Levensduur bmw
Levensduur bmw
Mijn auto heeft bijna twee ton gelopen en is uit '99.
Natuurlijk hangt het er vanaf hoe de vorige eigenaar met hem omgegaan is en hoe ik er zelf ik loop.
Maar hoelang kun je ongeveer, onder goeie omstandigheden, met je auto blijfen rijden zonder dat je echt hele extreme uitgaven moet doen.
Ik weet dat dit een hele brede vraag is maar graag jullie gedachten hierover
Natuurlijk hangt het er vanaf hoe de vorige eigenaar met hem omgegaan is en hoe ik er zelf ik loop.
Maar hoelang kun je ongeveer, onder goeie omstandigheden, met je auto blijfen rijden zonder dat je echt hele extreme uitgaven moet doen.
Ik weet dat dit een hele brede vraag is maar graag jullie gedachten hierover
Re: Levensduur bmw
Is het een diesel of benzine, ook niet onbelangrijk.
Dit is een heel persoonlijk iets. De een zal zeggen dat je nog heel lang kunt rijden met de auto en de ander zal zeggen dat je veel onderhouds kosten tegemoet kunt gaan zien de komende tijd. Ook een kwestie van een beetje geluk hebben en zeker ook hoe je ermee omgaat.
Persoonlijk zou ik nooit met een auto die 2ton heeft gelopen willen rijden.
Ik selecteer bij de aankoop van mijn auto's altijd goed op weinig kilometers. Heel gek veel rij ik niet dus als ik een auto wegdoe na een aantal jaar heeft die auto nog nooit veel gelopen. Ik heb nog nooit enige gekke uitgaven gehad aan mijn auto's wat betreft dingen die kapot gaan behalve normaal onderhoud natuurlijk. Ik weet gewoon zeker dat dit komt omdat ik goede auto's uitkies met weinig kilometers en ze vervolgens goed onderhoud.
Maar er zullen dus ook vast mensen zijn die goede ervaring hebben met auto's die een hoge kilometerstand hebben.
Laat het duidelijk zijn dat een auto met hoge kilometerstand uiteraard meer kans heeft op grotere slijtagedelen/kosten.
Dit is een heel persoonlijk iets. De een zal zeggen dat je nog heel lang kunt rijden met de auto en de ander zal zeggen dat je veel onderhouds kosten tegemoet kunt gaan zien de komende tijd. Ook een kwestie van een beetje geluk hebben en zeker ook hoe je ermee omgaat.
Persoonlijk zou ik nooit met een auto die 2ton heeft gelopen willen rijden.
Ik selecteer bij de aankoop van mijn auto's altijd goed op weinig kilometers. Heel gek veel rij ik niet dus als ik een auto wegdoe na een aantal jaar heeft die auto nog nooit veel gelopen. Ik heb nog nooit enige gekke uitgaven gehad aan mijn auto's wat betreft dingen die kapot gaan behalve normaal onderhoud natuurlijk. Ik weet gewoon zeker dat dit komt omdat ik goede auto's uitkies met weinig kilometers en ze vervolgens goed onderhoud.
Maar er zullen dus ook vast mensen zijn die goede ervaring hebben met auto's die een hoge kilometerstand hebben.
Laat het duidelijk zijn dat een auto met hoge kilometerstand uiteraard meer kans heeft op grotere slijtagedelen/kosten.
Re: Levensduur bmw
Hoe hoger de kilometerstand hoe meer slijtage dus hoe groter de kans op meer onderhoud. Zo simpel is het.
Wanneer deze 'kritieke' grens overschreden wordt hangt af van het model auto, de staat van onderhoud en het rijgedrag van de vorige bestuurders. Zo heeft de ene auto pas na 300.000 km enig groot onderhoud nodig en andere al na 150.000 km. Bij groot onderhoud bedoel ik dan turbo, automaat, brandstofpomp, injectoren, cardan, vanos etc etc.
Toch koop ik mijn auto's altijd met veel kilometers op de klok (mijn 330d heeft nu 299xxx). Dit valt soms voordelig uit en soms niet (helaas is mijn e46 een negative trendsetter). Feit is wel dat als je een auto met veel kilometers op de klok koopt ( of langer doorrijdt in je eigen) je weer minder afschrijft. Waar de één 3500 per jaar afschrijft, schrijf ik bijvoorbeeld 2000 af en heb 1500 méér onderhoud.
Of je wel of niet door wilt rijden zou mijn inziens af moeten hangen of je tot nu toe tevreden bent over de auto. Als je 100% tevreden bent zou ik enig groot onderhoud voor lief nemen. Koop je een andere heb je namelijk weer meer afschrijving en onzekerheid over de staat van onderhoud.
Wanneer deze 'kritieke' grens overschreden wordt hangt af van het model auto, de staat van onderhoud en het rijgedrag van de vorige bestuurders. Zo heeft de ene auto pas na 300.000 km enig groot onderhoud nodig en andere al na 150.000 km. Bij groot onderhoud bedoel ik dan turbo, automaat, brandstofpomp, injectoren, cardan, vanos etc etc.
Toch koop ik mijn auto's altijd met veel kilometers op de klok (mijn 330d heeft nu 299xxx). Dit valt soms voordelig uit en soms niet (helaas is mijn e46 een negative trendsetter). Feit is wel dat als je een auto met veel kilometers op de klok koopt ( of langer doorrijdt in je eigen) je weer minder afschrijft. Waar de één 3500 per jaar afschrijft, schrijf ik bijvoorbeeld 2000 af en heb 1500 méér onderhoud.
Of je wel of niet door wilt rijden zou mijn inziens af moeten hangen of je tot nu toe tevreden bent over de auto. Als je 100% tevreden bent zou ik enig groot onderhoud voor lief nemen. Koop je een andere heb je namelijk weer meer afschrijving en onzekerheid over de staat van onderhoud.
Re: Levensduur bmw
Ik rij een benzinne uit 99.
Ben erg tevreden hoe hij rijd maar geen 100%.
Hij houd wat in als ik gas geef en het schakelen gaat ook niet altijd even soepel.
in de afgelopen twee maand heb ik onegveer 1100 euro uitgegvevn aan onder andere velgen, verlagen, audio en mijn neus heb ik helemaal zwart(gril, knipperlichten en lampen)
Dus aan de ene kant vind ik het zonde om een andere te kopen. Ik heb hem gekocht toen had hij 165000 gelopen en dat was vorig jaar februari. Ook voor de verkoop krijg je er minder voor lijkt mij als hij over de twee ton zit.
Ik vind vind dit model echt heel erg mooi en zou dan een ook eentje uit 2000 kopen. en dan het liefst een coupe.
Maar die zijn ook best lastig aan te komen voor een rdelijke prijs(6 a 7000)
heeft iemand hier een adresje voor behalve de standaard marktplaats sites????Zodat ik een beetje rond kan kijken...
Ben erg tevreden hoe hij rijd maar geen 100%.
Hij houd wat in als ik gas geef en het schakelen gaat ook niet altijd even soepel.
in de afgelopen twee maand heb ik onegveer 1100 euro uitgegvevn aan onder andere velgen, verlagen, audio en mijn neus heb ik helemaal zwart(gril, knipperlichten en lampen)
Dus aan de ene kant vind ik het zonde om een andere te kopen. Ik heb hem gekocht toen had hij 165000 gelopen en dat was vorig jaar februari. Ook voor de verkoop krijg je er minder voor lijkt mij als hij over de twee ton zit.
Ik vind vind dit model echt heel erg mooi en zou dan een ook eentje uit 2000 kopen. en dan het liefst een coupe.
