UItlaat syteem
UItlaat syteem
Mijn uitlaat zit er bijna doorheen. In die zin dat hij verroest is en er wat kleine gaatjes in zitten.
Heeft iemand wat tips voor een goede btaalbare uitlaat??
Wil een beetje een wat zware ronk erin maar geen overdreven geluid...
Heeft iemand wat tips voor een goede btaalbare uitlaat??
Wil een beetje een wat zware ronk erin maar geen overdreven geluid...
Re: UItlaat syteem
Uitlaat verroest van een E46 :?
Effe erbij vermelden wat voor motor en bouwjaar.
Effe erbij vermelden wat voor motor en bouwjaar.
- Martijn_bmw
idd :?
origineel is toch RVS en roest niet of nauwelijks... (iig die van mij 98-er 188K gelopen is nog zgan)
google eens op uitlaat of katalysator er zijn zat aanbieders van immitatie dat is allemaal stukken goedkoper maar gaat uiteraard ook minder lang mee dan origineel dus tis maar net wat je wil c.q. hoelang je nog van plan bent met je auto te rijden...
origineel is toch RVS en roest niet of nauwelijks... (iig die van mij 98-er 188K gelopen is nog zgan)
google eens op uitlaat of katalysator er zijn zat aanbieders van immitatie dat is allemaal stukken goedkoper maar gaat uiteraard ook minder lang mee dan origineel dus tis maar net wat je wil c.q. hoelang je nog van plan bent met je auto te rijden...
E30-320i-1984 < sold
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
Zijn niet van RVS hoor, mijne was ook bijna doorgeroest... Nu zit er overigens wel RVS onderbmw320i schreef:origineel is toch RVS en roest niet of nauwelijks... (iig die van mij 98-er 188K gelopen is nog zgan)

- Martijn_bmw
oh maar dan wel van een zeer hard materiaal... vroeger waren OEM dempers ook met 2-3 jaar verrot en nu gaan ze toch zeker zo'n 10 jaar mee 

Laatst gewijzigd door Gast op 18 okt 2010, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
E30-320i-1984 < sold
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
heb een 318i uit 99.
Had al wat rond gekeken. en heb zoiets van als er toch een nieuwe onder moet dan heb ik het liefst eentje met een wat zwaarder geluid maar niet te.. dus misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Wil denk ik nog een jaartje of twee drie met m'n auto rond blijven rijden..
Had al wat rond gekeken. en heb zoiets van als er toch een nieuwe onder moet dan heb ik het liefst eentje met een wat zwaarder geluid maar niet te.. dus misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Wil denk ik nog een jaartje of twee drie met m'n auto rond blijven rijden..
Hoi Skip,
moet alleen de demper vervangen worden of zijn er meer uitlaatdelen die slechter zijn?
Enne ook belangrijk wat wil je uitgeven?
Mogelijkheden zijn o.a.:
- Eisenmann
- Supersprint
- Sebring
- Remus
- Novus
De eerste twee zijn niet echt goedkoop te noemen maar zijn wel toppertjes, de nummers drie en vier zijn ook aanraders maar je moet er wel een beetje van houden. Overigens zijn dit ook niet echt voordelige dempers.
Last but not least de Novus, is prijstechnisch een stuk voordeliger en klinkt ook een stukkie zwaarder dan normaal. Misschien is dat voor een periode van 2 tot 3 jaar nog wel de beste keuze.
Wat betreft het kiezen voor RVS zou ik daar niet de doorslag in zoeken want een beetje stalen uitlaat gaat ook 10 jaar mee.
Veel succes met kiezen.
moet alleen de demper vervangen worden of zijn er meer uitlaatdelen die slechter zijn?
Enne ook belangrijk wat wil je uitgeven?
Mogelijkheden zijn o.a.:
- Eisenmann
- Supersprint
- Sebring
- Remus
- Novus
De eerste twee zijn niet echt goedkoop te noemen maar zijn wel toppertjes, de nummers drie en vier zijn ook aanraders maar je moet er wel een beetje van houden. Overigens zijn dit ook niet echt voordelige dempers.
Last but not least de Novus, is prijstechnisch een stuk voordeliger en klinkt ook een stukkie zwaarder dan normaal. Misschien is dat voor een periode van 2 tot 3 jaar nog wel de beste keuze.
Wat betreft het kiezen voor RVS zou ik daar niet de doorslag in zoeken want een beetje stalen uitlaat gaat ook 10 jaar mee.
Veel succes met kiezen.

