PDC sensoren stuk?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Sjaak

PDC sensoren stuk?

Bericht door Sjaak » 14 nov 2010, 07:38

Hallo dames en heren,
wie kan mij helpen met de PDC van mijn E60 uit 2004. Een van de sensoren (na aandachtig luisteren bleek dit een sensor linksachter te zijn) doet het af en toe wel en af en toe weer niet. Dit is al een week het geval. Het is niet temperatuursafhankelijk denk ik. Daar heb ik een beetje op gelet. Uiteraard krijg ik de pdc uitval storingsmelding binnen, waarna de pdc niet meer actief is (geen van de acht sensoren). Rij ik bijvoorbeeld een paar kilometer en wil ik de auto parkeren, kan het zo maar zijn dat ze weer actief zijn. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Moet ik voor eventuele vervanging de hele bumper eraf halen? Hoe zijn deze sensoren qua model (haakse of rechte uiteinde van de sensor?). Alvast bedankt voor de reactie.
Gr,
Sjaak

Ralph

Re: PDC sensoren stuk?

Bericht door Ralph » 14 nov 2010, 10:53

Sjaak,

Dit probleem heb ik ook gehad. Bij mij deed hij ook soms wel soms niet en dan valt alles uit.
Als je moet inparkeren werken ze niet en als ze niet nodig hebt doen ze het :(

Goed van je door te luisteren kan je de boosdoener er uit pikken. Soms zijn het er meer dan 2.
De PDC sensoren van voor zijn recht en de achterste zijn haaks.
En ja... de bumpers moeten eraf achterin.
Sensoren kosten circa 125 bij de dealer en je gaat rond de 180 euro kwijt zijn bij montage.

Oh ja... je mag je ook voorstellen in de voorstel topic; dan kunnen we ook je auto zien.
En van elkaar kunnen we leren.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Sjaak

Bericht door Sjaak » 14 nov 2010, 11:22

Ralph, bedankt voor je snelle reactie. Ik zal hem inderdaad er dan afhalen. Ik snap nog even niet hoe ik mezelf via de topic moet voorstellen, maar dat ga ik zsm doen. Uiteraard leren we van elkaar.
Gr,
Sjaak

Ralph

Bericht door Ralph » 14 nov 2010, 11:54

Tip: Aandachtig luisteren helpt inderdaad, maar als je je vinger op de sensor zet (met ingeschakelde PDC) dan kan je de sensoren "voelen". Ze tikken dan.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

bash

Bericht door bash » 17 nov 2010, 15:01

Bij mij was ook een sensor stuk aan de achterkant.
Ik heb de bumper er niet afgehaald, kon er precies met de arm tussendoor en de sensor zo los kunnen halen.
Ik heb een gebruikte sensor gekocht bij www.bmwpoint.nl voor €30,00 hij had er meerdere liggen en met een beeje geluk zelfs in kleur.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”