MK II vervangen voor MK III of IV???
Re: MK II vervangen voor MK III of IV???

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Dit is bullshit. De taal word bepaalt door de computer, niet het scherm. MK2 naar MK3/4 is plug&play. MK3 is CD based. Heel europa staat op 9 cd's. Daarnaast kan je geen Birdview krijgen en is deze computer langzamer. De MK4 is DVD based. Heel europa staat op 1 DVD. Je kan Birdview instellen en deze computer is sneller. Beide computers kunnen in het Nederlands gezet worden dmw een firmware update.svebby schreef:Ik heb een MK II navi computer bij een 4:3 navischerm in mij '99 530d touring zitten en wil deze vervangen voor een MK III of IV omdat ik mij heb laten vertellen dat ik dan Duits en Engels om kan zetten naar Nederlands en de graphics veel beter zijn.
Vervolgens gaf de BMW dealer aan dat een 4:3 hoe dan ook niet geflashed kan worden naar Nederlands!
- Klopt dit?
- En hoe kom ik aan een MK III of IV navi comp? (voor een schappelijke prijs)
Alle info welkom.
Grtz. Sven
Blijft over dat een MK3 op een 4:3 scherm nog wel gaat. Voor een MK4 is een 4:3 scherm zonde.
Ja precies, omdat een 4:3 scherm "slechts" de helft van de grootte van een 16:9 is. Daarom is het best wel zonde om daar een MK4 op aan te sluiten. Nog daar gelaten of het wel gaat werken. Op die vraag kan de forum navi guru (B46) je wel antwoord geven.
Goedkope optie is MK3 icm 4:3, Nederlandstalig mogelijk, kosten totaal +/- 250 euro
Duurdere optie is MK4 icm 16:9, NL / 3D / DVD snelheid etc, kosten totaal +/- 750 tot 1000 euro
Duurdere optie is MK4 icm 16:9, NL / 3D / DVD snelheid etc, kosten totaal +/- 750 tot 1000 euro
www. M3 register .nl