secundaire luchtpomp afsluiten.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
kawabeest

secundaire luchtpomp afsluiten.

Bericht door kawabeest » 16 nov 2010, 21:26

Hallo Allemaal

Ik heb afgelopen weekend een ander uitlaatspruitstuk geplaatst van Hartge omdat de originele lek was.
Tijdens het sleutelen zag ik dat er een systeem op zat waardoor er lucht in het uitlaatsysteem geblazen werd.
Jammergenoeg kon ik dit niet meer aansluiten op het Hartge uitlaatspruitstuk en heb ik dit dus ook niet gedaan.

Ik heb het vacuum slangetje dicht geknepen en de slang welke naar het uitlaatspruitstuk ondaan van het vacuum ding en de slang los onder de motorkap liggen !

Nu heb ik gehoord dat je dan storing kunt krijgen en dit kan ook pas later komen maar dit zal uiteindelijk wel komen volgens een kennis van me ! ( werkt bij BMW )

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat ik hem helemaal kan verwijderen of in iedergeval geen storing zal krijgen.



Alle adviesen zijn welkom.

Groetjes

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

Gebruikersavatar
badouwes
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2010, 13:41
Locatie: Voorburg

Re: secundaire luchtpomp afsluiten.

Bericht door badouwes » 17 nov 2010, 15:21

Het motormanagement systeem (MMS) houdt rekening met deze secundaire luchtregeling naar de uitlaat. Deze wordt aleen tijdens de eerste seconden/minuten gebruikt. Je motor vindt het niet erg, maar je MMS zal dat weker merken. Of dat tot fouiten/schade lijdt...dat moet een specialist in deze zeggen.

Trouwens, in de RealOEM link was de secundaire luchtpomp niet te zien, maar de regelunit om de klep bij de uitlaat te regelen. De secundaire luchtpomp is deze toch?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50

Ik zou geneigd zijn om te zeggen dat je de pomp en de regelklep dan ook moet uitschakelen als deze toch niet gebruikt worden.

Ben benieuwd.
OEM M5 is enough.... lovely!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”