tips voor een diesel ??
tips voor een diesel ??
hallo,
Ik ben nu op zoek naar een diesel wat ik maaak nu per jaar 20.000 km voor alleen naar het werk dus niks extra's erbij opgeteld x| en ik ben helemaal niet up to date over bmw diesels heb wel op MP gekeken alleen een 318 tds vind ik eigenlijk net niks maar hoe is een 325tds kwa betrouwbaarheid en hoeveel zou zo'n ding kunnen lopen zonder teveel probleemen (dus bijv: 4 ton en dan is het op?)
Of zou ik beter dan over kunnen gaan naar een 5 serie?
Groetjes stefan
Ik ben nu op zoek naar een diesel wat ik maaak nu per jaar 20.000 km voor alleen naar het werk dus niks extra's erbij opgeteld x| en ik ben helemaal niet up to date over bmw diesels heb wel op MP gekeken alleen een 318 tds vind ik eigenlijk net niks maar hoe is een 325tds kwa betrouwbaarheid en hoeveel zou zo'n ding kunnen lopen zonder teveel probleemen (dus bijv: 4 ton en dan is het op?)
Of zou ik beter dan over kunnen gaan naar een 5 serie?
Groetjes stefan
Re: tips voor een diesel ??
Een diesel is dan misschien wel aan te raden. Die kunnen goed 4 ton rijden maar de vraag is of je zelf tot de 4 ton wil gaan. Dat is voor een auto met 2 ton nog zeker 8 jaar. Je wil toch ook wel eens wat anders of niet?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Vergeet niet dat er steeds meer onderhoud komt naarmate een hoge kilometerstand.
Je kunt je beter afvragen of een 5 serie nodig is ivm ruimte/comfort etc. Qua techniek maakt het niet zo heel veel uit.
Denk er ook aan dat een 5 serie duurder is
Je kunt je beter afvragen of een 5 serie nodig is ivm ruimte/comfort etc. Qua techniek maakt het niet zo heel veel uit.
Denk er ook aan dat een 5 serie duurder is

Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
ja echt nodig is een 5 serie niet.
Het gaat mij erom dat ik een diesel rijd en een 318TDS is dat wel iets of is dat niet aan te raden ?(moet wel touring zijn)
bedankt voor je reactie joey.
Het gaat mij erom dat ik een diesel rijd en een 318TDS is dat wel iets of is dat niet aan te raden ?(moet wel touring zijn)
bedankt voor je reactie joey.

Den diesel motoren ben BMW ken ik eigenlijk niet zo goed. De E46's weet ik dat ze allemaal prima zijn. Voor E36 ben ik zelf ook een beetje huiverig. Ik moet eigenlijk ook een diesel hebben gezien de kilometers. Die zal ik zowieso pas aanschaffen als ik een E46 koop.
Mocht ik een E36 diesel kopen zal het een 325 TDS worden (handgeschakeld).
Mocht ik een E36 diesel kopen zal het een 325 TDS worden (handgeschakeld).
na lang zoeken ben ik van mening om in de toekomst een e46 320d aanteschaffen.
Maar dat duurt nog wel ff inverband met financieen.
Maar dat duurt nog wel ff inverband met financieen.
E46 320D heeft wel wat aandachtspunten maar de 318TDS staat niet echt bekend als briljant qua kwaliteit. De E46 is verder een top ding, heb em nu al weer 65.000km
Ik zou altijd voor een E46 gaan als er gedieseld moet worden.

Ik heb sinds heel kort een E46 320d en prima tevreden over. De tds zou ik niet nemen, voor zover ik weet is die verouderd en ook minder zuinig dan je bij een diesel zou willen.
320d's zijn overigens met prima tellerstanden in Duitsland te halen!
320d's zijn overigens met prima tellerstanden in Duitsland te halen!

weet iemand hier toevallig wat het verschil is tussen een 325 td en een 325 tds? de tds heeft ong. 30 pk meer waar zit dat in?
groeten
groeten
het verschil is het koppel en het vermogen.
Wellicht softwarematig en aanhankelijke systemen zoals brandstofsysteem en in en uitlaattraject.
motorcode is hetzelfde en dus ook de cilinderinhoud.
Wellicht softwarematig en aanhankelijke systemen zoals brandstofsysteem en in en uitlaattraject.
motorcode is hetzelfde en dus ook de cilinderinhoud.
ja dat had ik al opgezocht
ik hoopte alleen dat iemand mij kon vertellen wat dan wel t verschil is.
ik zag ook ergens staan 325 tds intercooler. zijn alle tds'en uitgerust met intercooler?

ik hoopte alleen dat iemand mij kon vertellen wat dan wel t verschil is.
ik zag ook ergens staan 325 tds intercooler. zijn alle tds'en uitgerust met intercooler?
320d (vanaf 5k al) is een stuk zuiniger dan een 325tds/td (verbruikverschil van 1:18/20 t.o.v. 1 op 12/3).
En een 330d (vanaf 8k al) is een stuk meer lol bij een gemiddeld verbruik van 1 op 15... alleen de MRB is wel wat hoger ... x|
En een 330d (vanaf 8k al) is een stuk meer lol bij een gemiddeld verbruik van 1 op 15... alleen de MRB is wel wat hoger ... x|
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Het verschil tussen TD en TDS is inderdaad de intercooler en een turbodruk van 2.2 bar tegenover 1.9 in de TD. Of de turbo ook anders is weet ik niet, maar ik denk dat alleen de turbodruk hoger is.
ok heel erg bedankt
maar weet je het zeker dat het 2.2 bar is? dat is wel behoorlijk ofniet?
ik heb een nissan patrol gehad deze draaide standaard 0.7 bar en die was opgeschroefd naar 1.2 en dan werd je al voor gek verklaard...

maar weet je het zeker dat het 2.2 bar is? dat is wel behoorlijk ofniet?
ik heb een nissan patrol gehad deze draaide standaard 0.7 bar en die was opgeschroefd naar 1.2 en dan werd je al voor gek verklaard...