e 36 smg1 probleem
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 23:14
e 36 smg1 probleem
dag allemaal,
ik heb sinds 3 jaar een bmw m3 cabrio smg 1.sinds een paar dagen schakelt hij niet lekker.
hij doet soms 4 a 5 sec over het overschakelen.hij blijft zeg maar soms tussen de versnellingen in hangen.
omdat ik zeer weinig verstand van de smg heb vraag ik het hier in de hoop iemand te vinden die wel verstand van de smg heeft.
heb het relais vervangen maar dat is het niet.als ik de dealer vraag beginnen ze gelijk over een hele nieuwe pomp.
alvast bedankt voor de reacties.
ik heb sinds 3 jaar een bmw m3 cabrio smg 1.sinds een paar dagen schakelt hij niet lekker.
hij doet soms 4 a 5 sec over het overschakelen.hij blijft zeg maar soms tussen de versnellingen in hangen.
omdat ik zeer weinig verstand van de smg heb vraag ik het hier in de hoop iemand te vinden die wel verstand van de smg heeft.
heb het relais vervangen maar dat is het niet.als ik de dealer vraag beginnen ze gelijk over een hele nieuwe pomp.
alvast bedankt voor de reacties.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 23:14
Re: e 36 smg1 probleem
niemand verstand van de smg??
Re: e 36 smg1 probleem
Hallo Serkan,
Zelf heb ik ook smg in een E46.
Maar hoe het precies werkt ... sorry.
Ja, dealer vervangt meestal hele unit.
Weten ze bijna zeker dat het probleem hebben opgelost
Zelf heb ik ook smg in een E46.
Maar hoe het precies werkt ... sorry.
Ja, dealer vervangt meestal hele unit.
Weten ze bijna zeker dat het probleem hebben opgelost

Re: e 36 smg1 probleem
De dealer kan wel eens gelijk hebben.
De SMG I pompen uit de E36 M3 staan niet bekend om hun hoge betrouwbaarheid
De SMG I pompen uit de E36 M3 staan niet bekend om hun hoge betrouwbaarheid

www. M3 register .nl
Re: e 36 smg1 probleem
misschien dat je hier iets aan hebt, suc6 ermee.
http://link.marktplaats.nl/361317202
http://link.marktplaats.nl/361317202
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 23:14
Re: e 36 smg1 probleem
bedankt voor de reacties.iemand enig idee wat een pomp ongeveer kost?
Re: e 36 smg1 probleem
Misschien is het een idee om er gewoon een 5 of 6 handbak onder te zetten...?
Wordt wel vaker gedaan ombouw SMGI naar H5/H6, de tweede hands onderdelen die aangeboden worden zijn meestal ook niet goed meer (die zijn dan over van de ombouw)
Wordt wel vaker gedaan ombouw SMGI naar H5/H6, de tweede hands onderdelen die aangeboden worden zijn meestal ook niet goed meer (die zijn dan over van de ombouw)

www. M3 register .nl
Re: e 36 smg1 probleem
^^dat zou indd. ook nog kunnen, ook bij de E46
3 wordt dat nog wel eens gedaan.
ik denk dat je hier wel een prijs kan vinden:
http://www.realoem.com/bmw/select.do?ki ... ECE&arch=0

ik denk dat je hier wel een prijs kan vinden:
http://www.realoem.com/bmw/select.do?ki ... ECE&arch=0
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: e 36 smg1 probleem
Ik heb het voor een Z3 Coupe eens uitgerekend wat het kost om em om te bouwen naar handschakel. De SMG laten repareren is goedkoper:
Bak
Ander diff
Automaat heeft een extra ECU en dus andere kabelboom
Ander cardan as
Vliegwiel
Pedaal box
Koppeling + drukgroep
En nog klein materiaal.
En dan nog uurloon als je het zelf niet kunt...
Bak
Ander diff
Automaat heeft een extra ECU en dus andere kabelboom
Ander cardan as
Vliegwiel
Pedaal box
Koppeling + drukgroep
En nog klein materiaal.
En dan nog uurloon als je het zelf niet kunt...
Re: e 36 smg1 probleem
Maar een E36 hoeft lang niet altijd voorzien te worden van nieuwe onderdelen bij de dealer he
Er zijn genoeg specialisten die er een gebruikte (maar goede) handbak onder kunnen zetten.....

Er zijn genoeg specialisten die er een gebruikte (maar goede) handbak onder kunnen zetten.....
www. M3 register .nl
Re: e 36 smg1 probleem
Ik begrijp dat het uit kostenoverwegingen misschien iets voordeliger kan zijn. Ik zelf zou de auto liever origineel houden. Overigens kun je bij veel van die BMW-specialisten ook terecht om je SMG te repareren. Dan maakt het in kosten weinig meer uit.
Re: e 36 smg1 probleem
Een Z3 is onderhouds een E36 dus ik ging van gebruikte delen uitB46 schreef:Maar een E36 hoeft lang niet altijd voorzien te worden van nieuwe onderdelen bij de dealer he![]()
Er zijn genoeg specialisten die er een gebruikte (maar goede) handbak onder kunnen zetten.....

-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 23:14
Re: e 36 smg1 probleem
probleem opgelost!!oliedruk in pomp was te laag door een lekke olie leiding.
de auto gaat nu de verkoop in.komt een e46 m3 coupe voor in de plaats!!!
de auto gaat nu de verkoop in.komt een e46 m3 coupe voor in de plaats!!!
Re: e 36 smg1 probleem
beter dat t met slechts een lekke leiding verholpen is!!
Ook echt heel vevelend dat je een E46 m3 gaan aanschaffen
succes met de zoektocht!! en we zien graag heel veel foto's
Ook echt heel vevelend dat je een E46 m3 gaan aanschaffen

succes met de zoektocht!! en we zien graag heel veel foto's
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Re: e 36 smg1 probleem
SMG geeft helaas vaak gedoe. Ga vooral niet naar een BMW dealer want die weet er niets (meer)van. Ik heb het nu drie keer geprobeerd in Naarden, Lelystad en Almelo en telkens ben ik bijna 200 EUR kwijt aan een diagnose en geen snars verder. In Amersfoort zit MMA. Kan ik van harte aanbevelen. BMW wilde een hele unit vervangen voor 3 mille en MMA kwam erachter dat het drukvat het probleem vormde. Dat kostte "maar" 500 EUR. MMA is redelijk en denk na voordat ze iets roepen. Wiekenweg 43, Amersfoort
033 461 4035
Succes!
L
033 461 4035
Succes!
L