"made in china" olie
"made in china" olie
Hallo,
Mijn 330i (met 113000km) drinkt nu behoorlijk wat olie (ongeveer 1:4000), en ik heb al gelezen dat dat kan komen door een te dikke olie.
Nu heb ik op ebay olie gezien van diverse "made in china" merken 5w30 met LL-01.
Deze olie is prijstechnisch best aantrekkelijk en ik ben dit van plan om dit uit duitsland te laten komen.
Is deze olie te "vertrouwen" ?
Graag jullie reactie.
Mijn 330i (met 113000km) drinkt nu behoorlijk wat olie (ongeveer 1:4000), en ik heb al gelezen dat dat kan komen door een te dikke olie.
Nu heb ik op ebay olie gezien van diverse "made in china" merken 5w30 met LL-01.
Deze olie is prijstechnisch best aantrekkelijk en ik ben dit van plan om dit uit duitsland te laten komen.
Is deze olie te "vertrouwen" ?
Graag jullie reactie.
BMW M135i (LCI), estorilblau, 2015
Re: "made in china" olie
Ik zou persoonlijk niet gaan bezuinigen op olie. Al helemaal niet met een 330i waarbij smering toch echt belangrijk is. Ik gooi in die van mij ook alleen maar BMW goedgekeurde [ syntetische ] olie.
En wat bespaar je ermee? in dezelfde 4000 km verbruik je toch ook wel 600 euro aan benzine lijkt mij. Een liter goede olie kost 20 euro ten opzichte van... 15 euro voor de "made in china"? Wat is dan 5 euro, of laat het 10 zijn, op de 600 euro aan benzine die je dezelfde 4000 km verbuikt. Dat is 1% extra kosten. Ik zou het risico daarvoor niet willen nemen.
Ervaringen over de "made in china" olie heb ik overigens niet. Maar mischien iemand anders wel
En wat bespaar je ermee? in dezelfde 4000 km verbruik je toch ook wel 600 euro aan benzine lijkt mij. Een liter goede olie kost 20 euro ten opzichte van... 15 euro voor de "made in china"? Wat is dan 5 euro, of laat het 10 zijn, op de 600 euro aan benzine die je dezelfde 4000 km verbuikt. Dat is 1% extra kosten. Ik zou het risico daarvoor niet willen nemen.
Ervaringen over de "made in china" olie heb ik overigens niet. Maar mischien iemand anders wel
Eerder door een te dunne olie...Bartje schreef:Mijn 330i (met 113000km) drinkt nu behoorlijk wat olie (ongeveer 1:4000), en ik heb al gelezen dat dat kan komen door een te dikke olie
Reint schreef: Ik gooi in die van mij ook alleen maar BMW goedgekeurde [ syntetische ] olie.
Op ebay staat wel dat het het keurmerk van BMW (LL-01) heeft.
Mag iedere olieproducent dan zomaar dat keurmerk op zn producten zetten?
Het gaat om deze aanbieding:
http://cgi.ebay.nl/6L-SAE-5W30-5W-30-Ol ... 4aa52e1476
Zoals je ziet staat er onderaan in de advertentie dat deze olie het keurmerk van volkswagen bmw en mercedes heeft.
Euh ja inderdaad, sorry dat bedoelde ik ookGriffendahl schreef:Eerder door een te dunne olie...Bartje schreef:Mijn 330i (met 113000km) drinkt nu behoorlijk wat olie (ongeveer 1:4000), en ik heb al gelezen dat dat kan komen door een te dikke olie
gisteren olie veranderd van Castrol Edge 5W30 naar Kroon 5W30... ben toch sterk aan het terug krabbelen naar de castrol dat rijdt gewoon zo lekker en maakt minder geluid.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
-
Gewoon A merk kopen, Castrol of Origineel BMw of ander bekend merk. Ik heb gisteren nog op ebay.de 7 liter BMW 5w30 L4 besteld voor 57,- incl verzendkosten naar NL.
Voor dat bedrag ga je toch geen el cheapo olie in je motor gooien wat het hart van je auto is. Maar goed ik kan niet in iedereen zijn portomonnee kijken ga je voor goedkopere olie dan zou ik het vervangings termijn wel halveren.
Voor dat bedrag ga je toch geen el cheapo olie in je motor gooien wat het hart van je auto is. Maar goed ik kan niet in iedereen zijn portomonnee kijken ga je voor goedkopere olie dan zou ik het vervangings termijn wel halveren.
Ik heb gewoon de olie die bmw voorschrijft op ebay gekocht van castrol, ongeveer € 8 de liter inclusief verzenden.
Heb gewoon genoeg besteld voor 2 olie beurten en 2 liter extra voor een keer bij te vullen indien nodig.
Weet je zeker dat je de juiste olie hebt.
Gr Jack
Heb gewoon genoeg besteld voor 2 olie beurten en 2 liter extra voor een keer bij te vullen indien nodig.
Weet je zeker dat je de juiste olie hebt.
Gr Jack
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik heb besloten toch via ebay castrol edge 5w30 te kopen.
