Stoelen verlagen??

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
3Bimmers

Stoelen verlagen??

Bericht door 3Bimmers » 19 okt 2010, 23:33

De E46 is een fantastische auto. M'n touring heeft er nu 356.000 km op zitten (330D) en inmiddels heb ik ook de nodige kilometers met m'n 330 ci gemaakt.

Maar wat irritant blijft is dat je zo vreselijk "op de bok" zit. Dat hebben ze bij het merk met de vier ringen dan in ieder geval wel goed begrepen. Daar kunnen de stoelen WEL fatsoenlijk laag staan. Een E46 is een halve SUV zo hoog als je zit (zeker met m'n 1 meter 94).

Is daar wat aan te doen? Kunnen die stoelen ECHT niet lager?

in m'n E28 stonden de stoelen op 2 cm hoge busjes. Die eraf geslepen en die 2 cm maakten echt een enorm verschil.

Bij de E46 zie ik zo 123 geen mogelijkheden eigenlijk. Maar er is vast wel eens iemand die daar slim over nagedacht heeft...

M'n touring is te koop, dus daar ga ik het niet meer op doen, maar op m'n cabrio: graag! Heb de electrische sportstoelen.

Thanks!

Hans

Richel88

Re: Stoelen verlagen??

Bericht door Richel88 » 20 okt 2010, 09:47

Koop n schroefset..dan zit je ook lager 8P

Maar nee..de optie om wat te verlage zit er niet in.. anders kom je met de mechaniek van de stoelen in de knoop..
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 20 okt 2010, 16:35

Wel raar dat ik met m'n 2.02 en schuifdak (wat ook ruimte kost) weinig problemen heb.
Vind het zitvlak laag genoeg eigenlijk.

Is het het ruimtegebrek, of zit je gewoon liever lager?

Mikkie

Bericht door Mikkie » 20 okt 2010, 17:16

Ik vind het ook niet geweldig laag en lang allemaal hoor. Wat mij betreft had de stoel nog wel een tandje of twee, drie omlaag én naar achteren gemogen. Met m'n schuifdak enzo moet ik goed uitkijken dat m'n haren niet te lang worden, anders veeg ik m'n gel aan de hemelbekleding af -_-

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 20 okt 2010, 18:31

Misschien moet je de rugleuning wat verder naar achter draaien en niet haaks op de stoel zitten. :+
Oude E30 was vroeger verlende stoelrails mogelijk.

Mikkie

Bericht door Mikkie » 20 okt 2010, 19:02

Ik zit ook al behoorlijk scheef, rugleuning diagonaal. Nog verder en ik krijg rugklachten :P

3Bimmers

Bericht door 3Bimmers » 21 okt 2010, 10:14

Oh, ik pas wel hoor, maar het zit gewoon zo hoog... Helpt ook niet dat ik lange benen heb. Stoel naar achteren, en dan toch ook de voorkant maar een stuk omhoog om maar niet helemaal achterin te zitten en er zo voor te zorgen dat ik met m'n armen nog een beetje fatsoenlijk bij het stuur kan. Rugleuning verder kantelen helpt dan ook niet. En het stuur zit al helemaal naar me toe...

Maar goed, conclusie is dus eigenlijk dat er weinig eer meer te behalen valt met de stoelen. Misschien eens kijken of ik wat schuim kan weghalen en kan vervangen door van dat temperfoam memory schuim...

Thanks guys!

R1150GS

Bericht door R1150GS » 21 okt 2010, 10:22

Een voordeel heeft het wel, ik gebruik mijn zonnekleppen nooooit meer. Ik (1.90m) kijk tegen de onderste rand aan en zie de derde remlichten van de auto's voor me niet meer maar door de lage daklijn hebben die dingen ook weinig nut meer behalve de P-schijf huisvesten.

