Even voorstellen: Goelette

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Goelette

Even voorstellen: Goelette

Bericht door Goelette » 19 aug 2010, 21:26

Hoi,

ik ben Tom, woon in Zuid-Limburg, en heb deze week mijn eerste BMW (auto) aangeschaft. Sinds 2006 had ik al een motorfiets van BMW, die K1100LT (komt aardig in de buurt van een auto, alleen het aantal wielen verschilt :) )

het is een E39 523 Touring geworden uit 1997. Heeft uiteraard gebruikssporen, maar is over het algemeen nog supernetjes. Onderhoudshistorie erbij, iets meer dan 2 ton op de teller.
De velgen die er nu opliggen zijn 19"replicas, en die vind ik eigenlijk net wat groot. Die gaan waarschijnlijk de verkoop in als de banden op zijn, of als ik er genoeg van heb :) 17"lijkt me meer dan genoeg, hoewel het comfort me niet tegenvalt met de 19ers erop.

Jullie willen natuurlijk foto's zien, dus bij deze:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik had hiervoor een Volvo V70 D5 uit 2001, die qua uitrusting en dergelijke erg leek op de 523, hij had net iets meer nuttige opties. Maar omdat die 4 ton op de teller had inmiddels, en ik de wegenbelasting te duur vond worden, ben ik vergestapt op de BMW. Is wat langzamer, maar dat is niet erg, ik reed toch altijd al veel te hard :)

van het wisselgeld van de V70 tov de 523 heb ik een Rover 216 cabrio gekocht, waar ik de meeste "alleen"kilometers ga maken. De 523 wordt dan gebruikt voor de gezinskilometers en langere ritten. Op die manier zou ik wat moeten besparen tov vroeger.

verder ben ik Honda-gek: een CRX uit 1988 die volledig gerestaureerd is in 2003 door mijzelf, een CRX uit 1986 die nog door mij gerestaureerd moet worden (staat al 5 jaar stil in de garage), een Civic uit 1978 die evt ook nog gerestaureerd gaat worden, tenzij het te lang gaat duren, dan wordt hij verkocht. Dan heb ik nog twee Renault Goelette 4x4 uit 1953, een bus en een pickup, welke beide in meerdere of mindere mate gerestaureerd moeten worden. Ten slotte rijdt mijn vrouw in een oude gare Volvo V40, waar ze zo veel deuken in mag maken als ze wil. In de BMW rij ik dus uitsluitend :)

Aangezien ik nog niet veel weet over mijn nieuwe aanwinst, zullen jullie me hier nog heel wat tegenkomen :)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Even voorstellen: Goelette

Bericht door bjornc » 19 aug 2010, 21:28

Welkom Tom.

Mooie fünfer heb je daar.
Touring >> Ff stemmen = klikken op animatie, en dan poll invullen ;)

Goelette

Bericht door Goelette » 19 aug 2010, 21:33

zijn er wel veel die touring rijden... :) of veel touringrijders stemmen om een of andere reden ;)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 19 aug 2010, 21:47

Dat noemen ze actieve acquisitie :P

smeagol

Bericht door smeagol » 20 aug 2010, 16:06

Hoi Tom van harte met je nieuwe aanwinst.
Ik heb onlangs een zelfde gekocht, en bevalt super.
Een echte reiswagen. Ik ben er al mee naar Zwitserland gereden, en ik moet zeggen dat het fantastisch rijd.

p.s : pas op als je je motorkap weer dicht doet; ik zag er iets tussen zitten ?! ;D
wanna be happy for a day?: drink. Wanna be happy for a year? : marry. Wanna be happy for the rest of your life?: Buy a BMW !

EDWIN G.

Bericht door EDWIN G. » 20 aug 2010, 19:30

Van harte met je aanwinst!

Nette mooie touring !

Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden in Maastricht (je velgen vielen mij op, omdat ik dezelfde (kleur) touring heb met 17 inch velgen (ten-spoke) en wil eigenlijk wat anders qua velgen...... :) )

Goelette

Bericht door Goelette » 20 aug 2010, 21:36

Hoi,

ik heb de auto pas 2 dagen, maar ben wel inderdaad gisteren in Maastricht geweest, cq door gereden. Dus ik denk toch dat je iemand anders hebt zien rijden. Blijkbaar dus een dubbelganger :)

Ik ga eerst eens ven proberen tot ik de auto wat langer heb, maar wie weet heb ik daarna interesse om een dealtje met je te maken wat betreft velgen :)

EDWIN G.

Bericht door EDWIN G. » 21 aug 2010, 06:02

Dan zal het een dubbelganger zijn geweest...

Wat betreft je velgen een collega van mij heeft ze onder zijn 525 i liggen en ik vind ze inderdaad iets te groot voor onder een 5 serie, dus een eventuele deal zit er niet in denk ik, sorry... wilde alleen aangeven dat ik je auto herkende aan zijn velgen :)

Goelette

Bericht door Goelette » 03 sep 2010, 19:49

ben vandaag bezig geweest met de achterklep, kabelbreuken oplossen; Tip van de dag: als je de accu hebt afgekoppeld, gooi de achterklep dan niet dicht, want dan moet je je in allerlei bochten wringen om de accu weer aan te sluiten of de kofferbak handmatig te openen (| :)
morgen gaat de trekhaak eronder en kabelboom erin. Heb nu toch alles uit elkaar liggen. Meteen ook de gasveren vervangen, wat een geklooi, totdat je het door hebt, dan is het een fluitje van een cent :) bij wijze van spreken dan, want het zijn dure krengen. :)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”