Geluid via aux-in heel zacht

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Wes

Geluid via aux-in heel zacht

Bericht door Wes » 19 nov 2010, 19:26

Ik heb op mijn business radio/cd een origineel aux-in setje geplaatst. Werkt prima, alleen is het geluid tov de radio en cd wel erg zacht. Ik moet het volume van de radio dus een stuk verder open draaien en daarnaast is er nauwelijks laagweergave. Hoog en mid klinken prima. Ik gebruik als bron een iPhone 3GS waarvan het volume op maximaal staat en de geluidscontrole uitgeschakeld is, dus staat helemaal op max. Ook staat de equalizer van de iPhone uit, dus gewoon origineel signaal.

Volgens de dealer had ik dan de iPod aansluitset moeten bestellen. Volgens mij is dit onzin. Als ik de iPhone nu via de dockconnector aansluit is het geluid net zo zacht namelijk. En daarnaast heb ik juist voor de aux-in gekozen omdat ik dan het bedienen via de iPhone kan doen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

KJ_bmw

Re: Geluid via aux-in heel zacht

Bericht door KJ_bmw » 20 nov 2010, 10:28

Ik weet niet of dit bij de gewone radio's ook zo werkt maar ik kan bij mijn auto met navigatie de ingangsgevoeligheid instellen met de toetsen 1 t/m 6 op de boordmonitor. Ik had eerst hetzelfde en dit scheelt aanzienlijk!
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

Wes

Bericht door Wes » 20 nov 2010, 15:43

Hee interessant! Kun je me vertellen hoe je dat dan precies doet? Via een menu en dan op toets 1-6 drukken ofzo?

edit; heb net effe zitten proberen, maar in geen van de menu's gebeurd er iets als ik op knoppen 1-6 druk.

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 20 nov 2010, 18:46

Bij mij werkt het ook zo.
Eerst aux aanzetten. Muziekje afspelen en dan met de toetsen 1 tm 6 het ingangs niveau instellen. Daarbij is 6 het hardst.
En anders gewoon je telefoon/ipod, etc wat harder zetten.

Wes

Bericht door Wes » 20 nov 2010, 20:44

Nogmaals geprobeerd maar helaas. Blijkbaar werkt dat bij de Business radio/cd niet. En volume van iPhone staat al op max btw.

Edit; na lang zoeken erachter gekomen hoe je in het service menu van de radio kunt komen, maar ook daar helaas geen mogelijkheden om AUX-level in te stellen :(

RoeIand

Bericht door RoeIand » 28 dec 2010, 14:21

Ik zit met net hetzelfde probleem. Heb online zo'n kabeltje gekocht. Alles paste perfect en geluid is super helder, enkel geen lage tonen. De verkoper heeft ook geen enkel idee wat dit zou kunnen zijn.

Wes, heb jij hiervoor ondertussen al een oplossing gevonden?

Wes

Bericht door Wes » 28 dec 2010, 20:37

Nee helaas geen oplossing. Ik krijg het vermoeden dat het aan mijn Business radio/cd ligt. Die is namelijk van Siemens/VDO ipv Alpine. Weet je van welk merk die van jou is?

RoeIand

Bericht door RoeIand » 29 dec 2010, 10:55

Ook de siemens...

Aangezien m'n cd-speler ook de geest gegeven heeft, ben ik op zoek naar een goede 2de hands uit een schade wagen ofzo.

Wes

Bericht door Wes » 29 dec 2010, 19:21

Ben benieuwd naar je ervaring. Bij BMW markt staat ook een zakelijke aanbieder (usedbmwparts) die de Alpine versie aanbiedt. Wellicht is dat wat voor je?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”