Tweedehands X5
Tweedehands X5
Waarom zijn de aanschafkosten van zo'n mooie X5 relatief laag?
Zie ze staan voor 15000 bj 2003-2005, 180000km, etc. Diesel en benzine.
Zijn deze auto's "op" na een paar jaar/km's of komen er grote kosten aan?
Wat zijn de zwakke punten van deze mooie auto's?
Wooter
Zie ze staan voor 15000 bj 2003-2005, 180000km, etc. Diesel en benzine.
Zijn deze auto's "op" na een paar jaar/km's of komen er grote kosten aan?
Wat zijn de zwakke punten van deze mooie auto's?
Wooter
Re: Tweedehands X5
"Op" is een BMW niet zo snel, denk meer dat het met het verbruik heeft te maken?
Maar wellicht wat voorbeelden? Want ik kom op de "mooiere" X5´s toch op een bedrag van meer dan 20K.
Maar wellicht wat voorbeelden? Want ik kom op de "mooiere" X5´s toch op een bedrag van meer dan 20K.
Het probleem is dat die dingen niet courant zijn. Er is weinig mis mee, maar ze zijn kloteduur om als particulier te rijden. Je loopt leeg op mrb, verzekering en verbruik, terwijl ook onderhoud verre van goedkoop is bij zo'n grote auto. Dus ze moeten wel goedkoop verkocht worden om dat enigszins te compenseren.
Heb zelf een aantal jaar terug een X5 gehad, een 4.6is uit 2003 om precies te zijn en met 100 euro wegenbelasting per maand en een verbuik van 1 op 5,5 ( met meer als 20.000 km per jaar ) en nog eens een dure all risk verzekering erop is het een dure auto om mee te rijden.
Dit heb ik ook gemerkt bij de verkoop, gekocht voor veel maar bleek bijna onverkoopbaar en uit ellende maar ingeruild voor een waardeloze prijs
Dit heb ik ook gemerkt bij de verkoop, gekocht voor veel maar bleek bijna onverkoopbaar en uit ellende maar ingeruild voor een waardeloze prijs
Dat is idd vaak het probleem.
De prijzen zijn gewoon gebaseerd op vraag&aanbod. Als er meer aanbod is dan vraag, is de prijs (relatief) laag.
Moet wel zeggen dat je niet direct blind moet staren op de (aller)goedkoopste(n). Je komt nog al eens wat rommel tegen als bijv. ex-schade, km-fraude, zwaar achterstallig onderhoud etc. etc.
De prijzen zijn gewoon gebaseerd op vraag&aanbod. Als er meer aanbod is dan vraag, is de prijs (relatief) laag.
Moet wel zeggen dat je niet direct blind moet staren op de (aller)goedkoopste(n). Je komt nog al eens wat rommel tegen als bijv. ex-schade, km-fraude, zwaar achterstallig onderhoud etc. etc.
www. M3 register .nl
dat vind ik zo jammer he zon vette v8 en het plezier wat je ervan hebt, en dan dat als jem wegdoet hij voor veeeels te weinig weggaat.
ik heb zoiets meegemaakt met een maatje van me die zn e34 540 wegdeed.
ik heb zoiets meegemaakt met een maatje van me die zn e34 540 wegdeed.
I NEED A HORSE!
-thor-
-thor-
Tja in autobladen staat ook dat het NU de tijd is om zulke auto`s zoals een X5 te kopen. Omdat de aanschafprijs zo laag ligt. Je moet er wat voor over hebben en de verzekering en wegenbelasting zijn duur. Maar voor sommige mensen is het de droom die uit komt, want als het je hobby is wordt ie steeds betaalbaarder. Er zijn mensen (zoals ik) die de wegenbelasting en verzekering en onderhoud goed kunnen betalen maar het geld niet hebben om zo`n auto nieuw te kopen. Ik heb zelf nu een E39 waar ik alleen in het weekend mee rij, puur voor de hobby en omdat het geweldig is. Maar als ik echt eerlijk ben heb ik hem niet echt nodig. Ik denk dat het ook zo is bij een X5, er zijn weinig mensen die zo`n auto particulier kopen om er dagelijks mee te rijden maar wel om er in het weekend mee te rijden. Maar vind ze maar eens!
Overigens heb ik van een ex-collega die bij BMW NL heeft gewerkt ooit begrepen dat de X5 een van de betere BMW`s zijn omdat ze zo robuust zijn gebouwd.
Overigens de X5 heeft niet alleen dat lot, ook de 7 serie heeft hier last van. Die kan je niet aan de straatstenen kwijt en koop je voor een habbekrats..Omdat het onderhoud duur is en wie wilt nou in een limo rijden met de bijbehorende kosten? (ik wel).
Overigens heb ik van een ex-collega die bij BMW NL heeft gewerkt ooit begrepen dat de X5 een van de betere BMW`s zijn omdat ze zo robuust zijn gebouwd.
Overigens de X5 heeft niet alleen dat lot, ook de 7 serie heeft hier last van. Die kan je niet aan de straatstenen kwijt en koop je voor een habbekrats..Omdat het onderhoud duur is en wie wilt nou in een limo rijden met de bijbehorende kosten? (ik wel).
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.