Remklauw blijft hangen
Remklauw blijft hangen
Beste forumleden,
Rechts voor blijft mijn remklauw hangen, en er zou dus een nieuwe op moeten?
Zouden jullie gewoon voor OEM gaan, of zijn er nog goede en eventueel goedkopere alternatieven???
Alvast bedankt
Rechts voor blijft mijn remklauw hangen, en er zou dus een nieuwe op moeten?
Zouden jullie gewoon voor OEM gaan, of zijn er nog goede en eventueel goedkopere alternatieven???
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Rolmeijer op 23 sep 2010, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Remklauw
Schoonmaken en smeren.
Blijft gewoon een bewegend deel waar vuil en corrosie in zit.
Eventueel nieuwe rubbers/ rembus er in en hij gaat weet als een nieuwe
Blijft gewoon een bewegend deel waar vuil en corrosie in zit.
Eventueel nieuwe rubbers/ rembus er in en hij gaat weet als een nieuwe

- Spoiler: Laat zien
Re: Remklauw
oke bedankt voor de tip, en die rubbers en rembus kan ik gewoon bij de dealer halen neem ik aan??
Re: Remklauw
Yeps kan je los krijgen bij de dealer.
Een setje heeft dan hoogst waarschijnlijk een nieuwe rembus, afdichtingen en stofhoes. En eventueel misschien nieuwe stopjes voor je remgeleiders (die zwarte plastic dopjes)
Een setje heeft dan hoogst waarschijnlijk een nieuwe rembus, afdichtingen en stofhoes. En eventueel misschien nieuwe stopjes voor je remgeleiders (die zwarte plastic dopjes)
Re: Remklauw
Om je een indruk te geven van de kosten:Rolmeijer schreef:Beste forumleden,
Rechts voor blijft mijn remklauw hangen, en er zou dus een nieuwe op moeten.
Zouden jullie gewoon voor OEM gaan, of zijn er nog goede en eventueel goedkopere alternatieven???
Ben wel van plan om alleen die ene klauw te vervangen.
Alvast bedankt
Ik heb toevallig van de week vanwege een vastzittende remklauw linksvoor laten vervangen (en ook meteen beide voorschijven en blokken) en dat kwam uit op € 686,- incl. BTW bij een BMW specialist (niet eens dealer!). (|
Leverantie van de remklauw kostte daarbij trouwens € 158,- excl. BTW.
Re: Remklauw
Dan had je waarschijnlijk beter zo`n revisie setje kunnen kopen want die hebben ze idd bij de dealer en kost ongeveer 15 euro.
En mijn schijven en blokken is verder niks mis mee gelukkig, ook het werk word door een bekende uitgevoerd en kost me op z`n hoogst een kratje bier
En mijn schijven en blokken is verder niks mis mee gelukkig, ook het werk word door een bekende uitgevoerd en kost me op z`n hoogst een kratje bier

Re: Remklauw
Moet je remleiding los (dus ook vloeistof opnieuw vullen?) als je deze revisie set plaatst?
Re: Remklauw
Ja en nee.
als je de remzuiger er uit haalt komt ook je remvl.stof er achter aan (pas op met je autolak)
Deze zuiger moet er uit om de afdichtingsring te vervangen.
De remleiding kan je gewoon laten zitten tenzij het er echt slecht uit ziet en je het hele gebeuren op moet knappen.
Het werkt namelijk wel makkelijker op een werkbank o.i.d
Niet dat het echt verschil maakt, maar los halen is dus niet echt nodig.
als je de remzuiger er uit haalt komt ook je remvl.stof er achter aan (pas op met je autolak)
Deze zuiger moet er uit om de afdichtingsring te vervangen.
De remleiding kan je gewoon laten zitten tenzij het er echt slecht uit ziet en je het hele gebeuren op moet knappen.
Het werkt namelijk wel makkelijker op een werkbank o.i.d