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Hey bmwpeter,
Dankje voor de opties. dan denk ik idd ook dat de Novus de beste keus is.
Ik wil er niet idioot veel aan uitgeven. Volgende week gaat m'n auto voor een grote beurt dus de brug op. Dan weet ik meer over de uitlaat.
Een paar maand teurg was mijn uitlaat lek(Ik heb geen verstand van de benamingen van een uitlaat, maar het zat in het laatste stuk) dat zit nu een stalen ring omheen. Maar aan het geluid te horen werkt dat ook niet meer echt haha..
Ik ga even op google kijken naar Novus uitlaten..
ThnX Man!
Dankje voor de opties. dan denk ik idd ook dat de Novus de beste keus is.
Ik wil er niet idioot veel aan uitgeven. Volgende week gaat m'n auto voor een grote beurt dus de brug op. Dan weet ik meer over de uitlaat.
Een paar maand teurg was mijn uitlaat lek(Ik heb geen verstand van de benamingen van een uitlaat, maar het zat in het laatste stuk) dat zit nu een stalen ring omheen. Maar aan het geluid te horen werkt dat ook niet meer echt haha..
Ik ga even op google kijken naar Novus uitlaten..
ThnX Man!
Graag gedaan hoor.
Waar je even op moet letten is waar precies je huidige lekkage zit in de uitlaat. Is het in de pot van de demper zelf dan wordt dat opgelost door de nieuwe einddemper te plaatsen. Zit het echter in de pijp welke naar de demper gaat dan zal hier ook een nieuw pijpdeel op moeten want de sportdempers worden op deze pijp gemonteerd.
Vaak dien je dan een stuk van deze pijp af te zagen zodat je de sportdemper eroverheen kunt schuiven en met de bijbehorende beugels vastklemt.
Waar je even op moet letten is waar precies je huidige lekkage zit in de uitlaat. Is het in de pot van de demper zelf dan wordt dat opgelost door de nieuwe einddemper te plaatsen. Zit het echter in de pijp welke naar de demper gaat dan zal hier ook een nieuw pijpdeel op moeten want de sportdempers worden op deze pijp gemonteerd.
Vaak dien je dan een stuk van deze pijp af te zagen zodat je de sportdemper eroverheen kunt schuiven en met de bijbehorende beugels vastklemt.
Dat kan ook natuurlijk maar vaak worden hier universele RVS-dempers voor gebruikt welke pasgemaakt voor welke auto dan ook. Ziet er allemaal heel leuk uit en zal best aardig klinken maar zo'n systeem is niet op je auto afgestemd de pasvorm daargelaten dan.
Grote kans dat de prestaties van de auto afnemen ipv toenemen.
Grote kans dat de prestaties van de auto afnemen ipv toenemen.
En is het ook zo dat je met een(sport)uitlaat meer vermogen krijgt?
Of moet je hiervoor echt een heel nieuw systeem voor kopen?
Of moet je hiervoor echt een heel nieuw systeem voor kopen?
Alleen het vervangen van de demper zal nauwelijks merkbaar vermogenswinst opleveren.
Als je echt vermogenswinst wil behalen zul je het complete uitlaatsysteem dienen te vervangen dus ook het uitlaatspruitstuk. Dit is een duur grapje en ook dan is de vermogenstoename niet echt schokkend bij een verder standaard motor.
In jou geval voor de mooiere sound en looks gewoon alleen de demper vervangen. Mochten er nog meer uitlaatdelen slecht zijn dan zou je je licht op een compleet systeem kunnen laten schijnen.
Als je echt vermogenswinst wil behalen zul je het complete uitlaatsysteem dienen te vervangen dus ook het uitlaatspruitstuk. Dit is een duur grapje en ook dan is de vermogenstoename niet echt schokkend bij een verder standaard motor.
In jou geval voor de mooiere sound en looks gewoon alleen de demper vervangen. Mochten er nog meer uitlaatdelen slecht zijn dan zou je je licht op een compleet systeem kunnen laten schijnen.
Novus ziet er ook strak uit, op ebay is ie nu in de aanbieding met 10% korting op voor de E46 cylinder modellen, de heeft 2x 76mm rond met 1 cm verschil in lengte, ziet er dus strak uit.

reuter motorsport op ebay is ook wel betaalbaar , heeft klexo.e46 destijds gehad onder zijn diesell