Ik heb een vraag over de aandrijving en/of onderstel van de E39.
Ik rijd in een 525D van bouwjaar 2000, de 115pk motor helaas nog

Het volgende is met deze auto aan de hand;
Tijdens het rijden op de snelweg bij kruissnelheid is er een behoorlijke speling voelbaar zodra het gas wordt losgelaten. Dit is bij het rijden met wisselende snelheden in de spits duidelijk voelbaar. Dit merk je dus bij gas loslaten of snelheid minderen, je voelt dan een soort 'speling' in de aandrijving. De auto schokt dan ook. Bij korte ritjes voel je dit haast niet, maar zodra de auto goed warm is gereden (na ca. 60 km snelwegrijden) lijkt het steeds erger te worden. Met name in de 3e en 5e versnelling is het goed waarneembaar. Bijv. in de 3e versnelling tussen de 60 en 80km/h gaan rijden, dan gas geven en gaspedaal loslaten, dan voel je het het ook.
De garage waar ik het laatst ben geweest verwachtte niet dat het aan de hardy schijven (rubbers in aandrijfas) of aan de draagarmen/draagarm rubbers zou liggen.
Zij dachten meer aan de EGR klep en inlaatsysteem. Ze hebben daarom de EGR klep geheel gereinigd en gesmeerd en de injectoren gereinigd. De motor lijkt nu wel stukken beter te lopen echter de 'speling' voel ik na enige tijd rijden nog steeds.
Mijn gevoel zegt dat het uit de cardan weg komt, maar misschien heeft iemand dit eerder gehad en is de oplossing iets makkelijker dan dat ik verwacht.
Ik hoor graag eventuele reacties of suggesties
mvg
Marcel