Maar die zijn ook best lastig aan te komen voor een rdelijke prijs(6 a 7000)
heeft iemand hier een adresje voor behalve de standaard marktplaats sites????Zodat ik een beetje rond kan kijken...
Re: Levensduur bmw
Je hoord bij oudere BMW's wel eens dat iets bij de aandrijving kapot gaat. Ken twee mensen die een oude BMW (E30/E36) hebben (gehad). Rond de 260.000 kilometer iets aan de aandrijving. E36 320 cardanas kapot (van sloop afgehaald 25-50 euro laten maken . E30 318 onbekend. Maar betreft de degelijkheid; simpel, kijk om je heen hoeveel oude BMW's er nog rondrijden. De oudste E36's stammen ook alweer uit begin jaren 90. Kijk eens hoeveel er daar nog van rondrijden zowel 4 cilinder als 6 cilinder. Kan ik bij veel andere merken toch niet zeggen.
Re: Levensduur bmw
En dat terwijl er toch een stuk minder verkocht zijn dan bijvoorbeeld Golfjes en Astra's.
Re: Levensduur bmw
Skip,
Als het een rationeel besluit moet zijn (dus op basis van kosten) dan:
- Verkopen van een auto binnen 2 jaar na aankoop is nooit 'voordelig'. Dit omdat er gewoon een verschil zit tussen de inkoop en verkoopprijs van een auto (ergo de marge van de handelaar). Zodra je de auto koopt ben je meteen een paar duizend kwijt op grond van deze marge. Dus je afschrijving in jaar 2 en verder zijn beduidend lager dan in het eerste jaar.
- Eerst veel investeren en daarna meteen wegdoen is ook niet handig, dat geld krijg je er gewoon niet voor terug. Tenzij je natuurlijk alles om kunt bouwen naar je andere auto.
- een BMW kan veel langer mee dan 200.000 km, ook een benzine.
Mijn inziens weegt bovenstaande zwaarder dan je auto over een bepaalde kilometergrens te rijden. Ik zou gewoon je auto motorisch laten nakijken en hem 100% maken. Een auto heeft naast al het optische (waar je veel aan uitgegeven hebt) ook motorisch onderhoud nodig.
Mocht je echter liever een ander model / motorisering willen rijden, tja dan is het al snel geen rationeel besluit meer
Als het een rationeel besluit moet zijn (dus op basis van kosten) dan:
- Verkopen van een auto binnen 2 jaar na aankoop is nooit 'voordelig'. Dit omdat er gewoon een verschil zit tussen de inkoop en verkoopprijs van een auto (ergo de marge van de handelaar). Zodra je de auto koopt ben je meteen een paar duizend kwijt op grond van deze marge. Dus je afschrijving in jaar 2 en verder zijn beduidend lager dan in het eerste jaar.
- Eerst veel investeren en daarna meteen wegdoen is ook niet handig, dat geld krijg je er gewoon niet voor terug. Tenzij je natuurlijk alles om kunt bouwen naar je andere auto.
- een BMW kan veel langer mee dan 200.000 km, ook een benzine.
Mijn inziens weegt bovenstaande zwaarder dan je auto over een bepaalde kilometergrens te rijden. Ik zou gewoon je auto motorisch laten nakijken en hem 100% maken. Een auto heeft naast al het optische (waar je veel aan uitgegeven hebt) ook motorisch onderhoud nodig.
Mocht je echter liever een ander model / motorisering willen rijden, tja dan is het al snel geen rationeel besluit meer
Re: Levensduur bmw
Mijn 320D heb ik ook gekocht omdat ie weinig gelopen had, 223k. Van de Citroëns die ik daarvoor reed, was ik gewend dat alles onder de 3 ton een fijn lage km-stand was. Pas toen ik me in de BMW's ging verdiepen bleek dat er mensen zijn die 223k veel vinden...Persoonlijk zou ik nooit met een auto die 2ton heeft gelopen willen rijden.
