Mikkie's 320d - andere interieurlijsten (p5)

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Mikkie

Mikkie's 320d - andere interieurlijsten (p5)

Bericht door Mikkie » 04 sep 2010, 10:17

Zoals beloofd in mijn voorsteltopic heb ik even een showroom gemaakt. De auto staat nu eindelijk op kenteken en ik heb een vrije dag, dus dan moet je daar meteen gebruik van maken :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor zover ik kan zien nog behoorlijk OEM.
Op zich ben ik wel tevreden, ik hoef geen compleet gestylede auto. Toch staan er nog wel wat kleine mods op de planning:

- Shortshift pookje en eventueel een nieuwe pookhoes (ziet er niet meer zo mooi uit, scheurtje aan de dashboardkant);
- Nieuwe knipperlichten bij voor- en zijkant;
- Achterlichten zonder oranje erin, misschien het FL-model;
- Een USB-aansluiting inbouwen op de radio, wellicht de Dension GW 300;
- Parrot netjes wegwerken. De plek waar ie nu zit is op zich wel prima, alleen is de plaatsing niet mooi afgewerkt;
- Chromen/zilveren tellerringen.

Ik twijfel bij de voor- en zijknipperlichten nog wel of ik helder wit moet nemen of de smoke-versie. Ik denk namelijk dat de smoke-versie helemaal niet zo slecht staat bij mijn lakkleur :). Tips en overwegingen zijn natuurlijk altijd welkom!
Laatst gewijzigd door Mikkie op 16 mar 2011, 17:11, 3 keer totaal gewijzigd.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Mikkie's 320d

Bericht door bjornc » 04 sep 2010, 10:26

Mooie wagen hoor!
Paar tips:

Verlagen.
Velgen 17", 18" of 19".

Rene08

Bericht door Rene08 » 04 sep 2010, 10:33

Nette auto, je plannen klinken ook goed! Parrot zou ik persoonlijk een ander plaatste geven. Wel goed af te lezen zo, alleen het bedienen lijkt me niet echt gemakkelijk en veilig :P

Grt, René

Mikkie

Bericht door Mikkie » 04 sep 2010, 10:34

Die tip heb ik hier al vaker gelezen inderdaad, probleem is alleen dat de drempels hier in de straat zo hoog zijn dat veel verlagen niet echt een optie is. Zo'n Eibach Pro setje kost niet de hoofdprijs, toch?

En 18" zou zeker leuk zijn, maar is budgettair even niet haalbaar op dit moment ;).
Laatst gewijzigd door Mikkie op 04 sep 2010, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 04 sep 2010, 10:35

Dacht ongeveer €150,- ex inbouw, en uitlijnen.
Totaal moet je denk ik op ca €300 rekenen.

Mikkie

Bericht door Mikkie » 04 sep 2010, 10:38

Rene08 schreef:Nette auto, je plannen klinken ook goed! Parrot zou ik persoonlijk een ander plaatste geven. Wel goed af te lezen zo, alleen het bedienen lijkt me niet echt gemakkelijk en veilig :P

Grt, René

Mwoah, even je hand door het stuur steken als je rechtdoor rijdt, is niet heel problematisch :). Probleem als ik 'm ga verhuizen is dat de afleesbaarheid geheid vermindert en dan gaat ie ergens anders m'n dash ontsieren, daar word ik ook niet heel vrolijk van. Nog even los van het geouwehoer dat ik ga krijgen met het verplaatsen van de bedrading :X. Het inbouwen van de Dension wordt al een hele onderneming voor een a-technisch persoon als ik x| -_-

Edit: net even gekeken en ik heb niet eens het gereedschap in huis om zelf de achterlichtunits te vervangen, dus dikke kans dat dat nog even blijft liggen...

Rene08

Bericht door Rene08 » 04 sep 2010, 10:55

Als je rechtdoor rijdt gaat het prima jah, maar wat als je gebeld wordt in een bocht? Kun je niet opnemen :P Haha, nee hoor, geintje.

Ik heb m'n parrot toendertijd in m'n middenconsole gehad. In dat vak waar je rollo zit. Past ie precies tussen. Draden valt best wel mee. Eigenlijk zit je hele middenconsole maar een paar kruiskopjes vast. En je dension is ook plug en play, daar ga je uitkomen!

Geniet van je wagen!

Grt, René

Mikkie

Bericht door Mikkie » 04 sep 2010, 10:59

Tnx voor het vertrouwen ;). Ik zal er nog eens over nadenken want als ie daar mooi tussen past is het natuurlijk wel prettig, ja.

