Wielen voor lopen aan?
Wielen voor lopen aan?
Beste mensen,
zoals sommigen weten rijd ik 90% van alle auto's die ik gehad heb bmw.
Alleen dit vind ik heel frapant.
Ik kreeg laatst een lekker band (in een bocht weliswaar maar goed afgelopen hoor) dus ik stuur de auto naar de berm en begin aan mijn wiel te verwisselen, een lekker band overkomt iedereen wel eens.
Maar toen ik het wiel eraf had gehaald zag ik dat hij aan de binnenkant helemaal aan was gelopen, en daar was de scheur ontstaan over 3 kwart van de band zat die scheur!
Nu komt het gekke, ik heb m3 contour velgen erop, de breedset zegmaar.
Alleen heb ik nog een bescheiden bandje voor met 215/45/17, ik heb ook wel eens gereden met 235 voorop wat wel aan liep, in de wielkast maar niet dat de band er schade van had.
Uiteindelijk kan ik maar 1 manier bedenken hoe dit kan want mijn voorwielen staan overdreven zo // \\ naar binnen dus.
Dus ik denk uit laten lijnen, maar ik denk ik stel mijn vraag hier eerst even voordat ik dat laat doen, misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
M.v.g. W&M
zoals sommigen weten rijd ik 90% van alle auto's die ik gehad heb bmw.
Alleen dit vind ik heel frapant.
Ik kreeg laatst een lekker band (in een bocht weliswaar maar goed afgelopen hoor) dus ik stuur de auto naar de berm en begin aan mijn wiel te verwisselen, een lekker band overkomt iedereen wel eens.
Maar toen ik het wiel eraf had gehaald zag ik dat hij aan de binnenkant helemaal aan was gelopen, en daar was de scheur ontstaan over 3 kwart van de band zat die scheur!
Nu komt het gekke, ik heb m3 contour velgen erop, de breedset zegmaar.
Alleen heb ik nog een bescheiden bandje voor met 215/45/17, ik heb ook wel eens gereden met 235 voorop wat wel aan liep, in de wielkast maar niet dat de band er schade van had.
Uiteindelijk kan ik maar 1 manier bedenken hoe dit kan want mijn voorwielen staan overdreven zo // \\ naar binnen dus.
Dus ik denk uit laten lijnen, maar ik denk ik stel mijn vraag hier eerst even voordat ik dat laat doen, misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
M.v.g. W&M
Re: Wielen voor lopen aan?
Ik denk dat het niets met aanlopen van een band te maken heeft. waarschijnlijk heb je een lekke band gekregen en is door dat de velgen rand in contact is gekomen met het wegdek daardoor die zijkant zo ver doorgescheurd.
Heb ik ook gehad met mijn eerste BMW. reed op een rechte weg opeens pffff, flap flap ik auto aan de kant en bijna de hele zijkant rondom weggescheurt van de band. komt gewoon omdat je met de velg op de velg beland....
Heb ik ook gehad met mijn eerste BMW. reed op een rechte weg opeens pffff, flap flap ik auto aan de kant en bijna de hele zijkant rondom weggescheurt van de band. komt gewoon omdat je met de velg op de velg beland....
BMW E39 535i AUT - 2001
BMW's uit mijn verleden:
BMW E36 323ti compact - 1998, BMW e46 320d - 2000, BMW e36 318ti compact - 1998, BMW e30 318i - 1990
BMW's uit mijn verleden:
BMW E36 323ti compact - 1998, BMW e46 320d - 2000, BMW e36 318ti compact - 1998, BMW e30 318i - 1990
Kan ook zijn dat hij niet aan loopt, maar dat je wielen inderdaad // \\ zo staan, waardoor alle druk op de binnekant van de band staat, waardoor hij daar dus veel harder slijt dan op de rest van de band. ff uitlijnen kan natuurlijk nooit kwaad
en zo duur is dat meestal niet.

-- Houdoe wanne --
Dit wat jullie bedoelen // \\ heet camber. Een bmw heeft sowieso wat camber op de vooras. Ik denk hetzelfde wat dave323ti vertelt. Als je wiel niet aanliep tegen je veerpoot, kan die ook niet lek gaan wegens aanlopen.
Laatst gewijzigd door JurT op 03 aug 2010, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
oke mensen , jullie worden weer bedankt, ik zal hem uit laten lijnen
.
Laatst gewijzigd door rudolph_13 op 06 sep 2010, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
A ze zijn recht omdat ik dat anders wel gemerkt had met rijden.
B ik zou het heel erg vreemd vinden als originele m3 velgen van een e36 aanlopen op de demper.
B ik zou het heel erg vreemd vinden als originele m3 velgen van een e36 aanlopen op de demper.