Als ik andere reacties van mensen op andere fora lees,
is het toch zo dat veel mensen weer terug willen naar het A-merk olie.
Ik heb besloten toch via ebay castrol edge 5w30 te kopen.
Als ik andere reacties van mensen op andere fora lees,
is het toch zo dat veel mensen weer terug willen naar het A-merk olie.
Waarom gewoon niet even langs de Dealer rijden?
Die heeft het ook op voorraad en zo duur is het nou ook weer niet?!
Die heeft het ook op voorraad en zo duur is het nou ook weer niet?!
Navraag bij de dealer en de automaterialenzaak leverde mij bijna geen verschil in prijs op. In dat geval zou ik ook liever bij de dealer kopen, de prijzen waren ongeveer €21 de liter. Via ebay koste mij de liter nog geen €9 thuisbezorgd dus het is zeker voordeliger om op ebay te kopen.
Gr Jack
Gr Jack
Laatst gewijzigd door Gast op 05 nov 2010, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
E61 545 N62
BMW K1300S
BMW K1300S
- DJLeonardo
Waarom 5W30 olie?
Ik heb er Kroon 0W40 Helar volsyntheet in. Uitstekende specs en lang niet zo duur. Jerrycan van 5 liter is nog geen 60 euro bij de automaterialenzaak.
Ik heb er Kroon 0W40 Helar volsyntheet in. Uitstekende specs en lang niet zo duur. Jerrycan van 5 liter is nog geen 60 euro bij de automaterialenzaak.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Is het niet zo dat 0w40 dunner is dan 5w30?
Ik wou in ieder geval niet té dunne olie hebben i.v.m. het verbruik.
Ik wou in ieder geval niet té dunne olie hebben i.v.m. het verbruik.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
hallo allemaal,
Ook ik wil mijn olie gaan verversen en dan komt het: zelf doen of laten doen :?
Ga dan uiteraard hier aan het rondlezen en kom dan tot de conclusie dat de meeste van jullie zweren bij Castrol Edge 5W30 of 0W40.
Vervolgens even bij Halforts binnengelopen en werd op slag niet vrolijk van de prijs van ergens in de €20,- per liter !!
Las ergens dat Griffendahl zijn olieservicebeurt bij de dealer liet doen voor rond de €90,- ?? incl.oliefilter + arbeidsloon ??
Voordeel daarbij is natuurlijk dat je gelijk een mooie stempel krijgt en, neem ik aan, je servicebeurtteller opnieuw wordt teruggesteld !?
Aan de andere kant wordt er op Marktplaats al originele BMW LL04 5W30 aangeboden voor € 10,- per liter
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... -olie.html
Weet iemand of de originele BMW LL04 olie ook van Castrol is ??
Iemand ooit zulke olie gekocht bvb op Marktplaats, prijsverschil is behoorlijk en vraag mij af of er die olie inzit wat erop staat ?!
Vraag blijft dus nog: waar doe je goed aan ??????
Ook ik wil mijn olie gaan verversen en dan komt het: zelf doen of laten doen :?
Ga dan uiteraard hier aan het rondlezen en kom dan tot de conclusie dat de meeste van jullie zweren bij Castrol Edge 5W30 of 0W40.
Vervolgens even bij Halforts binnengelopen en werd op slag niet vrolijk van de prijs van ergens in de €20,- per liter !!
Las ergens dat Griffendahl zijn olieservicebeurt bij de dealer liet doen voor rond de €90,- ?? incl.oliefilter + arbeidsloon ??
Voordeel daarbij is natuurlijk dat je gelijk een mooie stempel krijgt en, neem ik aan, je servicebeurtteller opnieuw wordt teruggesteld !?
Aan de andere kant wordt er op Marktplaats al originele BMW LL04 5W30 aangeboden voor € 10,- per liter
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... -olie.html
Weet iemand of de originele BMW LL04 olie ook van Castrol is ??
Iemand ooit zulke olie gekocht bvb op Marktplaats, prijsverschil is behoorlijk en vraag mij af of er die olie inzit wat erop staat ?!
Vraag blijft dus nog: waar doe je goed aan ??????
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
Olieservice bij de dealer voor 90 euries forget it, dat rekenen ze alleen al aan de olie en het filter. Arbeid komt er nog bovenop en om het af te maken de BTW.
Voor een klein beurtje bij de dealer dien je te rekenen op circa 250 euro veel minder heb ik nog nooit hoeven te betalen x|
Olie zou ik gewoon bij een bedrijf kopen en niet particulier via MP klik maar eens op bovenstaande link en dan zie je dat je bij een oliehandel iets meer dan 10 euro de liter betaald.
Voor een klein beurtje bij de dealer dien je te rekenen op circa 250 euro veel minder heb ik nog nooit hoeven te betalen x|
Olie zou ik gewoon bij een bedrijf kopen en niet particulier via MP klik maar eens op bovenstaande link en dan zie je dat je bij een oliehandel iets meer dan 10 euro de liter betaald.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER