Speakers
Speakers
Van het weekend 700 watt 5 kanaals versterker van Hifonics in mijn touring gemonteerd..... had er meteen bijpassende 16 cm composetjes aangeschaft.... Achter heb ik die kunnen monteren,alleen voor passen ze natuurlijk niet....Nu zoek ik een setje voor voor die wel passen... Maar die wel een flinke bas aankunnen.... iemand suggesties?
- Dominic-Breda
Re: Speakers
zoals ik al vaker heb verteld, ik heb voor rainbow (past precies voor de e46) 16 cm speakers, en geven echt een zware bas.
klinkt ook goed.
klinkt ook goed.
audiosystem heeft ook een pasklare set, heeft te maken met die 3 punts montage ipv 4 x|
of
http://bavariansoundwerks.com/
of
http://bavariansoundwerks.com/
- largeproject
- Contacteer:
16cm gaat voorin ook passen , daar zijn verloopringen voor te verkrijgen op de markt.
- Dominic-Breda
- erikselhorst
In principe past iedere 16cm (compo) speaker in een e46. Alleen zul je er inderdaad adapterringen bij aan moeten schaffen. Denk er bij de diepte van de speakers aan dat je niet dieper gaat 6,5cm, anders zul je in je deuren moeten gaan slijpen.
Feit blijft dat diepe speakers over het algemeen een diepere bass geven, omdat ze meer speling hebben (even afgezien van het dempen van je deur zelf).
Het beste resultaat krijg je uiteraard met een goede subwoofer. In dat geval kun je je standaard speakers gewoon laten zitten. Je moet ze dan alleen wel aansturen via een externe versterker om goed resultaat te krijgen (lees: genoeg aansturingsvermogen en af filteren boven de 80/100hz).
Feit blijft dat diepe speakers over het algemeen een diepere bass geven, omdat ze meer speling hebben (even afgezien van het dempen van je deur zelf).
Het beste resultaat krijg je uiteraard met een goede subwoofer. In dat geval kun je je standaard speakers gewoon laten zitten. Je moet ze dan alleen wel aansturen via een externe versterker om goed resultaat te krijgen (lees: genoeg aansturingsvermogen en af filteren boven de 80/100hz).
Oke diepere speaker diepere bass?
Hoe verklaar jij actieve subwoofers dan..

Hoe verklaar jij actieve subwoofers dan..

Laatst gewijzigd door Dnl op 14 sep 2010, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd..
Reden: Quote verwijderd..
- erikselhorst
Gaan we nou een welles/nietus discussie beginnen?
Even een korte uitleg van het principe 'speakers'. Hoe meer bewegingsvrijheid een woofer (karton/kunstof conus idee), hoe meer bass een speaker in theorie kan weergeven. Dus hoe dieper een speaker is (die is natuurlijk niet alleen afhankelijk van de oppervlakte maar ook de grootte van de magneet etc etc), hoe meer bass.
Een subwoofer (aktief of passief) speelt alleen toongebieden af onder een bepaald aantal hertz, maar kan weldegelijk ook hogere tonen afspelen.
Zie hier, de verklaring...
Even een korte uitleg van het principe 'speakers'. Hoe meer bewegingsvrijheid een woofer (karton/kunstof conus idee), hoe meer bass een speaker in theorie kan weergeven. Dus hoe dieper een speaker is (die is natuurlijk niet alleen afhankelijk van de oppervlakte maar ook de grootte van de magneet etc etc), hoe meer bass.
Een subwoofer (aktief of passief) speelt alleen toongebieden af onder een bepaald aantal hertz, maar kan weldegelijk ook hogere tonen afspelen.
Zie hier, de verklaring...
Hoe zit het met de Axton E46 speakers?? die kosten ongeveer 120 euro en is ook pasklaar set. ben wel benieuwd naar deze set qua geluid kwaliteit en bereik.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
- Marvin 328iT
Let er wel op dat de meeste composetjes 6.5" zijn, en dat is 16,5cm!
BMW gebruikt zelf 16cm, dus ook al gebruik je pasringen....je moet dan echt nog wel wat zagen/vijlen/frezen aan het speakerframe, en/of deurpaneel om het netjes pas te krijgen.
En ik weet het uit ervaring...had zelf eerst een Canton 6.5" composet icm pasringen liggen...maar dat was dus geen plug 'n play
gr.
Marvin
BMW gebruikt zelf 16cm, dus ook al gebruik je pasringen....je moet dan echt nog wel wat zagen/vijlen/frezen aan het speakerframe, en/of deurpaneel om het netjes pas te krijgen.
En ik weet het uit ervaring...had zelf eerst een Canton 6.5" composet icm pasringen liggen...maar dat was dus geen plug 'n play

gr.
Marvin
En ook die krijg je er gewoon in als je met een dremeltje drie kleine hoekjes uit de speakerrring haalt.
Uiteraard niet in de deuren knoeien, maar aan de speaker ;D
16cm past inderdaad met alleen adapterringen.
16,5cm moet je ietsje aanpassen aan de metalen ring om de speaker heen.
Ik ben van mening dat de meeste pasklare oplossingen een stuk minder zijn dan een even duur setje wat gewoon universeel 16 of 16,5 is.
Uiteraard niet in de deuren knoeien, maar aan de speaker ;D
16cm past inderdaad met alleen adapterringen.
16,5cm moet je ietsje aanpassen aan de metalen ring om de speaker heen.
Ik ben van mening dat de meeste pasklare oplossingen een stuk minder zijn dan een even duur setje wat gewoon universeel 16 of 16,5 is.
Een speaker upgrade met 10 speakers voor 600 dollar.. Zo duur is dat niet. 60 dollar per speaker?! Ze zijn wel echt kneitertje goed.
Mercedes!!?? HHHAHAhahAHAHaaa... Nee, dank je!

je eerste reactie op een topic van 4 maanden oud 
@hieronder, sh** happens

@hieronder, sh** happens
Laatst gewijzigd door Reloader op 14 feb 2011, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Überhaupt eerste reactie op een forum... Zag het inderdaad nadat ik gepost had.. My bad (| !!
Mercedes!!?? HHHAHAhahAHAHaaa... Nee, dank je!

Heb ik nog een setje pasringen voor je
Zie verkooptopic
Focal is de bom btw!!!

Zie verkooptopic
Focal is de bom btw!!!