Passagierdeur niet open

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jay-rune

Passagierdeur niet open

Bericht door jay-rune » 06 sep 2010, 17:27

Probleem!

Laatste tijd heb ik wel vaker last dat de passagierdeur af en toe dienst weigert bij ontgrendeling van mijn deuren via CV of handmatig sleutel in bestuurdersdeur. Leek erop dat het slot af en toe vast zat en met een beetje wit-vet in het slot te spuiten was het probleem +-2 maanden weg.

Maar nu... Gister dus het zelfde probleem, weer vet erin, maar nu krijg ik hem dus helemaal niet meer open... Hij blijft op slot zitten. Hoe vaak ik ook met de deur speel, de cv, het knopje van vergrendeling in middenconsole of aan de klink (binnenzijde) trek. Hij wil NIET los.

Enig idee wat dit kan zijn en waarom hij niet los wil? Bestuurdersdeur gaat met de sleutel of klink binnenzijde wel open, ook met CV vergrendeld hij wel, maar open niet, mogelijk omdat de andere kant moeilijk aan het doen is.

Vrij vervelend trouwens als je vriendin buiten in de regen staat te wachten en de deur niet open gaat :P

JdM

Re: Passagierdeur niet open

Bericht door JdM » 06 sep 2010, 17:47

Ga maar eens een stuk rijden met de verwarming op 25 graden en op de beenruimte gericht zodat je interieur/gm5 module onder het dashboardkastje goed warm wordt.
Als dan de deur wel weer open wil gaan is je GM5 module kapot.

Carthago

Bericht door Carthago » 07 sep 2010, 00:58

Klinkt inderdaad als een kapotte module idd. Had ik ook bij mijn vorige e46 coupe, het is ook een heel veel voorkomend probleem bij de e46. Bij mij ging hij kapot, toen 2 weken later deed hij het weer voor een half jaar, daarna ging die weer kapot en bleef kapot.

Een nieuwe module is heel duur. Je kan geloof ik ook een condensatortje in duitsland bestellen voor een paar euro en die op je huidige module solderen (en dus de oude eraf halen).

JdM

Bericht door JdM » 07 sep 2010, 10:59

Nou, dat gaat je met een "condensatortje" niet lukken hoor ;)
Je hebt dan gewoon twee nieuwe relais nodig op de print, ik ken toevallig wel iemand die ze repareert :fuit:

Reloader

Bericht door Reloader » 07 sep 2010, 14:22

hoor je t motortje wel?

ik heb t namelijk ook wel eens, maar ik hoor heel duidelijk de motor in de deur wel, een 2e keer de deur openen en het werkt wel.

ik heb al gehoord dat er een soort rubberen ring om het pennetje zit die kapot kan zijn en dat daardoor het pennetje niet omhoog kan/ wil

wat er waar van is weet ik nog niet, maar k ga van het weekend denk ik even mijn deur paneel eraf halen

Carthago

Bericht door Carthago » 07 sep 2010, 17:32

JdM schreef:Nou, dat gaat je met een "condensatortje" niet lukken hoor ;)
Je hebt dan gewoon twee nieuwe relais nodig op de print, ik ken toevallig wel iemand die ze repareert :fuit:
Ok dan was het, het relais, heb ik me vergist ;)

jay-rune

Bericht door jay-rune » 08 sep 2010, 19:30

Vond het alleen vreemd dat de passagiersdeur aan de binnenkant ook niet te ontgrendelen was dmv de klink, en de bestuurdersdeur wel.

Ook toevallig dat bij de vorige keer het smeren van de deur het probleem 2 maanden verholpen heeft. Maar nu staat hij bij de garage, en meld de monteur (geen bmw garage) dat de bestuurdersdeur nu ook niet met de klink ontgrendeld kan worden.

Bij vergrendelen van de deur hoor ik wel dat hij hem nogmaals in het slot wil trekken, maar bij ontgrendelen hoor ik alleen heel zacht een relais schakelen die ws de interieurverlichting inschakeld, maar verder gebeurd er in de deur niets.

Wat kost zo`n GM5-Module ongeveer?

Reloader

Bericht door Reloader » 08 sep 2010, 19:50

de module is vrij duur, maar hier op t forum zit iemand die ze voor een leuke prijs repareert :)

JdM

Bericht door JdM » 09 sep 2010, 14:51

En om ervoor te zorgen dat je je passagiersdeur wel open krijgt:
Zorg ervoor dat je je auto eenmaal een keer open hebt met de cv (ik hoop dat dat nog lukt! Anders zou je een keer rustig tegen de module aan moeten tikken, soms schakelt hij dan nog wel een keer)
Trek daarna meteen zekering 60 eruit (zentrallverriegelung).
Je CV werkt nu niet meer, maar je kunt nu de deuren op de ouderwetse wijze met de knopjes indrukken vergrendelen en ook weer openen met de hendels vanuit de binnenzijde.
Het is een noodoplossing, maar deze werkt wel.

jay-rune

Bericht door jay-rune » 09 sep 2010, 16:17

Afspraak is gemaakt voor reparatie bij JdM, en met het vertrouwen daarin mag dit topic afgerond worden :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”