan haaienvin erop en dat me ontvangst voor mijn telefoon nog steeds zal werken..

Voor de duidelijkheid: Het is een Originele Telefoon van de BMW die vanuit de fabriek erin is gezet.
Graag zou ik een haaienvin erop willen zetten mits de telefoon nog steeds zal werken.

[De Link Naar De Advertentie »»Klik Hier««]

Alvast bedankt ;D
Those Who Drive A "BMW", Those Drive With Class ;D

Afbeelding

Wanna see some designs ? Check it out: *profile 1 click* | *profile 2 click*

mantisnl

Re: Haaienvin inplaats-Pikkie voor Telefoon*

Bericht door mantisnl » 16 jul 2010, 08:25

Dit is echt puur een losse haaievin, dus zonder antenne erin. Gaat niet werken dus.
Dan zou je een orginele haaievin moeten zoeken waar de antenne wel in verwerkt zit, en deze vervolgens op de huidige antennekabel aansluiten.

MindWarp

Bericht door MindWarp » 16 jul 2010, 10:11

Ik meen hier ergens te weten zijn gekomen dat af-fabriek de haaienvin voor de GPS ontvanger van een Navi - systeem word gebruikt. De GSM antenne ligt/zit/hangt ergens achterin, de plaats is dan weer afhankelijk van het model van de auto.

Het zou dan op die manier niet makkelijk zijn om een passende oplossing te vinden.

Maar Correct Me if i'm Wrong natuurlijk ... denk dat de forum naviguru je hier meer over kan vertellen.
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 13:03

Bij mijn originele navi zit de antenne in de hoedenplank... Mijn dak is mooi strak, zonder uitstekende haaievinnen of antennes

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 16 jul 2010, 22:04

Dat is ook de standaard plek (bij Sedan en Coupé) voor de GPS Antenne, en daar zit deze ook bij een fabrieks montage ;)
www. M3 register .nl

Richel88

Bericht door Richel88 » 20 jul 2010, 09:48

Ik heb geen origneel navi, maar wel een autotelefoon. Heb een Haaievinnetje op t dak van me sedan ;)
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Special-Designs
Contacteer:

Bericht door Special-Designs » 24 jul 2010, 00:53

Boys, dus op zich kan ik die haaien vin van marktplaats die link die ik erbij had geplaatst, kopen en erop zetten en dat de telefoon functie nog steeds werkt?

of raden jullie mij een andere haaienvin aan die jullie te koop weten ?

groetjes Julio
Those Who Drive A "BMW", Those Drive With Class ;D

Afbeelding

Wanna see some designs ? Check it out: *profile 1 click* | *profile 2 click*

JanB

Bericht door JanB » 24 jul 2010, 22:11

mantisnl schreef:Dit is echt puur een losse haaievin, dus zonder antenne erin. Gaat niet werken dus.
Dan zou je een orginele haaievin moeten zoeken waar de antenne wel in verwerkt zit, en deze vervolgens op de huidige antennekabel aansluiten.
volgens mij bedoelen ze dat deze haaievin dus geen praktisch nut heeft.. alleen voor het uiterlijk :?
Mazda 323F BG, BMW Z3 Bond , BMW 3 E46 :)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 25 jul 2010, 09:40

Ja dat bedolet hij. Ik heb af-fabriek een 16:9 navi en autotelefoon met een haaievin. Vond 'm nooit zo mooi maar dacht altijd dat hij dus idd een in dat geval wel functioneel is. Maar bij het tinten van m'n ramen onlang hebben we even gekeken en er gaan dus helemaal geen draden naar toe. Oftewel hij zit er dus voor de sier. Ik ga 'm niet weghalen want dan hou ik waarschijnlijk een lelijk plekkie over maar onzin vind ik het wel hoor... x|

GPS zit idd in de houden plank. Heb in beide B-stijlen iets zitten. Een zal wel de telefoon atenne zijn, andere weet ik niet.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Mario TT

Bericht door Mario TT » 25 jul 2010, 19:28

Ik had ook zo`n "pikkie" maar geen telefoon, wel een normale radio. Ik meen ook dat dat ding puur voor de radio is en dat je telefoonantenne daar niet op zit. Wat ik me afvraag is of deze vin niet hol is van binnen. Want als dat zo is en hij is van kuntstof kan je hem gewoon eroverheen plakken en klaar is kees. Ik kan niet de onderkant van dat ding zien! Maar anders kan je aan de onderkant een gat maken die over je antenne gaat?? Vraag even een foto van de bodem!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 27 jul 2010, 21:20

Yup is hol van binnen en er past een gps-antenne in. :P

Zit een dekseltje onder welke je los kunt schroeven. In dit dekseltje kun je een gaatje maken voor de stekker van bijvoorbeeld de GPS-kabel. Het vierkante blokje (GPS-antenne) plaats je onder het kapje et voila, voila het is gefikst. :)

Haaievin is verkrijgbaar bij oa HL-Automotive in zowel zwart als in kleur. :duim:

Afbeelding
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 27 jul 2010, 23:03

bmwpeter schreef:Yup is hol van binnen en er past een gps-antenne in. :P
Dus voor de puristen is ie functioneel te maken? Dat is nou nog eens de omgekeerde wereld :amen:
Ik denk dat ik het maar ff laat zo x|
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Beamer AR15

Bericht door Beamer AR15 » 28 jul 2010, 14:29

Aangezien ik een Touring heb, past de haaievin van HL autom. niet.

Ik heb nl. geen hoedenplank, waardoor de gps antenne op de navi-dvd zit gemonteerd.
En daar is de ontvangst nou niet altijd perfect.
Wilde hem dus verplaatsen naar het dak, maar dat lukt dus met deze vin niet.

Iemand een idee?
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i M-sport F23

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 28 jul 2010, 19:03

Ja hoor, bij een touring kun je de GPS-antenne achter de teller-units (cockpitje) monteren. Hier is nog ruimte genoeg om de antenne te plakken en heeft als voordeel dat ie uit het zicht onder de voorruit ligt met een prima ontvangst als gevolg ;)

Succes met de ombouw :zwaai:
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”