Wat 'pk 's erbij!!
- robertrobert
Wat 'pk 's erbij!!
Kan je die 2 liter blokken van bmw nog wat opwaarderen zonder een berg geld te investeren?? 

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Wat 'pk 's erbij!!
Wat heet 'wat' ?
15-30 pk mag niet de wereld kosten, maar is niet echt noemenswaardig hè.
En dat is ongeveer wat je kan verwachten voor een chiptuning bedragje.
15-30 pk mag niet de wereld kosten, maar is niet echt noemenswaardig hè.
En dat is ongeveer wat je kan verwachten voor een chiptuning bedragje.
- robertrobert
Oke, dat is ook niet zoveel, maar merk je het , die 30pk extra
Wat zijn de kosten zo'n beetje?
Wat zijn de kosten zo'n beetje?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Zelf geen ervaring mee, tunen.
Ik dacht dat we 2009 een Groupbuy bij Supro hadden.
Prijzen lagen zo rond €300,- / €400,-(dacht ik)
Ik dacht dat we 2009 een Groupbuy bij Supro hadden.
Prijzen lagen zo rond €300,- / €400,-(dacht ik)
Zou ik persoonlijk nooit doen bij een ongeblazen motor.
30pk erbij haal je zowieso never nooit met een 320i door alleen een chip.
Ik denk dat je nauwelijks tot niets merkt met chip, misschien dat ie iets beter aan het gas hangt, maar nogmaals ik zou er niet aan beginnen. Straks heb je motorschade en ben je verder van huis.
Als je echt meer vermogen wil hebben zou ik een 325i of 328i motorblok in je auto hangen of nog beter een 325i, 328i of 330i kopen.
30pk erbij haal je zowieso never nooit met een 320i door alleen een chip.
Ik denk dat je nauwelijks tot niets merkt met chip, misschien dat ie iets beter aan het gas hangt, maar nogmaals ik zou er niet aan beginnen. Straks heb je motorschade en ben je verder van huis.
Als je echt meer vermogen wil hebben zou ik een 325i of 328i motorblok in je auto hangen of nog beter een 325i, 328i of 330i kopen.
Het antwoord is dus nee, niet zonder een berg te investeren. Een goeie tuner kost denk ik ook een berg geld. Andere nokkenas,cilinderkoppen, turbo erop etc... Dan kan je net zo goed een 330i of een M3 kopen.. Dat is dan ook betrouwbaarder en oem.
men weet gewoon dat er veel mensen zijn die harder en harder willen en dat buiten ze uit, terecht of onterecht. Ik denk dat het voordeel van Diesel is dat ze een turbo hebben die je tot in het extreme kan laten doorjakkeren (met alle gevolgen van dien). Maar benzine heeft dat niet.
men weet gewoon dat er veel mensen zijn die harder en harder willen en dat buiten ze uit, terecht of onterecht. Ik denk dat het voordeel van Diesel is dat ze een turbo hebben die je tot in het extreme kan laten doorjakkeren (met alle gevolgen van dien). Maar benzine heeft dat niet.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- DJLeonardo
Wat komt die vraag toch vaak terug.....
BMW is performance. Bij BMW wordt er altijd uit gehaald wat erin zit. gebruik de zoekfunctie en je zult hier onderbouwing voor vinden
BMW is performance. Bij BMW wordt er altijd uit gehaald wat erin zit. gebruik de zoekfunctie en je zult hier onderbouwing voor vinden
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Wat Pk's erbij is leuk, maar merk je niet veel van.
Het is veel mooier als je veel koppel erbij kan krijgen, dan merk je pas verschil tegen over de bestaande situatie.
Het is veel mooier als je veel koppel erbij kan krijgen, dan merk je pas verschil tegen over de bestaande situatie.
Je kan al aardig winnen in rijplezier door je wagen wat lichter te maken.
Daarom dat ik van mening ben om lichtgewicht velgen te monteren en dergelijke meer. Ik heb ook al veel mensen gezien met een 318i N42 motor die dan vrolijk 19 duim replica velgen monteren waar je je een breuk aan heft. Ergens druist dit in tegen de logica. Ik wijk mss wat af van je aanvankelijke vraag, maar vergeet niet dat je een pk/gewichts verhouding langs de 2 zijden kan opwaarderen. Meer pk's is 1, maar minder gewicht is ook 1. Het is eigenlijk beter om "the best of both worlds" te combineren dan je enkel blind te staren op vermogenstoename.
Een motor opvoeren is veralgemeend inboeten in duurzaamheid.
Natuurlijk zijn er alternatieven om wat vermogen te winnen maar er bestaat niet zoiets als "goedkope" pk's.
mvg
Daarom dat ik van mening ben om lichtgewicht velgen te monteren en dergelijke meer. Ik heb ook al veel mensen gezien met een 318i N42 motor die dan vrolijk 19 duim replica velgen monteren waar je je een breuk aan heft. Ergens druist dit in tegen de logica. Ik wijk mss wat af van je aanvankelijke vraag, maar vergeet niet dat je een pk/gewichts verhouding langs de 2 zijden kan opwaarderen. Meer pk's is 1, maar minder gewicht is ook 1. Het is eigenlijk beter om "the best of both worlds" te combineren dan je enkel blind te staren op vermogenstoename.
Een motor opvoeren is veralgemeend inboeten in duurzaamheid.
Natuurlijk zijn er alternatieven om wat vermogen te winnen maar er bestaat niet zoiets als "goedkope" pk's.
mvg
Hierbij geldt natuurlijk ook;
goedkoop = duurkoop
Als je nu je wagen sneller maakt op een cheap ass manier zul je straks alleen maar meer kosten krijgen van de vernieling van je blok.
Als je goed en veilig snel wilt zijn, kost dit gewoon geld.
P.S. je had ook een BMW kunnen aanschaffen met een groter blok
goedkoop = duurkoop
Als je nu je wagen sneller maakt op een cheap ass manier zul je straks alleen maar meer kosten krijgen van de vernieling van je blok.
Als je goed en veilig snel wilt zijn, kost dit gewoon geld.

- DJLeonardo
Ja maar dan moet je meer geld betalenRetraxx schreef:

iets met dubbeltje en eerste rang enzo....
Ik vind dat gewichts verminderen een goeie suggestie. Had ik zelf ook gedaan als ik geen familie auto had...
Je hebt mooie carbon plaatdelen, niet goedkoop maar wel lekker licht.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
- robertrobert

Jij slaat de spijker precies op zijn kop, daarom zijn circuitauto's zover mogelijk gestript. Pas nog bij een circuit-autobouwer geweest en die haalde zomaar even 250 kg aan overbodig gewicht uit een E46. :~Arne46 schreef:Je kan al aardig winnen in rijplezier door je wagen wat lichter te maken.
Daarom dat ik van mening ben om lichtgewicht velgen te monteren en dergelijke meer.
Ik moet hier wel bij zeggen dat de auto dan niet meer als gezinsauto inzetbaar was.

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Gewicht eruit halen is bij een normale auto geen optie, net zoals bij benzine motoren op een goedkope manier tunen. Je hebt je limieten en je hebt budgetten, die twee zijn aan elkaar gekoppeld.
Sparen is mijn devies!
Sparen is mijn devies!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.