BMW M6 uit productie

Nieuwe modellen, dealer nieuws, aanbiedingen etc...
BMW Nieuws

BMW M6 uit productie

Bericht door BMW Nieuws » 29 jul 2010, 09:32

Afbeelding
De nieuwe BMW 6-serie laat nog even op zich wachten, maar de M6 houdt het alvast voor gezien. Daarmee is ook een einde gekomen aan de productie van de 5,0-liter V10 van BMW’s M-divisie.

Dat meldt Autocar. De opvolger van de M6 krijgt geen V10 meer onder de kap. Net als bij de volgende generatie M5 kiest de M-divisie –op vriendelijk doch dringend advies van de directie in München- voor een V8 met twee turbo’s.
De keuze is ingegeven door de druk om de CO2-emissies te beperken, dit gaat gemakkelijker met een geblazen motor. Het vermogen komt ondanks de lagere uitstoot boven de 550 pk te liggen, waar de huidige het schopt tot 507 pk.

BMW is momenteel flink aan het testen met de 6-serie. We verwachten daarom over niet al te lange tijd een eerste levensteken zonder psychedelische camouflage.
Op de Autosalon van Parijs wil BMW de aandacht vestigen op de X3, maar Los Angeles (november) of Detroit (januari) zijn goede kandidaten. De M6 volgt later, waarschijnlijk pas in 2012.

Bron: Autoweek.nl

a90

Re: BMW M6 uit productie

Bericht door a90 » 30 jul 2010, 11:52

Eeuwig zonde dat de V10 niet langer wordt toegepast. Die zit wel zo knap in elkaar en het geluid is geweldig.

Maar goed, meer vermogen bij minder emissies is de toekomst.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 31 jul 2010, 08:18

Beetje jammer dat ie niet langer beschikbaar blijft, de V10.
Maarja, zoals bovenstaande zegt... ;(

Touw2k10

Bericht door Touw2k10 » 02 aug 2010, 07:45

Hmm ik vind het echt zonde hoor dat dat :///m: 10 cilinder blok verdwijnt vanwege emissie-eisen... x|

Maargoed, dat lijkt in deze tijd onontkoombaar. Ik blijf wel van mening dat turbo's voor Impreza's en Porsches zijn en niet thuishoren op een BMW ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 02 aug 2010, 10:24

*knuppel in het hoenderhok gooiend...*

Ik vind het helemaal niet erg dat de V10 verdwijnt... (ik vind het alleen jammer dat er een turbocharged V8 voor terug komt) Een M blok hoeft voor mij absoluut niet het grootste blok met de meeste cilinders uit de lineup te zijn. De coolste M is nog steeds de E30 en die had 'maar' een 4 cilinder en gaf alle 6 cilinder E30's het nakijken omdat er gewoon het 'maximale' uitgehaald was.

Een M-blok moet gewoon een atmosferisch hoogtoerig blok zijn waar het maximale uitgehaald wordt dmv de laatste (race)technologie... En dat zou wat mij betreft best een 2.5 Reihen 6 in de 3er E90/E92, en een 3.5 Reihen 6 in een 5er F10 mogen zijn. 't Gaat er naar mijn bescheiden mening bij M om dat je een wagen vol racetechniek hebt die het rijden in een circuit auto benadert.

Een M3 of M5 hoeft van mij zelfs niet de 3 of 5 serie te zijn met het meeste vermogen, het moet de 3 of 5 serie zijn die het snelste rondgaat over een circuit. Kunnen ze gelijk stoppen met dat haantjes gedrag tussen BMW, Audi Lexus en Mercedes over wie de meeste pk's in een sedan/station kan stoppen (en ze dan ondertussen heel hypocriet gaan begrenzen op een 'schamele' 250 km/h, want 600 pk in een sedan is leuk maar 't is schijnbaar beter dat je het niet gebruikt)

Wat betreft die drukgeladen V8, ik zie er ook de voordelen wel van in... Een V8 met drukvulling is in principe lichter en minder volumineus als een V10, hetgeen voor de gewichtsverdeling en het totaal gewicht alleen maar positief kan werken. Maar van mij had het een 3.5 liter Reihen 6 mogen zijn zonder turbo, dan maar geen 550 pk... Met 400 pk kan je ook snel ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW Nieuws”