Coming Home/Leaving Home optie

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Timo79

Coming Home/Leaving Home optie

Bericht door Timo79 » 30 sep 2010, 12:56

Hi Guys,

Ik heb een E87 die best wel uitgebereid is met idrive,lichtpakket,lichtsensor etc etc..Nu is het zo dat mijn lichten automatisch kunnen inschakelen wanneer ik contact maak..maar wanneer ik de sleutel uit het contact haal en de deuren open dan gaan de lichten ook uit..En wat ik nou graag wil is dat de lichten aanblijven en dan een paar seconden later uitschakelen na het indrukken van de key, en uiteraard ook wanneer ik naar de auto loop en via mijn sleutel de portieren open en dan de de lichten direct inschakelen...Ik neem dat dat te programeren is??zo ja waar kan ik dat doen?

gr

Timo

Kartmans

Re: Coming Home/Leaving Home optie

Bericht door Kartmans » 24 okt 2010, 19:22

Bij settings in de iDrive kun je dat vinden, en ik geloof dan bij verlichting of iets dergelijks in het Engels. Daar kun je instellen of je lampen 10, 30, of 60 seconden blijven branden.

bkw38

Bericht door bkw38 » 24 okt 2010, 19:38

Dat settings heb ik dan ook alleen wanneer ik mijn deur open doe dan gaat ook mijn lichten uit.. Volgens mij heb je hiervoor een module nodig?
E60 530D

Martijnvb

Bericht door Martijnvb » 31 dec 2010, 23:55

Leaving home zit voor zover ik weet niet op de 1serie (althans ik kan het ook nergens vinden).

De coming home functie activeer je door de richtingaanwijzerspalk naar je toe trekken (alsof je dus groot licht flitst), de lampen gaan dan branden en na de ingestelde tijd uit.
Gr, Martijn

speters

Bericht door speters » 19 apr 2011, 09:35

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
Klopt, de lampen gaan niet aan als je de deur ontgrendeld als je weg wilt rijden..

De coming home is bij I-drive inte stellen en toetepassen zoals Martijvb benoemt, je moet dan al wel het contact hebben verbroken..

Motor uit-contact eraf-groot licht hendel na je toe halen-lampen gaan aan- deur vergrendelen- lampen uit na ingestelde tijd

Pinballraw

Bericht door Pinballraw » 03 jun 2011, 19:24

Wel heb ik eens gehoord dat mensen een kabeltje hadden getrokken naar het lampje boven je voeten mat. :!

Dnl

Bericht door Dnl » 07 jun 2011, 12:53

Als ik de auto open klik, branden mijn lampen al netjes.
Wel stadslicht trouwens en de achterlampen. Voor mij meer dan genoeg als het ergens (te) donker is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”