Advies gevraagd, wel of niet doen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Mike.C

Advies gevraagd, wel of niet doen

Bericht door Mike.C » 13 okt 2010, 17:55

Hallo forumleden,

Heb mij reeds aangemeld op het E36 forum, want ik heb een E36 328i. Nu heb ik de mogelijkheid om deze 1 op 1 in te ruilen met een mooie zilveren E39 530D station met een aantal mankementen, namelijk:

* Auto trilt bij 120 km/ph.
* Auto trilt bij remmen (bij doorremmen is het weg).
* De apart te openen achterruit in de kofferklep werkt niet.
* Missende pixels op de boordcomputer (klein mankement, uiteraard niet ernstig genoeg om voor te laten staan).

En nog het volgende verhaal wat hij mij vertelde:

"Een nog een puntje waardoor ik wel eens gestrand ben op de snelweg... Dit verhaal vertelde de anwb knakker me...
De tank loopt over de cardanas heen... en bestaat eigenlijk dus als het ware uit twee delen...
Maar het pompje dat de diesel van de ene naar de andere kant pompt is stuk... dus je moet al tanken als het metertje 15 liter aangeeft... ik wist dit ook niet toen ik hm kocht... en daar stond ik dus op de snelweg zonder diesel...
Maja.. ik haal nog steeds 700km op de rest van de tank... "

Zijn dit mankementen waarvoor ik de auto zou moeten laten staan?

Ik wil graag diesel gaan rijden omdat ik iedere dag van zoetermeer naar haarlem rijdt voor mijn werk en dus diesel wil gaan rijden ivm brandstofkosten (en uiteraard wat luxer en groter).

Iemand die mij kan/wil adviseren hierover?

Hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.

gr Mike

Mario TT

Re: Advies gevraagd, wel of niet doen

Bericht door Mario TT » 13 okt 2010, 21:42

Wat is je 328i waard?

Ik denk dat je minimaal aan een reparatiebedrag zit van 1500 euro, mits je ophanging goed is.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Siemi

Bericht door Siemi » 13 okt 2010, 22:13

Of de deal vanuit financieel opzicht zinvol is, kan ik niet beoordelen. Wat ik je wel kan vertellen is dat een een 530d geniaal lekker rijdt, zeker ten opzichte van een 328i. Het is alleen wel een totaal andere auto. Een e39 is meer een auto voor lange ritten, terwijl een e36 vooral sportief is. Dat merk je terug in het comfort en dergelijke.

De pixels in de km teller kun je voor 120 euro laten fixen. Ga vooral niet voor een nieuwe tellerunit, want die is heel veel duurder en vrijwaardt je niet van nieuwe problemen. Pixelreparatie wel.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

Buyuk

Bericht door Buyuk » 28 okt 2010, 03:40

Een 530d rijd heel anders dan een 328. Ten eerste harder, veel comfortabeler, meer extra's in de meeste gevallen.
Nu het trillen, het kan veel oorzaken hebben

- velgen krom?
- draagarm?
- draagarmrubbers?
- stuurkogels?
- fuseekogels?

* De apart te openen achterruit in de kofferklep werkt niet.

Is dat wel ECHT nodig? Zoja kijken naar een ander, zo nee elk schoonheid heeft zijn fout.

Vooral qua verbruik zal je veel merken.
Als ik 110-120 rij op snelweg met mijn cruise control aan, dan rijd de mijne netjes 1 op 15-16
Pixels waren zover ik het nog herinner voor 75 euro opgelost. Ik had via Marktplaats een gevonden.

Maar aan de andere kant is de 328 van de e36's toch een sexy bak. Denk dat je via Marktplaats wel wat voor kunt vangen? en dan een ander 530d kan kopen?

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”