verliest koelvloeistof en lekt onder auto

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmwzilver

verliest koelvloeistof en lekt onder auto

Bericht door bmwzilver » 10 nov 2010, 17:49

Hallo

Zal mij even voorstellen ,

Ben Derk uit Emmen , in heb sinds april dit jaar een bmw 316 van 1999.

Heb het volgende probleem

Mijn auto moet ik ongeveer om de maand een halve liter koelvloeistof bijvullen , kan niet echt zien waar hij lekt , maar onder de auto ligt een beetje bruine heldere water/olie , maar de auto gebruikt geen drup olie , heb hem nu een half jaar , en olie is nog gelijk , zou het kunnen dat het water/olie onder de auto komt van een slang die koelvloeistof lekt , en dit mischien is vermengt met smeersel van het blok waar het langs loopt , tevens als ik schakel in gas geef , komt er een sissend geluid , zou dit de oorzaak kunnen wezen van een lekke slang van koelvloeistof , of is het erger dat er iets met de kop is , auto heeft geen witte rook.

Mensen alvast bedankt

Franzzz

Re: verliest koelvloeistof en lekt onder auto

Bericht door Franzzz » 10 nov 2010, 20:49

Hé Derk,

Ik ben vanavond ook bij de garage geweest voor een probleem, wat later een koelvloeistof probleem blijkt te zijn. Het schijnt bij de E46 een kwaal te zijn dat de radiateur gaat lekken, dit heeft mede te maken met de constructie ervan, althans de ophanging van de radiateur. Ik heb meteen maar een afspraak gemaakt om het te laten vervangen volgende week, het is een klein lek, maar de radiateur dient vervangen te worden. Nieuwe radiateur voor mijn m54 blok kost ongeveer €180,- en ze zijn er ongeveer 2 uurtjes mee bezig, dus ik mag rekenen op €300,- Hoop voor je dat het een slangetje is ofzo, ben je allicht minder kwijt. Imitatie is niet aan te raden, daar hebben ze meer werk aan en meer ellende van vwb pasvorm/constructie en voor die €50,- die je bespaart tov een originele kies je liever oem.

localizer

Bericht door localizer » 11 nov 2010, 16:24

Check je carterventilatieslang voor het sissend geluid. Die zijn heel snel rot, vooral als ie al 11 jaar oud is. Kost ongeveer 25 euro en is een klein uurtje werk.

Voor je koelvloeistof moet je o.a. kijken naar je koelvloeistof-reservoir/dop en de flens achterop het blok. Iedere E46 uit '99 komt een keer aan de beurt.

bmwzilver

Bericht door bmwzilver » 11 nov 2010, 21:58

welke flens achter op het blok bedoel je ,

bedankt alvast

bmwzilver

Bericht door bmwzilver » 17 dec 2010, 21:04

even terug komen op mijn probleem , het was de carterventilatie slang

gr

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”