Welk (Haynes) boek kan ik het beste aanschaffen?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Moonbase

Welk (Haynes) boek kan ik het beste aanschaffen?

Bericht door Moonbase » 06 sep 2010, 20:39

Even een vraagje, ik wil graag een boek aanschaffen wat stap voor stap het onderhoud van mijn E46 (zoals bijv. een olieservice) beschrijft. Vooral de aandraaimomenten en andere specifieke info vind ik belangrijk.
Nu dacht ik aan de Haynes manuals maar weet niet welke ik het best kan kopen. Mijn E46 is een 316i van 01-2001 met een M43 motor.

Ik heb de volgende titels gevonden:
- Haynes BMW 3 series & Z4 US uitvoering 1999-2005 (Haynes 18022)
- Haynes BMW 3 series benzine september 1998-2003 (Haynes 4067)

Ik neig naar de laatste, maar dit is volgens de foto op de kaft een engels model (RHD), daarom misschien toch de US uitvoering? Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er nog andere (betere) boeken verkrijgbaar?

colderon

Re: Welk (Haynes) boek kan ik het beste aanschaffen?

Bericht door colderon » 05 okt 2010, 09:19

Indien je geintreseerd bent in het ontwerp van de auto en wat de afzonderlijke apparaten doen en werken en ook een beetje hoe je iets moet reapreren, ben je beter uit met een Bentley boek, Wil je de auto alleen "Strippen" dus repareren zonder te veel vragen en uitleg over hoe of wat, ben je beter af met een Haynes boek. Wil je alles precies repareren zoals BMW het voorschrijft koop een TIS dvd op internet en ETK dvd voor de onderdelen catalogus. Veel plezier met lezen :zwaai:

doezel
Contacteer:

Re: Welk (Haynes) boek kan ik het beste aanschaffen?

Bericht door doezel » 05 okt 2010, 15:22

bij http://www.realoem.com staan ook alle onderdelen

en kijk eens hier: http://www.bmwportal.nl/aangeboden-f407 ... 14306.html :-)
Dat Haynes boek heeft me ook veel geholpen. Volgens mij staan in het US boek geen 4-cyl motoren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”