Bartje

Bericht door Bartje » 21 okt 2010, 20:29

Toch vreemd hoor zo hoog zitten, ik ben 1.92 en de achterzijde van mijn zitting heb ik helemaal omlaag en de voorkant helemaal omhoog.
Als ik mijn stoel in de achterste stand zet, kom ik (bijna) niet meer bij de pedalen en niet meer fatsoenlijk bij mn stuur.
Heb dan wel sportstoelen, misschien dat dat nog wat uit maakt?
BMW M135i (LCI), estorilblau, 2015

Richel88

Bericht door Richel88 » 22 okt 2010, 07:57

Schuimweghalen = -_-
Leer of stof staat dan niet meer strak...
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

R1150GS

Bericht door R1150GS » 22 okt 2010, 10:58

Bartje schreef:Toch vreemd hoor zo hoog zitten, ik ben 1.92 en de achterzijde van mijn zitting heb ik helemaal omlaag en de voorkant helemaal omhoog.
Als ik mijn stoel in de achterste stand zet, kom ik (bijna) niet meer bij de pedalen en niet meer fatsoenlijk bij mn stuur.
Als ik mijn stoel helemaal naar beneden stel dan moet ik hem wat meer naar voren zetten. Stoel meer omhoog betekend dus automatisch wat verder naar achteren. Lichaamslengte zit bij de een in de benen en bij de ander in het bovenlijf dus zelfs 10 mensen met dezelfde totale lengte zullen allemaal hun eigen voorkeuren hebben.

Bij mij staat de stoel op de laagste stand en twee standen naar voren, rugleuning zowat kaarsrecht. Zo kan ik de koppeling intrappen zonder mijn bovenbeen in de stoel te hoeven drukken.

Stuur helemaal omhoog en helemaal uitgetrokken. Zo kan ik mijn pols op het stuur leggen met iets gebogen arm.

3Bimmers

Bericht door 3Bimmers » 22 okt 2010, 13:22

Bartje schreef:Toch vreemd hoor zo hoog zitten, ik ben 1.92 en de achterzijde van mijn zitting heb ik helemaal omlaag en de voorkant helemaal omhoog.
Ik heb ook de sportstoelen, en heb ze ook niet helemaal achterin staan. En ik vind het lekker om nog een beetje gebogen armen te hebben bij het rijden. En tsja, dan zit je helemaal hoog....

Maar goed, lager gaat dus niet. Helaas...

En schuim weghalen hoeft niet automatisch te betekenen dat het leer niet mooi meer staat natuurlijk. Het is maar net hoe goed je dat doet...

Ik kijk nog wel een keer. Mischien dat ik gewoon maar eens wat serieuzer aan de slag moet gaan met het stoelmechaniek. BMW is gewoon lui geweest bij het ontwerpen. Er is ruimte zat daaronder, maar dan moet je dingen net even wat slimmer aanpakken.

Bij m'n E28 maakte 2 cm een onwaarschijnlijk groot verschil. Je hebt echt niet veel nodig om van het op-de-bok gevoel naar lekker diep te gaan. Toch de stoelen er maar eens uit halen....

beamertje

Bericht door beamertje » 13 apr 2011, 11:57

kan de hele hoogte verstelling er niet onderuit?

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 13 apr 2011, 12:01

judaz schreef:how how, BMW niet vergelijken met een veredelde skoda met een paar cockringen op de gril he (h) .

Wil je het proberen tegen me -_-

De sportstoel kan in plaats 1 niet tippen tegen mijn audi interieur en ik spreek uit ervaring met. Ik heb beide interieurs gehad in een e46, zowel electrisch en handbediend sportinterieur als een normaal interieur. Electrisch of handbediend maakt geen verschil qua hoogte btw.
Op de tweede plaats is het electrische sportinterieur inderdaad erg hoog t.o.v. een normaal interieur, terwijl je met een sportinterieur dat precies andersom zou verwachten.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

maarten22

Bericht door maarten22 » 13 apr 2011, 12:22

Stapte van de week uit een andere auto en in mijn E46 coupe. Had net het gevoel in een X5 te zitten. Toen merkte ik eigenlijk pas hoe hoog de stoel voor je gevoel zit. En dat was in de laagste stand :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”