Is er nog iemand met tips over de knipperlichten? Ik weet niet of ik wit of smoke ga nemen, maar gezien ik vanmiddag vrij ben wil ik eigenlijk straks nog naar HL Automotive rijden :D

Rene08

Bericht door Rene08 » 04 sep 2010, 11:06

Ik zou gewoon heldere nemen. Je hebt al een wat donkerdere auto waardoor als je smoke knipperlichten neemt het gelijk zo somber wordt. Echter past smoke wel in het geheel van een donkerdere auto.
Spoiler: Laat zien
Nu ben ik niet helemaal objectief, aangezien ik smoke zowieso niet zo mooi vind :r
Hier een foto van hoe mijn parrot voorheen zat.
Afbeelding
Grt, René

Frenkz

Bericht door Frenkz » 04 sep 2010, 11:39

Zo te zien een leuke auto in mooie staat :)

Hooguit andere velgen (grotere) aan de buitenkant
En als je voor een goede prijs een MF sportstuur tegenkomt, zou ik die ook zeker meenemen.

En nu lekker BMW rijden :driving: !

Leen
BimmerPortal Team

Bericht door Leen » 04 sep 2010, 12:22

Inderdaad ziet er goed uit. Heel veel veilige kilometers ermee. :zwaai:
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line

Jeroendg

Bericht door Jeroendg » 04 sep 2010, 12:48

Mikkie schreef:
Rene08 schreef:Nette auto, je plannen klinken ook goed! Parrot zou ik persoonlijk een ander plaatste geven. Wel goed af te lezen zo, alleen het bedienen lijkt me niet echt gemakkelijk en veilig :P

Grt, René

Mwoah, even je hand door het stuur steken als je rechtdoor rijdt, is niet heel problematisch :). Probleem als ik 'm ga verhuizen is dat de afleesbaarheid geheid vermindert en dan gaat ie ergens anders m'n dash ontsieren, daar word ik ook niet heel vrolijk van. Nog even los van het geouwehoer dat ik ga krijgen met het verplaatsen van de bedrading :X. Het inbouwen van de Dension wordt al een hele onderneming voor een a-technisch persoon als ik x| -_-

Edit: net even gekeken en ik heb niet eens het gereedschap in huis om zelf de achterlichtunits te vervangen, dus dikke kans dat dat nog even blijft liggen...
mooie wagen , en als ik jou een advies mag geven zou ik hem in het bovenste klepje plaatsen in je dashboard , klepje dicht niks te zien , daar is ook de zichtbaarheid goed. je kan eventueel altijd zelf een beugeltje maken en hem steken waar ik mijn Tel. houder heb zitten.
daarnaast of je nou je tellerplaat of je dashboard ''ontsiert'' maakt ook geen verschil , je hebt van parrot ook binnen spiegels hiervoor. werkt op batterij en bluetooth best ideaal. ze zijn ook nog eens automatisch dimmend en de microfoon en speakers zitten er al in.

Foto van waar mijn nokia houder zit :

Afbeelding

Mikkie

Bericht door Mikkie » 04 sep 2010, 15:27

Ik had toch de middag vrij dus heb maar meteen daad bij het woord gevoegd :D

Inmiddels andere achterlichtunits geplaatst, witte knipperlichten aan voor- en zijkant, zilvergrijze tellerringen en een nieuwe pook + pookhoes. Goede service van HL Automotive :). Overigens bewust niet voor de smoke-versie van knipperlichten gegaan. Die stonden op zich niet verkeerd, maar de achterlichtunit hadden ze alleen smoke met LED erin, en dat wil ik per se niet want vind het niet mooi. Zonder LED werd het wit (geen smoke uitvoering beschikbaar), en wilde het wel in één lijn houden. Dus prima zo :). Mocht ik er ooit nog anders over denken dan ben ik voor vier tientjes klaar, dus ook nog wel te overzien.

Foto's volgen binnenkort, weer even tijd maken om naar een mooie locatie te rijden.

Betreffende de velgen en verlaging: dat hou ik zeker in gedachten voor de toekomst. De gast die me bij HL Automotive heeft geholpen adviseerde ook Eibach Pro, dus die hou ik in gedachten.

Frenkz, bedankt voor de tip van het sportstuur. Zag een leuke liggen, maar toch weer 250 ex montage, dat is met echt even te gortig. Voor nu alweer genoeg ribben kwijt ;).

Jeroen, je hebt zeker een punt, want heel mooi zit ie nu ook niet. Ik ga toch maar eens kijken hoe het eruit zou zien als ik de parrot daar wegwerk. Wil kijken of ik 'm naast m'n sigarettenaansteker gepast krijg, dat vakje gebruik ik toch niet :).

Frenkz

Bericht door Frenkz » 04 sep 2010, 16:40

die 250,- bij HL zeker? ;) dat is een :///m: stuur, de gewone MF sportsturen kosten niet zo veel (heb er onlangs hier op het forum een aantal gezien :! voor een mooi prijsje.

benieuwd naar de pics ! ;)

Jeroendg

Bericht door Jeroendg » 04 sep 2010, 17:21

als het daar niet past zou je dat kastje van parrot is moeten open schroeven en kijken hoe groot de printplaat is die erin zit , wat anders mischien mogelijk is , is om er een stukje van de behuizing af te halen en deze daarna weer dicht te maken. dan zou die evt mischien wel passen.

Ben benieuwd , slim van je om alles in de ''smoke'' serie te houden , heeft toch een nettere uitstraling als alles van 1 lijn is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”