Inbraak

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
SDMSIM

Inbraak

Bericht door SDMSIM » 14 okt 2010, 20:11

Beste masters,

Helaas is er deze week in mijn E36 ingebroken. Ze hebben mijn slot geforceerd en mijn navigatie en radio meegenomen. Helaas is het hier niet bij gebleven, aangezien ze wat kabels en zekeringen hebben doorgeknipt, waardoor ik nu constant kortsluiting krijg. Mijn accu was na de inbraak helemaal leeg en krijg hem nu niet meer aan de praat. Zelfs met startkabels start de motor niet meer. Krijg hem dus niet ook meer van zijn plaats. Iemand enig idee wat ik kan doen? Accu ter plaatsen vervangen is het enige dat in mij opkomt. Mijn vader kwam op het geniale idee om mijn auto te gaan duwen met zijn auto, waardoor mn achterbumper ook nog eens aan gort is...ik voel me echt oerstom nu ;( ;( ;(

Het is een E36 uit '92 dus jullie snappen waarschijnlijk wel dat ik niet verzekerd ben tegen dit soort geintjes... :(
Ik smeek om hulp

j0eyv

Re: Inbraak

Bericht door j0eyv » 14 okt 2010, 20:13

Erg vervelend wat is gebeurd. Ik zou wel kunnen janken! Maar een auto aanduwen snap ik niet bepaald? Je hebt ook sleepkabels.. Ik vraag me af welke kabels er dan zijn gesloopt waardoor de auto niet meer wil starten? Hoe kan de accu leeg raken? Wat hebben ze ongeveer gedaan?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 14 okt 2010, 20:21

Uiteraard had ik geen sleepkabels tot mijn beschikking, waardoor we dus (serieus) bumper op bumper hebben geduwd. Nee ik was niet dronken maar kan er idd nog steeds om janken zo dom ;( Het bijrijdersslot is gesloopt dmv heel hard duwen (als ik een kenner moet geloven), vervolgens hebben ze in de auto met mijn deurkappen lopen klooien, want die zaten aan beide kanten los. Ik hoor ook een raar getik als ik contact probeer te maken in mijn linker deurkap, dus het zou heel goed kunnen dat mijn elektrische ramen kortsluiting maken (weet niet wat ze daar te zoeken hebben maargoed). Onder de motorkap zijn mijn alarmkabels doorgeknipt en nog een paar waar ik geen flauw idee van heb waar ze voor dienen. Als ik mijn zekeringen vervang brandt alles direct door, dus dit is ook niet echt een succes.

Ik heb echt geen idee waardoor mijn accu leeg is geraakt, want alle deuren waren gesloten dus het is geen lampje dat bleef branden (volgens mij heb je hier sowieso een sleutel voor nodig). Ik heb de auto nog twee keer kunnen starten met startkabels, maar sinds vandaag helpt zelfs dat niet meer. Wat nu :( ??
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 14 okt 2010, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoteren

Verheeske

Bericht door Verheeske » 14 okt 2010, 20:46

kabels van het alarm systeem bij de juiste kleuren weer aan elkaar solderen (of ff tijdelijk knopen?) en dan zekering nog eens vervangen

ook ff de afgeknipte kabels van de radio even goed los van elkaar isoleren
-- Houdoe wanne --

SDMSIM

Bericht door SDMSIM » 14 okt 2010, 20:58

quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoteren

Moderatoropmerking Opt1mus
Heb de radiokabels idd al afgeplakt om kortsluiting te voorkomen. Zal morgen die van het alarmsysteem ook even doen, die was ik natuurlijk weer vergeten. Enig idee wat dat getik kan zijn in mijn deurkap? De elektrische ramen doen het namelijk ook niet meer, dus ik zat zelf te denken dat het probleem daar zat. Maar als ik nou alles weer aan elkaar heb gesoldeerd, start mijn motor dan wel weer met startkabels of moet ik toch eerst die accu vervangen? Die zit namelijk echt op 0,0% stroom...:(

Verheeske

Bericht door Verheeske » 15 okt 2010, 11:43

laadt de accu anders alvast los even op. anders is die nieuwe accu dadelijk ook nog kapot!

elektrische ramen kunnen goed ook in het circuit van de het alarmsysteem zitten met de besturing etc... dus kan allemaal te maken hebben met de doorgeknipte kabels van je alarm
-- Houdoe wanne --

Jellebmw

Bericht door Jellebmw » 24 feb 2011, 23:49

Op een een of andere manier kwam ik terecht op dit topic, maar ook als ik het laatste berichtje al een paar maand geleden. Ben toch wel benieuwd hoe het nu afgelopen is, is het inmiddels allemaal opgelost?

dw70

Bericht door dw70 » 25 feb 2011, 11:37

Het is een E36 uit '92 dus jullie snappen waarschijnlijk wel dat ik niet verzekerd ben tegen dit soort geintjes...
Nee, daar snap ik helemaal niks van. Omdat het risico van wat jou is gebeurt groter blijft bij een bmw of merc :r ... dan welk ander merk uit hetzelfde bouwjaar dan ook. Omdat Bmw's in een betere staat gehouden worden, gepimpt worden met mooie velgen, vette audio installaties hebben en interieurdelen bezitten die velen al in hun eigen auto zien zitten.

En bovenal motoren hebben, waar menigeen geen moeite mee heeft deze te verkopen naar verweggistan, inclusief onderstel, bak en bekabeling.

De meer kosten voor het verzekeren naar minimaal WA extra (ook wel WA plus genoemd), zijn voor jeugdige rijders groot ja, maar voor 70% korting rijders minimaal.

Toen ikzelf in de duurdere verzekeringsjaren zat, was ik niet de kenteken houder, maar een ander familie lid. Ik maakte alleen af en toe gebruik van de auto. :P
Laatst gewijzigd door dw70 op 25 feb 2011, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 25 feb 2011, 11:44

Blijkbaar wel, wordt aangegeven in de eerste post ;)

Das de enige waarbij je niet tegen inbraak verzekerd bent.
Met wa+ (beperkt casco) of volledig casco ben je wel tegen inbraak verzekerd dus........ :+
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”