Ik selecteer bij de aankoop van mijn auto's altijd goed op weinig kilometers
Raar eigenlijk, ik heb het idee dat e46's auto's zijn die erg lang mee kunnen en die vooral hele standaard problemen hebben die ze echt allemaal krijgen.
Re: Levensduur bmw
Je hebt ook wel gelijk reint,
Toch heb ik wel het voordeel gehad mijn auto in de tijd te hebben kunnen kopen voor een goed prijsje.
Mijn vriendin werkte toen bij toyota en heb hem voor de inkoopsprijs kunnen kopen. Dus dat geld verlies ik niet.
Ipv een sedan zou ik een coupe willen. De wielen kan ik overzetten en de audio ook.
Ik weet of dat ook kan met de knipperlichten en de grill.
Ik vind het wel een goed idee om hem motorisch na te laten kijken. Want ik ben echt heel erg tevreden om hoe hij er uit ziet(op wat kleine schades aan de lak na).
Dus ik zou een andere kopen om de km en de snelheid. heb een 318. en zou graag wat meer paardjes onder m'n kont willen.
Vind het echt moeilijk.. Verstandig is het om hem gewoon te houden maar ik weet niet of jullie het herkennen maar ik wil steeds wat meer en wat beter.
Het jeukt haha..
Toch heb ik wel het voordeel gehad mijn auto in de tijd te hebben kunnen kopen voor een goed prijsje.
Mijn vriendin werkte toen bij toyota en heb hem voor de inkoopsprijs kunnen kopen. Dus dat geld verlies ik niet.
Ipv een sedan zou ik een coupe willen. De wielen kan ik overzetten en de audio ook.
Ik weet of dat ook kan met de knipperlichten en de grill.
Ik vind het wel een goed idee om hem motorisch na te laten kijken. Want ik ben echt heel erg tevreden om hoe hij er uit ziet(op wat kleine schades aan de lak na).
Dus ik zou een andere kopen om de km en de snelheid. heb een 318. en zou graag wat meer paardjes onder m'n kont willen.
Vind het echt moeilijk.. Verstandig is het om hem gewoon te houden maar ik weet niet of jullie het herkennen maar ik wil steeds wat meer en wat beter.
Het jeukt haha..
Re: Levensduur bmw
Nou de mijne heeft nu 317.000 km erop staan gekocht met cq 250.000 km
het is een 330d tot het uiterste gechipt , heb alles al vervangen zowat , turbo, 2x koppeling , meerdere verstuivers , meerdere cardan as rubbers , meerdere motorsteunen ,remschijven en remblokken meerdere sets , meerdere sets banden rondom .
spruitstuk etc etc kosten plaatje cq 7000 euro in ander half jaar tijd ..
Dan moet ik er bij zeggen dat ik een vrij zwaare voet heb ..
het is een 330d tot het uiterste gechipt , heb alles al vervangen zowat , turbo, 2x koppeling , meerdere verstuivers , meerdere cardan as rubbers , meerdere motorsteunen ,remschijven en remblokken meerdere sets , meerdere sets banden rondom .
spruitstuk etc etc kosten plaatje cq 7000 euro in ander half jaar tijd ..
Dan moet ik er bij zeggen dat ik een vrij zwaare voet heb ..
Re: Levensduur bmw
Het is idd maar hoe je er mee om gaat en hoeveel je er voor over hebt.
Toch ben ik al die kosten het liefst voor. maar goed.. de tijd zal het leren.
ook kan ik niet echt een coupe e46 vinden voor een mooi prijsje met weinig km.
Zat te denken aan max 7000..
Iemand hier adresjes voor?
Toch ben ik al die kosten het liefst voor. maar goed.. de tijd zal het leren.
ook kan ik niet echt een coupe e46 vinden voor een mooi prijsje met weinig km.
Zat te denken aan max 7000..
Iemand hier adresjes voor?