Niet dat het echt verschil maakt, maar los halen is dus niet echt nodig.
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Remklauw
Afgelopen week mijn remklauw gereviseerd voor 13,50.
Dat waren de kosten van mijn revisiesetje.
Als je het handig doet loopt er bijna geen remvloeistof weg.
Ik heb de remklauw e.d. losgehaald.
Vervolgens mij rem ingedrukt en geblokkeerd. Dan de remleiding losgehaald. Dan loopt er geen remvloeistof uit de leiding.
Toen de klauw dus los in de hand. Ff compresor erop en de zuiger kwam eruit. Zuiger ff opschuren en eventueel polijsten. Boel weer in elkaar ontluchtingsventiel los. Remleiding monteren, rempedaal los beetje ontluchten en klaar is kees.
Ik dacht dat ontluchten is nog irritant maar op deze manier is het echt een eitje om te doen en zo klaar.
Dat waren de kosten van mijn revisiesetje.
Als je het handig doet loopt er bijna geen remvloeistof weg.
Ik heb de remklauw e.d. losgehaald.
Vervolgens mij rem ingedrukt en geblokkeerd. Dan de remleiding losgehaald. Dan loopt er geen remvloeistof uit de leiding.
Toen de klauw dus los in de hand. Ff compresor erop en de zuiger kwam eruit. Zuiger ff opschuren en eventueel polijsten. Boel weer in elkaar ontluchtingsventiel los. Remleiding monteren, rempedaal los beetje ontluchten en klaar is kees.
Ik dacht dat ontluchten is nog irritant maar op deze manier is het echt een eitje om te doen en zo klaar.
Re: Remklauw
Nou ik heb dus ook een remklauw die blijft hangen. Had al langer last van lichte trillingen bij hogere snelheden, soms ook helemaal niet en af en toe was het er weer. Vanavond geprobeerd heel licht te remmen als het optrad, dan was het weg.. Wiel werd ook warmer aan die kant. Heel erg was het niet, zo op het oog en gehoor is m'n remschijf nog recht, heb ook geen trillende remmen gelukkig dus hopelijk is de boel nog te redden.
Volgende week maar even reviseren!
Als je dus je rempedaal ingedrukt houdt en vast zet, loopt er (bijna) geen vloeistof uit?
Volgende week maar even reviseren!

Als je dus je rempedaal ingedrukt houdt en vast zet, loopt er (bijna) geen vloeistof uit?
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Remklauw blijft hangen
Idd,
Je meot een stok tusen de stoel en je rempedaal klemmen. Dat is het makkelijkst
Ik gebruikte laatst de stang van mijn garagekrik. Die staat toch in de buurt als het goed is.
Je meot een stok tusen de stoel en je rempedaal klemmen. Dat is het makkelijkst
Ik gebruikte laatst de stang van mijn garagekrik. Die staat toch in de buurt als het goed is.
Re: Remklauw blijft hangen
Griptang op je remleiding kan ook, alleen wel ff met een stukje karton er tussen i.v.m. de karteltjes van de tang.
Het zijn immers remslangen dus die kan je gewoon dicht knijpen
Het zijn immers remslangen dus die kan je gewoon dicht knijpen

Re: Remklauw blijft hangen
Je moet er wel snel bij zijn als je remklauw blijft hangen. Ik heb het ook gehad dat een remklauw bleef hangen.
Het wat zo erg geworden dat de ene wiel blokkeerde bij hard remmen en de andere niet, hierdoor was aan de ene kant de remblok en schijf op (verbrand ofzo ze gloeiden aan de ene kant) Reviseren hielp eerst een klein beetje het was soms weg en soms niet hierdoor dus ook wat langer mee doorgereden, uiteindelijk setje remklauwen setje remschijven en setje remblokken + remleidingen vervangen x| ;( .. dure grap..
Het wat zo erg geworden dat de ene wiel blokkeerde bij hard remmen en de andere niet, hierdoor was aan de ene kant de remblok en schijf op (verbrand ofzo ze gloeiden aan de ene kant) Reviseren hielp eerst een klein beetje het was soms weg en soms niet hierdoor dus ook wat langer mee doorgereden, uiteindelijk setje remklauwen setje remschijven en setje remblokken + remleidingen vervangen x| ;( .. dure grap..
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Remklauw blijft hangen
Ook ik heb hier last van, al weken voel ik rare trillingen, ik ben erachter gekomen dat mijn remklauw LV vast zat... dit merkte ik aan hoe snel die velg vies werd...
vandaag in de garage een bevestiging.... remklauw vast gelopen... remschijven en blokken metaal op metaal...
dit weekens nieuwe klauw, remblokken en remschijven OEM laten plaatsen bij BMW specialist daarbij gelijk maar remvloestof meenemen denk ik zo...
vandaag in de garage een bevestiging.... remklauw vast gelopen... remschijven en blokken metaal op metaal...
dit weekens nieuwe klauw, remblokken en remschijven OEM laten plaatsen bij BMW specialist daarbij gelijk maar remvloestof meenemen denk ik zo...

BMW e91 LCI 320da Individual