Actuele snelheid via GPS
Actuele snelheid via GPS
Medeforummers,
Op de tomtom systeem kan je ook instellen dat de huidige snelheid zichtbaar is (via GPS).
Bijna iedereen rijdt rond met grotere/kleinere banden. Dit heeft consequenties voor een acurate snelheidsmeting.
Op de professionnal navigatie zou dit ook mogelijk moeten zijn.
Ik ga dit straks even uitproberen.
Kan je meteen zien of er een afwijking is t.o.v. de analoge snelheidsmeting.
Bij mijn E46 geeft de gps bij 76 km/h aan terwijl de snelheids meter van de auto al op 80 staat.
Dus bij 80km zones reed ik voortaan gewoon 85 km/h.
Op de tomtom systeem kan je ook instellen dat de huidige snelheid zichtbaar is (via GPS).
Bijna iedereen rijdt rond met grotere/kleinere banden. Dit heeft consequenties voor een acurate snelheidsmeting.
Op de professionnal navigatie zou dit ook mogelijk moeten zijn.
Ik ga dit straks even uitproberen.
Kan je meteen zien of er een afwijking is t.o.v. de analoge snelheidsmeting.
Bij mijn E46 geeft de gps bij 76 km/h aan terwijl de snelheids meter van de auto al op 80 staat.
Dus bij 80km zones reed ik voortaan gewoon 85 km/h.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: Actuele snelheid via GPS
Altijd leuk zo'n geheim menu!
Jammer dat dit niet voor mijn software versie geldt.
Overigens heb ik laatst met een TomTom gekeken wat de afwijking is van de teller t.o.v. de GPS snelheid: dit is bij 120km/h slechts 2 km/h. Dus 122km/h op mijn teller is 120km/h volgens GPS. Toch erg nauwkeurig die snelheidsmeter!

Overigens heb ik laatst met een TomTom gekeken wat de afwijking is van de teller t.o.v. de GPS snelheid: dit is bij 120km/h slechts 2 km/h. Dus 122km/h op mijn teller is 120km/h volgens GPS. Toch erg nauwkeurig die snelheidsmeter!

Het lijkt inderdaad wel een 'kluis' die je moet openen met al die klikjes links en rechts met je Idrive!
Ik heb hier thuis nog een TomTom liggen. Die zal ik morgen eerst eens gaan gebruiken om mijn tellerafwijking te meten. Ben toch wel benieuwd eigenlijk, ik rij nu steeds 84 op de cc bij de 80 km-zone bij Amsterdam, maar altijd leuk om te weten of ik toch nog ietsjes meer de grens kan gaan opzoeken.
Verder ben ik uiteraard benieuwd of het Ralph gaat lukken.
Ik heb hier thuis nog een TomTom liggen. Die zal ik morgen eerst eens gaan gebruiken om mijn tellerafwijking te meten. Ben toch wel benieuwd eigenlijk, ik rij nu steeds 84 op de cc bij de 80 km-zone bij Amsterdam, maar altijd leuk om te weten of ik toch nog ietsjes meer de grens kan gaan opzoeken.

Verder ben ik uiteraard benieuwd of het Ralph gaat lukken.

Ik kan dus melden dat er niks gebeurt.
Bij de stap om de idrive knop 12 seconden rechtsboven te houden gebeurt er jammer genoeg niks.
Helaas, het had zo mooi kunnen zijn
Bij de stap om de idrive knop 12 seconden rechtsboven te houden gebeurt er jammer genoeg niks.
Helaas, het had zo mooi kunnen zijn

BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
He, dat is jammer ... (|
Ik ga vanmiddag met de TomTom aan de slag en zal de resultaten hier wel even neerzetten.
Ik ga vanmiddag met de TomTom aan de slag en zal de resultaten hier wel even neerzetten.
Ik kan alvast melden dat de afwijking met standaard 17inch banden/velgen zeer miniem is. Afgelopen zaterdag navigon aangezet terwijl ik op de duitse snelweg reed, verschil was elke keer max 2 a 3km. Toen ik 230 klokte zag je dit ook terug op het schermpje van navigon zelf, wat ik eigenlijk wel apart vond. Tot nu toe met auto's altijd een behoorlijk afwijking gehad, en bij snelheden boven de 200 altijd wel 10km ofzo
Maximale die dag was trouwens 246, met 3 volwassen personen id auto
Maximale die dag was trouwens 246, met 3 volwassen personen id auto

- Melkdjefer
ik heb het geprobeert en kon wel in dit menu en instellen hoop dat dit nu werkt. Zet nog de bevindingen hier.
Ik hoop dat ik nu niets verkeerd heb gedaan.
groeten Olivier
Ik hoop dat ik nu niets verkeerd heb gedaan.
groeten Olivier
No Risk No Fun
Showroom http://www.bimmerportal.nl/showroom-f12 ... 19714.html
Showroom http://www.bimmerportal.nl/showroom-f12 ... 19714.html