Nieuwe bandjes lopen aan...

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Retraxx

Nieuwe bandjes lopen aan...

Bericht door Retraxx » 05 sep 2010, 21:05

Heb vorige week nieuwe banden laten leggen maar nu lijkt 't net of m'n wagen lager ligt dan voorheen.
Het gaat om de achterbanden, 18 inch, merk is bridgestone potenza.
Als ik nu over een drempel rijd loopt t aan lijkt t wel. Dit kan toch niet? Het is precies dezelfde maat als m'n vorige bandjes (225/40/18). Ook past m'n hand nu niet meer tussen m'n wielkast en de velg.
M'n veren zijn goed dus wat kan er aan de hand zijn?

Robbel

Re: Nieuwe bandjes lopen aan...

Bericht door Robbel » 05 sep 2010, 21:34

dat je wagen lager ligt dan normaal is vreemd :?
dat er net ff wat minder ruimte tussen band en wielkast zit zou kunnen... elke band is net ff anders. Neem aan dat je nu een ander merk/type band hebt als voorheen iig?
maar zou toch eigenlijk nooit erg veel moeten schelen :?
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Jeroendg

Bericht door Jeroendg » 05 sep 2010, 22:01

het zou kunnen dat je vorige banden al zover versleten waren dat je het niet meer merkte.
In principe zou het nie zomaar moeten kunnen , lijkt wel alsof er aan de veren gerommeld is dan.

Welke banden had je hiervoor dan?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 05 sep 2010, 22:36

Elk type/merk band heeft een andere wang, drie maal raden waar een band in de meeste gevallen aanloopt :!

Voot mijn auto waar het allemaal heel nauw komt ben ik vantevoren bij de bandenboer geweest om samen met hem diverse wangen van banden te vergelijken zodat ik dit kon meenemen in de juiste bandenkeus voor mijn auto.

Weet je zeker dat je veren goed zijn ??

Retraxx

Bericht door Retraxx » 06 sep 2010, 08:09

Ja de veren zijn echt 100 % in orde.
De oude banden waren wel versleten maar niet helemaal kaal. Kan idd aan de wang liggen. De nieuwe banden zijn meer 'vierkant' denk ik tov de oude. Deze waren ronder, beetje 'gecupt' zeg maar. Het is alleen als ik van een drempel afga, als de wagen wat doorveert achter. Zal er mee moeten leven denk...

Jeroendg

Bericht door Jeroendg » 07 sep 2010, 11:37

ja andere zullen in enige mate gecupt zijn , overigens kan dit wil de binnekant van je wielkast en je band beschadigen.

Mischien een ideetje om ze beetje te laten uitrollen? heb je er nooit meer last van.
En band is nog te vervangen met schade maar een wielkast is een ander verhaal..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”