Re: Levensduur bmw
Een BMW kan super lang mee mits je natuurlijk goed onderhoud doet. Maar wat ik mij afvraag is, waarom je voor meer dan 1000 euro je auto laat verbouwen zodat hij er uit ziet zoals jij wilt ipv dat je hem eerst na laat kijken en de boel aanpakt als het kan en dat je dan pas de boel optisch gaat verbouwen? Als je eerst het onderhoud doet of de auto na laat kijken dan weet je precies wat voor vlees je in de kuip hebt.
Mocht dat allemaal goed zijn en je onderhoud je auto goed en je behandeld heb goed dan gaat hij echt lang mee. Mijn 320d stond op 362000km toen ik hem verkocht en hij deed het erg goed. Natuurlijk heb ik draagarmrubbers rondom vervangen en rubbers van het subframe en de hoge drukpomp en wat kleine dingen maar ik ging er gewoon goed mee om. En 2x nurburgring en op de autobahn gewoon 30 minuten volgas 212km/uur, geen centje pijn. Je moet altijd wel netjes warmrijden en in het geval van een diesel met turbo, altijd even de motor laten draaien stationair voordat je hem uitzet zodat de turbo kan uitspinnen. Onderhoud heb je met elke auto en met een benzine variant dan is dat echt niet superveel en tja natuurlijk kan je dingen krijgen aan je ophanging maar dat kan ook met een nieuwere tweede hands..ook daarin geldt hoe ga je er mee om? met 80 over een drempel is doorgaans toch niet zo goed voor je auto..bijvoorbeeld.
Succes ermee!
Mocht dat allemaal goed zijn en je onderhoud je auto goed en je behandeld heb goed dan gaat hij echt lang mee. Mijn 320d stond op 362000km toen ik hem verkocht en hij deed het erg goed. Natuurlijk heb ik draagarmrubbers rondom vervangen en rubbers van het subframe en de hoge drukpomp en wat kleine dingen maar ik ging er gewoon goed mee om. En 2x nurburgring en op de autobahn gewoon 30 minuten volgas 212km/uur, geen centje pijn. Je moet altijd wel netjes warmrijden en in het geval van een diesel met turbo, altijd even de motor laten draaien stationair voordat je hem uitzet zodat de turbo kan uitspinnen. Onderhoud heb je met elke auto en met een benzine variant dan is dat echt niet superveel en tja natuurlijk kan je dingen krijgen aan je ophanging maar dat kan ook met een nieuwere tweede hands..ook daarin geldt hoe ga je er mee om? met 80 over een drempel is doorgaans toch niet zo goed voor je auto..bijvoorbeeld.
Succes ermee!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Levensduur bmw
Hoeveel mensen hebben hier al ruim meer dan 2 ton gereden met een N42 motor?
Re: Levensduur bmw
heb wel ervaring met over de 2ton met een m43 motor:P
Re: Levensduur bmw
Ben het ook eens met je MarioTT. Heb hem ook eerst laten checken..en hij is goed. Dus het geld is niet in iets gestoken wat de moeite niet waard was. Ik vind het ook jammer dat hij niet snel is. 318i.Mario TT schreef:Maar wat ik mij afvraag is, waarom je voor meer dan 1000 euro je auto laat verbouwen zodat hij er uit ziet zoals jij wilt ipv dat je hem eerst na laat kijken en de boel aanpakt als het kan en dat je dan pas de boel optisch gaat verbouwen? Als je eerst het onderhoud doet of de auto na laat kijken dan weet je precies wat voor vlees je in de kuip hebt.
Heb al gedacht en gekeken om het te laten chippen maar dat heeft weinig zin met mijn model.
Ik dnek dat ik niet moet zeiken en er gewoon blij moet zijn hoe hij nu is haha..
Maar steeds iets beters, sneller of mooier willen hebben was de reden eigenlijk voor mijn vraag..
Maar zoals ik zei, ik ben tevreden nu...